Jump to content
PyroForum.nl

Groene vlam


green

Recommended Posts

Waarmee wil het oxideren? En als het oxideert, moet er een stof zijn die zijn zuurstof afstaat (in meal alleen maar KNO3) en dan moet er een andere stof ontstaan. Tevens moet het wel heeel snel reageren, want ik vijl het, meng het even op een papiertje en steek het af.

Link to comment
  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Het is wel mogelijk, daarom is het handiger om een metaalzout met een vluchtige binding te gebruiken, bijvoorbeeld NaCl, Cl- is een vluchtige binding die snel "afbreekt". Bij de Verbrandings reactie met een KNO3 zal je waarschijnlijk (het schijnt ook anders te kunnen) koperoxide krijgen, maar je zal wel die groene vlam houden.

Link to comment

Sorry, dom foutje. Inderdaad, je hebt metalen, niet metalen en zouten.
En ja mr. stijntje, er zijn inderdaad ook waterstofzouten, zover ik weet altijd zuren. Ik bedoel niet de H- (hydride ionen) maar de H+ ionen. Het zijn alleen geen oplossingen van zouten, of je moet ze verdunnen.

Wil je vlamkleuring moet je inderdaad een "metaalzout" gebruiken, als je zwavelzuur gaat toevoegen gaat het je (niet chloraat) verbranding niet goed doen.

Waarmee wil het oxideren? En als het oxideert, moet er een stof zijn die zijn zuurstof afstaat (in meal alleen maar KNO3) en dan moet er een andere stof ontstaan. Tevens moet het wel heeel snel reageren, want ik vijl het, meng het even op een papiertje en steek het af.


Zwavel is ook oxiderend, net als NaCl. Een oxiderende stof heeft niet altijd zuurstof nodig in zijn molecuul om te oxideren.
Link to comment
Een metaalzout? Zout = verbinding tussen een metaal en een niet metaal. (dus waarom noemde je het een metaalzout?)


Hallo! in NH4NO3 zit ook geen metaal maar het is wel een zout.

dus je heb wel degenlijkeen verschil,
metaal-zouten en niet-metaal-zouten

groeten Tommy
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...