Jump to content
PyroForum.nl

red ruby en emerald green


Recommended Posts

Hallo, ik wil binnenkort de stoffen voor ruby red en emerald green kopen.
Over deze composities heb ik een paar vragen:
-Ik neem aan dat er over deze laag nog een prime moet,welke raden jullie mij aan?
-Zijn deze sterren geschikt voor (3") shells?

Composities:

Ruby red - rolled, pumped

Strontium nitrate 50
Potassium perchlorate 8
Parlon 18
Magnalium (-325 mesh) 12
Charcoal (airfloat) 5
Sulfur 5
Red gum 2
Dextrin 5
Add 25% alcohol/ 75%water

Ofca emerald green - (small) cut
Potassium perchlorate 22
Barium chlorate 43
Barium nitrate 9
Red gum 22
Dextrin 4
Add 25% alcohol / 75% water

deze comp. voor ermerald green kwam ik laatst ook ergens tegen:

Emerald green

Barium nitrate...................50
Potassium perchlorate.........8
Parlon..............................18
Magnalium (-325 mesh).....12
Charcoal (airfloat)...............5
Sulfur................................5
Red gum...........................2
Dextrin..............................5

Welke is van de emerald comps is het meest schikt voor shells?

Alvast bedankt,
Loveforpyro.

Link to comment
  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Goner

In principe zijn alle stars geschikt voor elk formaat shell, op een paar na dan, zolang je de grootte aanpast aan het formaat van de shell.
Verder zal prime goed genoeg zijn, aangezien er ook zwavel aanwezig is in de compositie.

Veel succes!

Link to comment
In principe zijn alle stars geschikt voor elk formaat shell, op een paar na dan, zolang je de grootte aanpast aan het formaat van de shell.
Verder zal prime goed genoeg zijn, aangezien er ook zwavel aanwezig is in de compositie.

Veel succes!



wat bedoel je hiermee: Verder zal prime goed genoeg zijn, aangezien er ook zwavel aanwezig is in de compositie.
bedoel je hiermee dat er op bijde comps geen prime nodig is?

(bedankt dat je al zo snel reageerde)

Loveforpyro.
Link to comment

Hij gaat nooit die Bleser prime vinden als je het niet goed spelt :D . Die prime is als volgt:

72 Kaliumperchloraat
12 Rode Gom
09 Houtskool (airfloat)
05 Dextrine

Hierover moet inderdaad nog een laag meal wil je zeker weten dat je ster ontsteekt. Zie het als het primen van je prime. Je hoeft overigens maar heel weinig prime te gebruiken als je bovenstaande compositie gebruikt, als je ster netaan volledig bedekt is zit er genoeg op.

Link to comment

Sterren in een beslagkom, nat sprayen en er al rollend prime overheen strooien. Daarna weer een klein beetje sprayen, royale schep meal eroverheen kwakken en nog even rollen. Dan laten drogen en na het drogen in een keukenzeef het overtollige meal eraf schudden.

Link to comment
Ik weet dat ruby red perfect gaat in een 3inch shell :D. Voor de rest prime ik ze met een bleser prime en daar dan nog wat meal erover.
Heb je al veel sterren en shells gemaakt?


Ik heb nog niet zo veel shells en sterren gemaakt maar toch wel een paar.

@iedereen: bedankt dat jullie zo snel reageren! :D
Link to comment

maar welke emerald green is het beste?

Ofca emerald green - (small) cut

Potassium perchlorate 22
Barium chlorate 43
Barium nitrate 9
Red gum 22
Dextrin 4
Add 25% alcohol / 75% water

of

Emerald green

Barium nitrate...................50
Potassium perchlorate.........8
Parlon..............................18
Magnalium (-325 mesh).....12
Charcoal (airfloat)...............5
Sulfur................................5
Red gum...........................2
Dextrin..............................5

Link to comment
Guest Ericz

Als je je sterren primed heb ik misschien nog een klein tipje , zorg dat je niet al te snelle meal gebruikt ik heb wel eens gehad , eigenlijk heel vaak als ik te snelle meal gebruikte dat alleen mijn prime opbrandde en dat de star niet aan ging . En ja de star was goed gedroogd , dat heb je wel met nc lak !

