Jump to content
PyroForum.nl

3" Shimizu Silver Falls


DKill_

Recommended Posts

Vanavond heb ik mijn eerste goede 3" shell geschoten.
Ik ben erg blij met het resultaat, ik was namelijk bang dat de sterren zouden kunnen blindslaan, aangezien deze sterren niet gemakkelijk aan gaan.

Sterren: 10mm rolled Shimizu Silver Falls zonder prime.
Prime: Hotmeal: Wilgenmeal met 5% GD-Al en 5% Al spherical, 2e laag met normale meal.
Gewicht: 163g.
Pasting: 5 lagen 3-strip met redelijk zware kraft.
Burst charge: MCRH + een klein beetje snelle wilgen pulverone.
Booster: 1g kclo4/GD-Al 70/30 flash.
Lift: 16.3g Wilgen pulverone, had wel iets minder gekund.

Filmpje: 26022009189.mp4

Edited by DKill_
Link to comment

Netjes gedaan, zeker voor de eerste keer. Volgende keer mag er wel wat meer flash bij, een grammetje of 3 zou ik zeggen. Als je sterren hiervan aan gaan, willen ze met 3 gram booster ook wel. Is dat gewicht trouwens inclusief lift en leader of is je shell gewoon zwaar?

Link to comment

Alleen de shell zelf weegt 163g, hij is dus wel lekker zwaar ja. :lol:
Het ligt aan de sterren, die Shimizu Silver Falls zijn zelf behoorlijk zwaar.

Het was overigens niet de 1e keer, ik heb eerder wat testshells de lucht in geschoten om de timing te testen, maar daar deed ik niets bijzonders in.
Bij deze heb ik ook echt 3-strip gepaste, alleen de volgende keer nog nét iets beter pasten, voor de ronde break.

Link to comment
  • 3 weeks later...
Bij deze heb ik ook echt 3-strip gepaste, alleen de volgende keer nog nét iets beter pasten, voor de ronde break.

Mooie shell,
Alleen 3 strip pasting wil niet gelijk zeggen dat hij mooi rond breakt. Zo gebruik ik nooit de 3 strip pasting omdat ik dat onzin en tijd verspilling vind.
Ik heb een andere manier, En die gaat echt 100 keer sneller dan al die strookjes stuk voor stuk op te moeten plakken.
Dus je hoeft niet perse die methode te gebruiken omdat iedereen dat doet :lol: En als je aardig wat shells geschoten hebt heb je op een gegeven moment, een vaste methode en dan heb je vrijwel altijd mooie ronde breaks. Edited by Pyrofanatic
Link to comment
Wat is jou manier dan? Zelf gebruik ik gewoon plakband, gaat lekker snel en is heel stevig! Zeker met m'n mealcoated graszaadjes, dat breakt echt perfect.


Nou als dat werkt voor jou moet je blij zijn :lol: Bij mij lukt dat niet.

3-strip pasting is idd tijdverspilling IMHO. Ik gebruik gewoon een strook die gelijk is aan omtrek van de shell, maar dan 1 cm minder voor de spolette. Dan na een laag draai ik hem een kwartslag. Veel sneller en geen gepruts.
Link to comment
Guest Goner

Wat voor breedte gebruiken jullie voor de strips, niet die voor 3 strip maar voor bijvoorbeeld de methode van Tornadox.

Ik heb deze methodes al eens eerder geprobeerd, maar zonder een snel succes: ik deed rond de 45 minuten over het pasten van één shell!

Link to comment

Ik heb dat ook altijd. Bijv. met gum tape . Dat ik er zo lang over doe. En soms blijven de stroken voor geen meter plakken. Misschien moet ik ze dan minder bevochtigen :lol: Als je veel shells heb gepaste dan doe het automatisch sneller :)

Link to comment

Ik heb al een aantal shells gemaakt maar geen van alle had een ronde break :lol: . Ik heb een stuk op 3 lagen gommed paper tape (volgens mij heet dat zo) op de shells geplakt en toch breakt de shell naar één kant. Weet iemand wat kan helpen voor het verkrijgen van een ronde break?
Nog even ter info het zijn 2" shells.

Edited by midge
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...