Jump to content
PyroForum.nl

Visco machine


dennisman

Recommended Posts

Mooi werk De leeuwB)

Het brand lekker snel, maakt verder niet uit want je maakt het toch zelf ha ha.

ik vind dat gekorrelde BP een goed idee mede vanwege de hogere brandsnelheid die je kan bereiken / de betere flow door je toestel.

is er nog een andere reden waarvoor je het doet?

Heb je ook getest wat er gebeurd als je een deel gekorreld en een deel meal neemt bijv ?

Is dit met naaigaren of een iets dikker draad?

Hoe zit de overbrenging in elkaar?

Link to comment

Thx HD,  betere flow door je trechter inderdaad, denk maar aan een zandloper, ook heel belangrijk heb ik gemerkt.
Het geeft ook zo min mogelijk verstuiving in de omgeving.  De korreltjes worden ook beter gevangen gehouden na de eerste draaischijf.
Ik gebruik in eerste draaischijf een pluiziger katoendraad (12 klossen naaigaren) die zoveel mogelijk korrels vasthouden wat bij een fijne meal niet het geval is. Dus met meal, zo uit de molen zou ik niet meer doen vanwege de rommel en stof.

De eerste draaischijf bestaat uit 12 een iets dikkere katoendraad naaigaren welke pluiziger is dan de tweede draaischijf dunner katoendraad naaigaren ook 12 klossen aangepast sinds gister (van 8 naar 12 klossen).
De draai snelheid van de 2 draaischijven na gister zo´n beetje hetzelfde gehouden ten opzicht van elkaar.
Opwind snelheid naar droog trommel handmatig.
Is iets niet duidelijk hoor ik het graag😚
Bijgaand foto van resultaat,: 2 x draaischijven a 12 klossen katoendraad. weinig verstuif afval.

 

IMG_20190908_200350.jpg

IMG_20190908_203416.jpg

IMG_20190908_203450.jpg

IMG_20190906_174716.jpg

Edited by de.leeuw62
Link to comment

Die snaren van je aandrijving, is dat nog een beetje OTC?, zoek zelf ook nog snaren om ooit iets te fabriceren.

En wat is nu de dikte van je visco? en direct gerelateerd daar aan wat is de diameter van het gaatje van je bovenste "powder die" ?

Komt dat naaigaren bij je vriendin uit haar noodsetje, of is daar iets van een simpele webshop voor?:P

Werkt dat coaten een beetje? wat neem je er voor? pingpong?

Link to comment

1 snaar is van uit een wasmachine. Die de rubber kraag rond de klep/opening om de trommel vast zet. Die zie je normaal nooit zitten totdat je die rubber kraag wilt verwijderen. Ik ga zeer wel een keer bij een afvalstraat langs😎
De tweede snaar is haakwerk van mijn vriendin.😊 Voor nu werkt dat nog prima. Haha!

De dikte visco is +/- 3 mm. Het gaatje van de bovenste ''powder die'' is dacht ik rond de 3 mm. De onderste 5 mm.
Dat coaten met pingpong werkt prima maar ik ga de pap iets dikker aanmaken om een betere dichte coating te krijgen.
Nozzle van het nc lak flesje is 3 mm.

De garen komen niet uit het noodsetje van mijn vriendin Haha. Hema rijggaren.

Dank voor de reacties heren,  en dank vooral mijn vriendin voor het haken van de V-snaar en ze heeft geassisteerd bij het draaien van de 2de run visco, door de accuboormachine te hanteren terwijl ik de visco opdraaide. Moest ik nog even vermelden😁 

garen.jpg

IMG_20190909_203831.jpg

Link to comment

Dank Rock/Coek

Ik wil een nog dunnere variant visco. Voor het doorlonten van cakes. Die 3 mm is vrij dik daarvoor denk ik.
Daar moet je grote gaten in je tubes voor prikken. Als je gebruik maakt van 1 gat per tube. ___________/\____/\___/\___/\
Om dat te regelen heb ik in de 'Upper die' een tule geplaatst met een kleiner diameter. Bedoeling is om alle klossen van het dunste katoen garen te voorzien.

Edited by de.leeuw62
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...