Jump to content
PyroForum.nl

De M- Collectie


Mark

Recommended Posts

Ik zou willen dat mijn kaliumnitraat zo fijn was, het is net kristalsuiker. :D
En om heel eerlijk te zijn, maakte ik een fout: ik was bezig met de ballmill, en ben even in huis op de bank gaan liggen, in slaap gevallen, om 2 uur wakker geworden om vervolgens te gaan slapen, en om er de volgende dag achter te komen dat de ballmill nog steeds aanstaat. :P

Het klinkt als een erg domme beginnersfout: dat is het ook. Maarja, nu staat mijn ballmill aangesloten op een tijdschakelaar, dus dat overkomt me (hopelijk) niet meer.

Een apart feitje, het was zo fijn dat het verstofte toen ik het overgoot in een bakje... Een beetje airfloat leek het wel, het hing er na 10 minuten nog. Ik merk niet veel aan de brandsnelheid.


Mark.

Link to comment

Is het een relatief stille ballmill?
Over het geluid van de ballmill kan ik erg tevreden zijn, ik laat het wel even zien... er zit nu 100 gram meal in en 105 gram d1 mix minus alu, dat komt er later bij. ik ga nu even filmen, en dan plaats ik het hieronder.
*Filmpje*:
Lortone_forum.wmv

En nu ga ik mijn D1 uit de molen halen!

Mark.

(P.S: Én slapen natuurlijk! :D )

Edit: @ mr.stijntje, Ik doe er liever geen 2 theelepeltjes water bij! Ik wil er nog wel eens dextrine bij doen :P .
(nat millen is zonder dextrine altijd beter, behalve met aluminium en kno3 :P . (spontane verhitting...) )

Edited by Mark
Link to comment

Mwuhahaha ik was nog wakker... :D
Zo'n Lortone kost 145 euro ofzo, bij mijn type. er zijn ook met 2 en met 1 trommel, maar dit zijn hele goede trommels om met 100 grams ladingen te werken... Net nog 113 gram d1 gemaakt. Ze hebben 4 jaar garantie, en zijn ontworpen om weken achter elkaar te draaien. (Ik raad je diezelfde als ik heb aan, want 3x 100 gram (0,5 liter trommels.)= 300 gram, en 1x een 1,5 liter trommel, betekend dat je, of: heel veel media hebt, of massaproductie begint, en 300 gram vind ik persoonlijk toch ook wel een heel beetje+ dat je ook met één trommel kan draaien. Dan hoef je niet elke keer de trommel te wassen om nieuw te maken.

Mark

Link to comment

Ik heb mijn kogelmolen zelf gemaakt, met 2x twee liter verf blikken als trommels... Ik gebruik dan één trommel voor de brandstoffen en één trommel voor oxiderende stoffen. Ik heb ook nog een aantal blikken staan voor stermixen, wat natuurlijk ook vaak gebruikt word. :D

Maar om weer on-topic te komen, je maakt best mooie dingen binnen zo'n korte tijd. Alleen die 3" shell zag er nogal nep uit. Pyrotycoon toevallig?

-B.

Link to comment

Nee, ik gebruik After effects en Particle illusion 3.
Even on topic: Ik heb een 2" shell gemaakt.
Met 2 hemi's die ik van een mede pyro heb overgekocht heb ik een d1 shell gemaakt, deze was in 20 minuten klaar, mede dankzij de hulp van afplaktape! Door mijn werk heb ik toegang tot vele soorten tape, waarvan ik deze het meeste gebruik. Nu is dit een experimentje, omdat ik nog geen gompapier heb.

Maargoed: de shell.

2" hemi's, 1 met 2x 1cm visco als vertraging, de ander als dop. (hehe..)
De sterren zijn d1, eigenlijk afvalstukken. bovenop zit een d1 ster, voor de staart. (deze is niet geprimed...)
De break sas en lift zijn beide pulverone, 8 gram als lift, 13 gram als break. De shell is niet gepaste, maar dit is ook een simpel testje. (Er zit gewoon schildersafplakband op)

Even een paar foto's, het filmpje komt wat later.



Momenteel ben ik op zoek naar een geschikte mortierbuis, mijn 52mm i/d buis is te krap.

Is het een goed idee om de mortierbuis in een emmer "in te graven"? Ik bedoel daarmee de emmer vullen met zand, en de mortierbuis daartussen, om de simpele reden dat je hem dan ook op natte grond kan "ingraven", zonder dat je buis doorweekt wordt.
(De emmer is +/- 40 cm hoog; ik heb ook grotere.)

Groetjes,
Mark.

P.s: ik typ dit wel erg laat :D Hmm toch maar slapen...

Link to comment

Mooi mooi, hoeveel wegen je shell's ongeveer? ze zien er wel klein uit voor een 2" te zijn.
Waarom zou het geen goed idee zijn om je buis in te graven in een emmer? Als je buis ontploft, dan krijg je gewoon een beetje zand dat wegvliegt, en misschien een kapotte emmer :D maar voor de rest kan ik niet veel bedenken.

Gr33tzz

Link to comment

Jaja, het zijn echte 2inch-ers! Ik heb gewoon grote handen :D
Ik meet hem nu wel even op, dan kunnen jullie zien dat het een 2"er is.

Zie je? ;)
Ik ben nu bezig met het millen van Chrysantemum #6, zit er nu een uurtje in.
Het filmpje van de shell (s.) komt wel wat later, vanwege een goede afsteekplek vinden... De normale is zo'n beetje direct achter het politiebureau :P .
Ik heb al een heel idyllisch plekje op het oog.

Groetjes,
Mark.

Edit: Ik had nog een geschikte mortierbuis. De shell woog zonder lift 30 gram.

Edit 2: [offtopic] dit is zo mooi, ik kon het niet laten om te posten...

Mijn huisdiertje, straks nog met sheila de chileense vogelspin... :P
[/offtopic]

Edited by Mark
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...