Jump to content
PyroForum.nl

Combicrackers...


Mark

Recommended Posts

Hallo allemaal, weer een nieuw bericht van mij.

Ik vind het zelf leuk om een beetje afwisseling te hebben met knallers, bijvoorbeeld wat kleur, of
andere aparte dingen.

Ik begin dit topic omdat er toch weinig knallers zijn met bijvoorbeeld sterren, of andere toevoegingen.
Laat ik dit topic dan maar beginnen met een jumping cracker/polumna mix.

De jumping cracker was gewoon een stuk quickmatch, om de 2 cm dubbelgevouwen, de polumna bevatte 1 gram kclo4/ german dark flash. Het geheel aan elkaar gezet met de lont van de polumna in de quickmatch, en 6 cm visco aan de quickmatch, om het geheel aan te steken.

Het filmpje:Film.wmv

Achteraf gezien beter de quickmatch strakker op elkaar vouwen...

Het volgende project is een Kno3/Sucrose/fe2o3 pijl met jumping cracker erop, met 10 of meer knallen.
(Ik bedenk me net dat deze dan in het pijlen topic moet, of mag deze hier ook staan?)

Link to comment
Kclo3 en S? :D


Ik maak wel vaker flash met kclo3 en S samen, ik gebruik dan ook zuurvrije S zodat er geen reactie spontaan optreed. Dit neemt natuurlijk niet weg dat mijn flash gevaarlijk (mischien wel de gevaarlijkste) is. De reden waarom ik er een klein beetje S bij doe is omdat ik dan een iets schellere knal krijg, en daar houdt ik wel van. Edited by breezer
Link to comment
Ik gebruik dan ook zuurvrije S zodat er geen reactie spontaan optreed.

Zoals KTM ooit zei: "F*ck zuurvrije zwavel". Zodra je "zuurvrije" zwavel op een ietwat vochtige dag gebruikt, wordt het al wat zuurder door het water uit de lucht. En maakt het werkelijk zoveel verschil of je er wel of geen zwavel bij doet? Dan zou ik German Dark kopen, voor de veiligheid...
Link to comment

Okee, ik dacht dat je gewone S had... :P

Ik heb weer iets nieuws gemaakt :P
Ik heb een tijd geleden een hele hoop polumna's gemaakt, alle bevatten 0,3 gram flash... het zijn dan ook kleine knallers.

Het idee met de 7klapper komt van de Italiaanse bommen, maar dat weten jullie waarschijnlijk al.
Ik heb nu een 7klapper gecombineerd met een drietal polumna's, zie foto:


Edit: Ik heb ook nog een 7klapper met "eindbom" gemaakt. Foto:



Edit: De 7Klapper met 3 Polumna's is afgestoken. Zie filmpje:
7klapper_met_3_polumna_s.wmv


(Ik zal voortaan de attachments in een nieuwe regel doen :D )


Mark.

Edit: Kijk ook even naar Breezer's filmpje!

Edited by Mark
Link to comment

Erg leuk gedaan, Is het nou gewoon de bedoeling dat je je Black Match in een buisje doet. Dat met bochten strak opvouwt?

Doet mij idd denken aan italiaanse bommen. Voor de gene die niet weten wat dat zijn.

Ze bevatten 38 gram KClO4 / German Dark. Alleen is bij een italiaanse bom het lontje Black match.
http://www.youtube.com/watch?v=nMM_vlQr6p0
Hier mijn filmpje ervan.

Edited by Pyrofanatic
Link to comment

Hoe weet jij dat ze KCLO4 bevatten en german dark? Meestal als ik filmpjes kijk van deze dingen zie ik na de 7 klapper nog een felle witte vlam, de meeste zeggen dat ze dus een klein fontijntje hebben maar ik denk dat er slecht flash in zit en dus een deel van de hitte ontsnapt door het gat. Vandaar dus de witte vlam, en dat zul je met KCLO4/German Dark echt nooit meemaken dat is gewoon flits weg.

Edited by gamekeeper
Link to comment

Nou ja zeker weet ik het niet, maar ik heb het een keer gelezen. En ik heb gevoelt dat een huls van een italiaanse bom heel dun is. En ze wegen ook bijna niets. Het lijkt mij niet dat je met slechte flash en een hele dunne huls zo'n knal voor elkaar kan krijgen. En dat van dat fonteintje denk ik dat dat er gewoon ingemaakt is omdat er zo'n verdikt stukje zit onder de 7 klapper.
Trouwens bijna al het vuurwerk uit italië daar word hoogwaardig kruit gebruikt. Netzoals in de Italiaanse salutes, Explods en Cobra 6.
Trouwens hier staat Kalium Chloraat, Kalium Perchloraat, Aluminium, en Zwavel.


Maargoed daar gaat het hier niet om beter ontopic.
Is het nou gewoon de bedoeling dat je je Black Match in een buisje doet. Dat met bochten strak opvouwt?

Edited by Pyrofanatic
Link to comment
Guest Sjonnie

Ja je moet gewoon met papier om blackmatch heen vouwen/rollen, en als dat dat dan opvouwt met stukjes touw strak door het midden, net zoals je bij de commercieele 7 klappers ziet.

:D

Link to comment

Het heet een 7 klapper omdat ze in de winkel zo heten. Ze hebben 7 knikjes, dus zullen ook 7 keer knallen.
Maar je kan het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt. Flash is volgens mij nog niet eens nodig om een knalletje te produceren.

Ze worden ook wel jumping thunder genoemd.

Edited by Pyrofanatic
Link to comment
Guest Sjonnie
Sorry jongens, ik heb goed gelezen, maar ik snap er de ballen van.. :P

Jullie hebben allemaal leuke hulsjes met een opgevouwen blackmatch of visco lont, en bergen flash erin, maar waarom heet zoiets dan opeens een 7-klapper?


Het heet helemaal geen 7 klapper, dat ding wat voor de ''echte'' knaller zit is een 7 klapper... :D
Link to comment

Nou ja, knallen... Die 7 klappers zijn gewoon als een voorafje op de knal, en zijn inderdaad met quickmatch (blackmatch in een buisje.) gemaakt, doordat je de quickmatch dubbelvouwt, werkt ie langzamer.
Als de quickmatch dichtgemaakt is knalt het al, en als je meerdere snelle "kamers" maakt het meerdere knallen.

De term 7klappers is vanwege het feit dat de commercieële variant 7 knallen heeft (7 kamers dus.).
Mijn knallers waren met minder kamers, maar vanwege het gemak, en omdat ze bekend staan als zevenklappers in Nederland heb ik ze ook zo genoemd.

(hopelijk een paar onduidelijkheden uit de wereld?)

Mark

Link to comment
  • 3 weeks later...
×
×
  • Create New...