Jump to content
PyroForum.nl

De M- Collectie


Mark

Recommended Posts

Hoi, weer een bericht van mij...
Ik ben volledig bekomen van de schrik, ik krijg achteraf geen boete, en mag mijn spullen terug...
(geen spam posten a.u.b. vragen via pm.)

Ik ben weer bezig met pyrotechniek, en heb alweer wat filmpjes/foto's gemaakt.

Bijvoorbeeld een 44/54/2 (kno3/houtskool/S) sterrenmijn, met een lift van 2 gram...
De sterren waren gepumpt, en met 3% NC-lak als binder gaf dat een tigertail effect.
De druk had iets hoger mogen zijn, maar dit was ook zeker mooi.

Het filmpje:TT_Starmine.WMV

M.

Edited by Mark
Link to comment

Pyrofanatic: De stars kwamen ongeveer 5 meter hoog, en ik gebruikte een gebruikte shock (kleine mortier) als huls, over recycling gesproken :rolleyes:
Ik had 2 gram greenmix als lift gebruikt... De ingrdienten waren zeer fijn vermalen in een vijzel... En ik gebruikte de screenmethode om te mengen, ik zal binnenkort wel een filmpje posten van mijn greenmix.

Ik ga binnenkort een rock tumbler kopen, dan zal er wat meer gemaakt worden denk ik.

Vanmiddag ga ik ook h3 maken met KClo4, en wilgen houtskool. Filmpjes volgen nog.

Link to comment

Bedankt! Ik wacht alleen nog m'n dextrine, Die staat nu nog te bakken...

Ik ben de hele avond tot nu toe al aan het zoeken naar een antwooord, ik hak nu de knoop door, ik vraag het nu wel.

Is aardappelzetmeel geschikt voor productie van dextrine, ik wil het nu echt zeker weten, vooral omdat sommige websites totaal verschillende dingen zeggen...

Anders staat nu m'n aardappelzetmeel fijn voor niets te bakken :rolleyes:

Link to comment
  • 2 weeks later...

Weer een update van mij: Lortone kogelmolen in bezit!
Verder heb ik nog vooral veel starmines gemaakt, en wat tests gedaan met pulverone.
Uiteraard heb ik ook het een en ander gefilmd.

Voor diegenen die niet weten wat een lortone is:Lortone_kogelmolen.avi

Verder heb ik Quickmatch gemaakt, mn eerste poging.

Gelijk daarna heb ik wat starmines gemaakt. 1" Starmines in de smaken D1 en Tiger Tail.
Even een opmerking: Ik zeg misschien D1 terwijl ik Tigertail bedoel... :)

De filmpjes:TT_Starmine_1__2_.avi De eerste TT Starmine.
Tigertail_starmine.avi De tweede Tigertail starmine.
Tigertail_starmine_2.avi En de derde Starmine. (heb ik wat met tigertail? :rolleyes: )

De dextrine werkt uitstekend! Maizena werkt inderdaad het beste, bedankt.

Mark.

Link to comment

Hehe, nee... Ik zei al dat ik D1 zei terwijl ik tigertail bedoelde...
En de d1, tja, ik had teveel lift gebruikt en had ik nog een probleempje.
Ik heb namelijk een tiental van die starmines gemaakt, en allemaal schieten ze de starmine in tweeën, de sterren blijven in de bovenste helft steken, en ontsteekt dus alleen de onderste laag sterren... beetje zonde, ik kwam er net achter toen ik op de afsteekplek kwam, overal lagen helften met doorweekte sterren :rolleyes:

Link to comment

Ik zit ergens over in , als je een star mine maakt .. een kleintje .. Dan moet je toch je stuwkruit gewoon onder je stars doen .. waarom zou je ook stuwkruit erop doen , krijg je dan geen tegen effect? En wat ik vaak zie is je stars in een heel dun doekje dat eerst in poeder heeft gezeten .

Verder , zijn er nog grafieken van hoogtjes van je mortier , en de zwaarte van je stars ..

Thnx anyway, Eric

Edited by gamekeeper
Link to comment

Niet helemaal. Wilgen laat veel langer brandende vonken achter, maar donkerder en roodachtiger gekleurd. Dennen en veel andere harshoudende naaldbomen laten heldere oranje vonken achter met een kortere levensduur. Veel hardere houtsoorten laten ook lang brandende vonken achter, met de helderheid en kleur variërend per houtsoort. Persoonlijk vind ik dennen de mooiste vonkenstaart geven.

Link to comment

Vandaag mijn eerste D1 shell afgeschoten.

Specs: cylinder-shell (2,5 cm doorsnede.)
2 gr. pulverone break, d1 sterren 3,5mm x 4mm(10 stuks)
De eindstoppen zijn van smeltlijm.
De shell woog 22,5 gram.

De vertraging van de shell was 1cm visco, de lift was 1,5 gram pulverone.

Jammer genoeg ging een hoop van de lift verloren doordat de bodem van de mortier brak. :P

Maargoed, hier is het filmpje:
Mark_1inch_shell.wmv

Bij nader inzien had ik beter wat meer lift kunnen gebruiken... De hoogte was ronduit slecht.
(De vonken kwamen naast de schuur, maar er smeulde niks na.)

Edit: voor de liefhebbers van 3" shells, ik heb er een geschoten, let niet op mijn handen, ben stucadoor! De shell was tigertail... :D
filmpje:
mark_3inch.wmv

(virtueel mooi... :P )

Mark.

Edited by Mark
Link to comment

En weer een shell!
1" D1 Cylinder, D1 tail, 1 cm visco als vertraging.
Filmpje:
Mark_shell_1inch_d1.wmv

Zeer geslaagd voor mijn experiment: een tape huls :D

Hij ging ook lekker hoog. Er zaten 6 sterren in en 1 aan de onderkant.


Mark.

Edit: @ener, joh... was ook (deels.., ) de bedoeling!
Editing programma: Particle Illusion/ Adobe After Effects.

Edited by Mark
Link to comment

Ik gebruikte 1,5 gram pulverone (1,5 mm, 27 uur meal ) als lift.
De break was dezelfde pulver, en de d1 sterren waren gepumpte sterren uit een 2ml spuitje, en inderdaad, de sterren vlogen over me heen, er was wat veel wind.

Mark.

Edit: "als lift" toegevoegd.
Ik kreeg net iemand aan de deur, ben bij een vriend thuis, diegene vond het zo mooi, die wilde weten waar ik het gekocht had :D

Edit2: 27 uur is inderdaad wat (te) lang, maar ik moet eerlijk bekennen dat het wel goed ging, het millen was nog met knikkers,
dus langere tijd nodig... Nu heb ik loden media, met kleine gaatjes :P . En met een Lortone is het erg relaxed millen.

Edited by Mark
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...