Jump to content
PyroForum.nl

Meet Miech, Leander En Pjee


miech

Recommended Posts

Het was vakantie, dus dan hebben sommige mensen wat minder te doen dan normaal. Om het overschot aan vrije tijd op te vullen, verzint men dan meestal andere creativiteiten. In het geval van een hobby pyrotechnicus is onderstaande het gevolg:



Brand maar los met vragen, complimenten en kritiek.

Edit: wat staan er weer een zooi lekker k3wle filmpjes bij de gerelateerde filmpjes op het eind ;) .

Edited by miech
Link to comment

...en dan te bedenken dat de eerste reactie na het zien van het filmpje van de Ruby red/D1 glitter mine was dat hij in het echt zo veel mooier was. ;) Hippe bewerking trouwens, enig minpunt is dat je op film 'maar' drie echo's hoort. :P

Link to comment

Miech dankt u voor de complimenten. Wat betreft de muziek, daar is iets mee mis gegaan tijdens het renderen, want die hoort veel beter te klinken (vooral het laatste eind).

Waar ik eigenlijk benieuwd naar was, volgens mij was jij op zoek naar de heilige graal van het diepe blauw... Is daar nog wat uit gekomen?
Ik heb nu 100 gram ammoniumperchloraat, dus volgende week ga ik de op APC zo geroemde hexamine blauw eens maken. Die geeft echt een politielicht blauw, en kan zich waarschijnlijk heel goed meten met Ruby Red en Emerald Green. Ik denk dat ammoniumperchloraat bijna een voorwaarde is voor echt goed blauw, als je niet de mogelijkheid hebt Paris Green of Dechlorane+ te bemachtigen. Ik verwacht volgende week ergens wat blauw af te steken.
Link to comment

Nou, ik was aan het nachtzwemmen, Miech liet zijn boa constrictor uit en toevallig deden we dit beide op de plek waar Leander met scoutingvereniging "de wulpse wezel" aan het kamperen was. Om de één of andere reden bleek iedereen ook nog eens leuke stofjes, stars, pulverone, kartonnage en gereedschap bij zich te hebben. Over toeval gesproken! ;)

Edited by Pjee
Link to comment

Ik heb voor studiedoeleinden de post-mortem fontein nog eens opengesneden. Gezien de massa residu was de brandstof niet zeer efficiënt, en het verklaart voor mij ook meteen waarom de fontein licht sputterde. Ik denk dat zwavelarm buskruit wat meer stochiometrisch uitgebalanceerd is beter gaat werken, en het scheelt ook veel millen om dan een traag mengsel te behouden.

Helderheid en contrast zijn aangepast om het residu beter zichtbaar te maken:


De huls heeft zich beter gehouden dan ik verwacht had. Er is minder dan een millimeter van de binnenzijde verbrand.

Edited by miech
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...