Jump to content
PyroForum.nl

Discovery channel


Guest Beaudel

Recommended Posts

Guest Beaudel

Hallo,
(dit heeft geen bruikbare informatie voor het maken van shells)
Ik heb gisteren wat gezien op discovery channel over Arial shells.
Het is een programma dat gaat over ''vies'' werk.
Daar was ook een deel dat de presentator (oud voetbal-keeper) vuurwerk moest maken in Denemarken.
Ik vond het wel grappig en misschien jullie ook.
De aflevering heb ik momenteel niet maar als je dit eens wilt zien PM me dan.

M.v.g.
Beaudel

P.s. (aan moderators)
Ik weet niet of die onde kwel-topics valt, zo ja verwijder het dan a.u.b.\
Ik wil niemand lastig vallen.

Link to comment

Als je wilt dat wij hier ook iets aan hebben, geen dan een link of upload het filmpje op PF. Op deze manier schiet het niet echt op. Ik hoop dat je dit nog voor elkaar krijgt, want als wij het ook kunnen zien is dit wellicht nog best interessant. ;)

Verder heeft het topic geen directe betrekking op het maken van shells, en zal dus naar overig/offtopic worden verplaatst.

Link to comment

Werd gek van die slechte ondertiteling!

Volgens hen wordt BP gemaakt van: Kalium, nitraat, zwavel en koolstof... beetje dom?

Ook worden bij de amerikaanse versie van Dirty Jobs (de oude met Mike Rows oid) dingen als ANFO fout gespeld, als ANPHO bijvoorbeeld!

Link to comment

Ik heb het ook gezien, zij maakten ook ter plekke hun eigen starmines 3 inch en een complete cake met kometen.
Hun apparatus om schietlont te maken is zeer effectief en zo simpel, dat moet ik ook maar eens in elkaar knutselen. Ik hoop dat je het filmpje ergens tevoorschijn kan toveren, was best leuk.

Link to comment
Werd gek van die slechte ondertiteling!

Volgens hen wordt BP gemaakt van: Kalium, nitraat, zwavel en koolstof... beetje dom?

Ook worden bij de amerikaanse versie van Dirty Jobs (de oude met Mike Rows oid) dingen als ANFO fout gespeld, als ANPHO bijvoorbeeld!
Dat doen ze expres ter voorkoming van idioten die het na gaan proberen te doen. Bijvoorbeeld ANPHO levert op Google 1870 hits op, waarvan geen enkele relevant aan explosieven. ANFO levert bijna een miljoen resultaten op, waarvan een aanzienlijk deel relevant. Hetzelfde wordt ook bij Mythbusters gedaan, maar ook bij Nederlandse series zoals Keyzer en de Boer, al prefereert men daar om de benodigde stoffen zelfs helemaal niet te noemen.
Link to comment

Ik heb de aflevering ook gezien ze schoten ook iets van een 10inch shell (of nog groter) de lucht in alleen vond ik het resultaat van deze shell behoorlijk tegenvallen. Heeft iemand dit ook gezien?

Edited by D.L.
Link to comment
Dat doen ze expres ter voorkoming van idioten die het na gaan proberen te doen. Bijvoorbeeld ANPHO levert op Google 1870 hits op, waarvan geen enkele relevant aan explosieven. ANFO levert bijna een miljoen resultaten op, waarvan een aanzienlijk deel relevant. Hetzelfde wordt ook bij Mythbusters gedaan, maar ook bij Nederlandse series zoals Keyzer en de Boer, al prefereert men daar om de benodigde stoffen zelfs helemaal niet te noemen.


Lol! Soms is het wel komisch maar meestal vind ik het gewoon storend. Liever dat ze de stoffen toch correct benoemen indien ze deze benoemen. Het kleine deel dat gaat opzoeken wat het nou exact is en wat je ermee kan haakt vaak toch af na het zien van de informatie.
En het kleine gedeelte dat toch doorgaat opteert vaak voor de Darwin Awards.
Link to comment
Guest Beaudel
Ik heb de aflevering ook gezien ze schoten ook iets van een 10inch shell (of nog groter) de lucht in alleen vond ik het resultaat van deze shell behoorlijk tegenvallen. Heeft iemand dit ook gezien?


Ik heb hem ook gezien ik dacht ook dat die veel groter zou zijn.
Ze moesten zelfs de tube ingraven enz. ;)
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...