Verder is er toch wel een prime die meteen werkt -.- >? Ik bedoel dan moet je dubbel gaan primen , alleen maar lastig . Er is vast wel een prime die altijd werkt.

grtz.

Link to comment

Weet je wat handig is. Als je stars wilt primen . Bevochtig ze , en stop in een glazen pot. Prime mix erbij en op mill zetten voor 5 minuten. Werkt echt goed. Tech. chems zijn echt wel goed. voor die ene paar procent maakt het echt niet veel uit.

Link to comment

Misschien een beetje off-topic maar ik vind het een beetje zonden om voor deze vraag een nieuw topic te openen.
Kun je bij de compositie Lancaster Green pumped bariumchloraat vervangen door BARIUMSULFAAT of BARIUMCARBONAAT?
Als ik lancaster green in type bij google krijg ik alleen maar info over een plaats en hotels.

lancaster Green - pumped
Barium chlorate 53
Potassium chlorate 28
Red gum 10
Charcoal 150 mesh 5
Dextrin 4

EDIT:
Lancaster Blue Pillbox #2
Potassium perchlorate 39
Ammonium nitrate 29
Copper carbonate 14
Red gum 14
Dextrin 4
Add 25% alcohol / 75% water
Require special prime; no BP!

Deze compositie mag geen BP prime. Is dat omdat BP zwavel bevat en de compositie kalium perchloraat?
Weet iemand wat voor een andere prime ik kan gebruiken en kan deze compositie ook gewoon gepumpt worden? Of moet het perse in een Pillbox?

Edited by midge
Link to comment

Je kunt bariumchloraat helaas niet vervangen door sulfaat of carbonaat. Bariumchloraat is zelf een zeer goede zuurstofdonor en chloor donor. Je moet voor bariumsulfaat of carbonaat opzoek naar een andere compositie.

Als je een compo met ammoniumnitraat gebruikt mag je deze niet primen met BP omdat er dan een ontbrandbare laag tussen de compo en de prime ontstaat.

Link to comment
Guest Goner

Wat een drukte op het forum in ene!

Ik had het over een mealprime, maar als ik zo naar andere posts kijk is dat niet heet genoeg?

Naar mijn idee is bariumchloraat niet te vervangen door een andere stof, maar er zijn altijd nog genoeg andere comp's met alternatieven.

Link to comment
Als je een compo met ammoniumnitraat gebruikt mag je deze niet primen met BP omdat er dan een ontbrandbare laag tussen de compo en de prime ontstaat.
Je bedoelt ammoniumperchloraat. Dingen met het nitraat analoog branden per definitie al nauwelijks onder ideale omstandigheden.

Overigens kun je chloraathoudende sterren best primen met meal, al is bariumchloraat weer een stuk gevoeliger dan kaliumchloraat. Zuiverheid en zuurgraad zijn de sleutelwoorden hier, de eerste wil je hoog en de tweede laag. Het kan dus best, je loopt alleen onnodig veel meer risico.
Link to comment

Ik gun iedereen alles van harte hoor, maar soms is het gewoon niet verstandig om iemand van 16 in een auto te zetten en de openbare weg op te sturen.
En iemand die zich net heeft aangemeld op een pyroforum en die al allemaal bronnen tot z'n beschikking heeft is levensgevaarlijk voor zichzelf en uiteindelijk ook voor onze hobby.
Het lijkt wel een sneeuwbaleffect zo snel als dat iedereen german dark en kalium perchloraat heeft.

Er valt echt wel genoeg effecten te maken voor shells en vuurpijlen met C, kno3, dex, zwavel en wat aluminium.

report voor loverforpyro

Edited by ener
Link to comment
Guest Ericz

Even reactie,
Ik had het over een mealprime, maar als ik zo naar andere posts kijk is dat niet heet genoeg?
Klopt helemaal ik heb met 12 uur gemillede meal , noooit maar dan ook nooit silver star of een ander moeilijke star aan te krijgen , en het gaat heel lastig aan het is veels te ( glad ) om het maar zo te noemen , met green mix was het ook niet altijd een succes maar met Tiger Tail dan weer altijd wel ^^
Verschilt ook wat voor soort stars je hebt denk ik;) En of je nog Nc lak gebruikt of dextrine , ik denk dat Nc lak stars ook beter ontbranden , korrekt mij iv iam vrong :D Ik haat engels :D

grtz.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...