Jump to content
PyroForum.nl

Pasting Machine


De Pyromaan

Recommended Posts

Een heuze pasting machine, misscihen leuk om na te bouwen in de vakantie? Voor de mensen met gereedschap en tijd :blush:

Heeft iemand hier ervaring mee of met iets vergelijkbaars? Of is dit hier al eens voorbij gekomen?

PS klik op de plaatjes om die dingen in actie te zien (vier en zes inch), en ook bij HOME daar staan ook nog wat fotos en filmpjes

PS2 nee ik maak geen reclame voor dat bedrijf is niet de bedoeling in ieder geval, ken ze niet eens, maar kon de fotos/filmpjes niet kopieren naar hier dus dan maar zo

Edited by De Pyromaan
Link to comment

Krijgt dat ding geen enorme ruzie met je spolette? Wel vet ding om te zien, je zou bijna denken dat het uit China komt. Wie weet bouw ik er ooit op een dag nog wel een, uiteraard komen hier dan foto's van.

Het lijkt trouwens of de pasting niet echt strak zit. Of dit perfect symetrisch gaat breaken vraag ik me af, ook omdat je moeilijk het aantal lagen pasting kan tellen.

Link to comment

Dit apparaat doet mij erg denken aan de zgn 'WASP'. Ook een shell-pasting machine. Ik ken een aantal mensen die er een gebruiken. Maar het heeft alleen nut als je veel en/of grote shells maakt.
De apparaten zijn heel erg duur, en eigenlijk vooral voor luie mensen. :blush:
Linkje naar de Wasp: HIER.

Link to comment

Het lijkt mij ook helemaal niets hoor, dan koop ik liever gewoon kant en klare shells. Ik bedoel whats next voor de amateur pyro, COMPLETE SHELL CREATOR MACHINE!! SHIPPING INCL ONLY $2999! ORDER TODAY :blush:

Maar het is wel een tool, voor de pyro, en misschien dat iemand al eens zoiets had willen maken of zelfs heeft? Of een semi-automatische paster heeft?

PS waar moet ik een link als deze kwijt? Staan ook een aantal filmpjes van visco en mortier makende machines tussen. Voor de mechanika gek die toevallig ook van pyro houd.

Edited by De Pyromaan
Link to comment

$2999, is dat tegenwoordig niet zo'n €45 ofzo?

:lol:

Het ziet er allemaal wel mooi uit enzo maar ik ben toch benieuwd naar de kwaliteit van de shells/pasting.
Ergens denk ik wel dat het een fatsoenlijk resultaat zal geven want commerciële shells zullen toch op een gelijkaardige manier worden gepast of is er ergens in China een fabriek met honderden chinezen die heel de dag niks doen dat dit werk? :blush:

Link to comment

Precies Prophet :lol: In China zitten chinezen 18 uur per dag te pasten :blush: En dat dan voor een paar euro per dag! Ik denk dat het namaken van zo´n pastingmachine heel lastig, dan niet bijna onmogelijk zal zijn. Je zal of je shell rond moeten laten draaien of het deel waar de gomtape/kraft uitkomt moeten ronddraaien. De tijd en geld die in zo´n machine zal steken kan je beter steken in het zelf pasten als je het mij vraagt...

Link to comment
  • 4 months later...

Volgens mij moet zo`n machine wel te maken zijn. Het enige moeilijk is natuurlijk om de shell zo te laten draaien dat de strook papier goed verdeelt wordt over de shell. Hij mag dus niet zo draaien op zijn as dat de strook papier over zichzelf gaat zodat de twee "polen" van de shell dikker worden dat de rest. Een manier om dit te voorkomen lijkt me om de shell (net als de aarde) over een gekantelde as te laten draaien. De kanteling hoeft maar erg klein te zijn om ervoor te zorgen dat de strook goed verdeeld wordt. Zeker niet makkelijk om te maken maar het is te doen.

Edited by Willy
Link to comment
  • 1 month later...
De tijd en geld die in zo´n machine zal steken kan je beter steken in het zelf pasten als je het mij vraagt...


Of je huurt / koopt gewoon je eigen paste chinees ;)

Nee ik denk dat zo'n machine gewoon de shell dmv 2 punten vast zet waardoor je idd iets een ovaal vormige shell krijgt. Maar als je na iedere paste laag je shell een kwart slag draait tov van je vorige laag moet je hem volgens mij precies rond kunnen krijgen.
Volgens mij moet je hem dus in 3 posities laten pasten zeg maar voor het gemak eerst in de lengte, dan in de breedte ( horizontaal 90 graden gedraait ). En dan de hoogte ( 90 graden verticaal gedraait ). zo krijg je niet 2 uit stekende punten, Maar 6 punten die iets dikker zullen zijn. Maar dan is hij wel een stuk symetrischer.
Als je dat alles in 2 lagen moet een 3 of 4" shell toch echt wel symetrisch kunnen laten breaken. Edited by Pyrofanatic
Link to comment

Op de plek van de time fuse zit een gaatje met een dikke bout erin. Direct na het pasten gaat men met een magneet op zoek naar die plek, haalt de bout eruit, en steekt de time fuse erin.

Het pasten gebeurt op een dusdanige manier dat de shell steeds om tenminste twee van de drie assen draait. Zo krijg je geen opbouw aan de polen, maar je hebt dus wel een computer nodig om te berekenen hoe dat het beste gaat gebeuren.

Link to comment
  • 11 months later...

Ja inderdaad, wat houd je dan trouwens nog tegen om grotere shells te gaan bouwen? Ik neem aan dat je het geld daar ook wel voor hebt als je een WASP kan kopen... ^_^

EDIT: dat accent is echt geniaal!

Edited by lennard
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...