Jump to content
PyroForum.nl

Gietijzer Poeder


cojonesm

Recommended Posts

Hey,

Mijn vader moet soms dingen maken/bewerken van gietijzer.
Dus ik dacht ik pak een beetje van dat poeder en test of het mooi is.
Ik vond het persoonlijk zéér mooi!
Jullie kunnen binnekort een fontijn hiermee verwachten!

gietijzer.mp4


En nog diverse metaalpoeders van de schuurmachine.

schuurmachine.mp4


Ik kwam er net achter dat ik dit nog een beetje kan scheiden met een magneet.
Er is nog een hoop te doen/ontdekken.


Ook krijgen we binnenkort een watersnijdmachine maar in de opvangbak zit water zand plus metaalpoeder. Ik weet nog niet hoe ik het metaalpoeder eruit ga krijgen. Iemand een idee?

Link to comment

Een van de berlangrijkste dingen waaraan een staalsoort kan worden geidentificeert is zijn vonken. Je zult merken als je verschillende stalen vergelijkt je veel verschil gaat zien, zoals bij choom, nikkel, molybdeen etc legeringen van <1%! Hoe meer koolstof een staal bevat, hoe spectaculairder de vonken. Koolstofstalen geven een soort vonk'koppen' waaruit steeds nieuwe vonkjes ontstaan, heel anders dan zuiver ijzer. Gietijzer is dus erg geschikt voor goede streamers.

Toch nog wat geleert van twee jaar in een metaalbedrijf werken. ;)

Link to comment

Ziet er inderdaad wel mooi uit, zou je eens een ster testje mee moeten doen. Misschien is het wel leuk in D1 ipv. alu poeder?

Over dat scheiden, als je poeders zoals aluminium wil scheiden, heeft een magneet uiteraard geen zin. Ik denk dan ook dat dit heel lastig te scheiden is, zo niet onmogelijk. Maar als je gewoon Fe poeder wil maken kun je natuurlijk altijd een magneet gebruiken. Gewoon even een flinke magneet van bijvoorbeeld een speaker en die even door het zand/Fe mengsel halen.

-B.

Link to comment
Ziet er inderdaad wel mooi uit, zou je eens een ster testje mee moeten doen. Misschien is het wel leuk in D1 ipv. alu poeder?

-B.


Ik kan wel en star testje doen maar deze zal ik dna wel met de hand moeten persen of met een rammer en pvc buisje. Ik weet of jullie daar tevreden mee zijn?

Non ferro zou je kunnen zeven al weet ik niet met welke korrelgroote je snijd.


De machine staat er pas met pasen dus dan kan ik pas dingen gaan testen. Edited by cojonesm
Link to comment
Ik kan wel en star testje doen maar deze zal ik dan wel met de hand moeten persen of met een rammer en pvc buisje. Ik weet of jullie daar tevreden mee zijn?


Een ster is een ster toch? ;) Het beste is wel om hem dan de lucht in te schieten zodat de glitters beter verspreid worden.

-B.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...