Jump to content
PyroForum.nl

Nog Een 2" Van Mr.stijntje


mr.stijntje

Recommended Posts

Heya,

Ik heb niet veel tijd voor deze post, dus ik houd het kort deze keer.

Ik heb weer een 2" shell gemaakt laatst, en was hier best wel tevreden over. De stars waren Veline Red met een laagje GraafVaag's Super Prime #1 erover. (graafvaag dat ben ik :P) Dit was dus oorspronkelijk bedoeld als priming, maar maakt het effect honderd keer interessanter!

Nadeeltje, mijn pa die dacht slim te zijn, en in te zoomen. (Hij stond "zo ver weg") Terwijl, ik hem bewust op zo'n afstand had neergezet. Anyway, de break vliegt weer eens gigantisch uit beeld. Geschatte effectbreedte: 25-35m.

Een paar plaatjes:
http://pyroforum.nl/uploads/post-140-1200258761.jpghttp://pyroforum.nl/uploads/post-140-1200258768.jpghttp://pyroforum.nl/uploads/post-140-1200258775.jpg

En het filmpje:
2in_Veline_Red_GraafVaag.wmv

Veel kijkplezier!
gr,
mr.Stijntje

PS: Ja, GraafVaag is eigenlijk mijn meer gebruikte nickname, mr.Stijntje hier is een uitzondering. Weet niet meer waarom ..

Link to comment
De stars waren Veline Red met een laagje GraafVaag's Super Prime #1 erover.

Ik ben wel benieuwd naar GV Super Prime #1. Wil je ons je geheim verklappen?

Nadeeltje, mijn pa die dacht slim te zijn, en in te zoomen. (Hij stond "zo ver weg") Terwijl, ik hem bewust op zo'n afstand had neergezet.

Ondanks het ingezoomde beeld, kreeg ik toch wel een aardig beeld van het effect. Erg mooi! Was je rood in levende lijve ook niet zo heel erg diep rood als hier op mijn beeldscherm? Of moet ik even een alfa-correctie gaan uitvoeren?

Hou het goede werk omhoog!
Link to comment

Erg mooi Stijn! Groot effect ook wel voor een 2 incher :D
En spike jij je shelletjes niet.. ik zie nl alleen maar een paste laag :D
Mooi werk daar gedaan Stijn ! :P

Ja! 'Wij' gebruiken ALTIJD dextrine om Veline te binden, dat staat ook heel duidelijk in zijn tabel >.<
Voor de kleurencombinaties mag je zelf zoeken.

Veline_Color_System.doc
- bron: Creagan

Edited by Duvel
Link to comment

Het leek wel of er glitter in zat, misschien de magnalium? Of kwam dat door de graaf prime? :P
Hoe hoog kwam hij ongeveer? Volgens mij kon hij wel wat meters hoger of niet?
Ik vond het desondanks er goed uit zien... Ik ben btw ook wel benieuwd naar die prime.

-B.

Link to comment

Hij was hoog zat.. Alleen de camera was ingezoomed.. (Max 10x optische zoom, dus dat blijft net zo scherp..) Ook het feit dat ik hem schuin afschoot gaf het idee dat hij lager was.

Het rood vond ik minder. Niet zo diep als Ruby Red, maar wel een van de betere met alleen SrCO3 als kleurdonor.

Die glitter was mijn 'uber prime', die ik misschien wel ga omdopen tot GraafVaag Golden Tail #1, hoewel ik hem daarvoor nog moet finetunen.. (Ik dacht aan ietsje meer MgAl en/of eventueel wat extra houtskool. Red gum mag eventueel terug naar 4 of zo..)
75 Meal
10 MgAl Fijn
7.5 Aluminium 250#
7.5 Red Gum

Dat je hem met google niet vond is logisch, je had op zijn hoogst deze page en APC forums kunnen vinden. Ik heb de compo nog geen week geleden gemaakt.

De break was inderdaad erg groot, en zeker mooi rond te krijgen. Wat hiervoor in de weg zat was denk ik de lijm van het lont. Ik was wat uitgeschoten, en daarmee zat er iets teveel lijm rondom het lont. Deze breekt natuurlijk niet, en verstoort de break. Bij een 3" of groter zie je dat nouwelijks, maar bij een 2" shell heb je hier al sneller last van.

Nee inderdaad, ik spike mijn 2" rounds nooit.. Spiken vind ik iets voor canister shells vanaf 2 inch.

Iemand trouwens interesse in verschillende compo's voor rood, blauw en groen, getest in 2" shells? Het lijkt me wel een leuk projectje namelijk om zoiets op film te hebben, en de beste te kunnen uitzoeken. Dan prime is ze met gewoon meal (evt 5% dark alu .. ) om puur de kleur uit te laten komen.

Edited by mr.stijntje
Link to comment

Mijn regel is: gebruik wat je mooi vindt.

Als core bij een grote chrysanthemum lijkt het me prachtig om een contrasterende diepe kleur te gebruiken, maar bij een shell die volledig uit zachte kleuren bestaat zou Emerald Green behoorlijk misstaan bijvoorbeeld.

Bij de meeste shells zou ik gewoon een zo diep mogelijke kleur zoeken.

Link to comment

Zoals de meeste denk ik al weten: de diepste kleuren behaal je nog steeds met ammoniumperchloraat.
Een NH4ClO4 based compositie icm kopersulfaat (anhydraat) levert een bijna net zo'n diepe kleur blauw, als composities gebaseerd op koperacetoarseniet (Paris Green). Dat wil wel wat zeggen denk ik zo.
Het nadeel is vooral de beschikbaarheid. Ik heb geen normale bronnen die ammoperchloraat verkopen (ja op skylighter e.d. na dan). :P
Ik ga binnekort een synthese uitvoeren voor de productie van ammoniumperchloraat. Als dit goed werkt wil ik ook mijn steentje bijdragen aan de kleuren-testen. :D

Link to comment
×
×
  • Create New...