Jump to content
PyroForum.nl

bp pijl met report


Recommended Posts

Ik heb naar aanleiding van methodologish een kleine pijl gemaakt met report.
Helaas knalde hij al veels te snel en ging hij scheef, desondanks plaats ik hem toch op het forum voor de geintresseerden onder ons.








bp_rocket_003.avi
De pijl was gemaakt van een 5cm lang pvc buisje met erin 5 gram bp een nozzle van 4mm en een volleddige core door de pijl. Er boven op een klein knallertje met ong 0,5 gram Kno3/Mg.

Ik heb echt heel erg behoefte aan tips om een goede break te krijgen iemand tips?

Link to comment
Guest meatyke

Daar hou ik van, niet opgeven, en blijven doorzetten.
Dat heb ik namelijk ook gedaan, en nu lukt het. Het is oefenen, oefenen en nog eens oefenen. :P

Greetz

Link to comment

Uhh, als ik goed gelezen heb is een break het openklappen van een shell. En een goede break is sprake van als de effecten goed verspreid uitkomen. Een break is dus volgens mij geen knal.
Hierbij wil jij dus waarschijnlijk een hardere knal, dit ligt aan welke mix en hoeveel ervan, lijkt mij.

Link to comment

De tijd tussen dat je brandstof brandt en je effect, in dit geval een knal, zijn werk doet heet inderdaad een delay, en die is hier een beetje kort. Maar desondanks is het een zeer mooi werkje. Het enige wat bij mij goed lukt zijn knallers en fonteinen. Ik heb nog nooit een fatsoenlijke pijl omhoog gekregen... Goedzo!

Link to comment

Ja yellow bedankt nog voor je tips dat was ik namelijk nog vergeten te doen, wat trouwens ook goed werkt is een mix van bp-bentoniet dit geeft een goed langzaam brandend mixje. En je kan het natuurlijk hard erin rammen en dus laten dienen als eindstop

Link to comment
  • 2 weeks later...

Waar heb je de stok van gemaakt en hoe merk je dat je pijl in balans is? (Het zijn misscien domme vragen maar ik ben een beginner :P). Mooie pijl!



Post aangepast, overmatig gebruik van leestekens is niet nodig. Vermelden dat je een beginner bent is ook niet nodig. Geen enkele vraag is dom, enkel leerzaam. Wat je wel ten alle tijden kan doen voor een vraag te stellen is het gebruik van de zoekmachine.

Richard

Link to comment
Guest Richard

De stok is zo te zien van hout. Houten latten van 8 x 8mm zijn vrij duur als je flink veel pijlen afsteekt. Een goed alternatief hiervoor zijn bamboestokken. Die vindt je bij tuincentra om planten mee te ondersteunen. Deze varieren in dikte en lengte.

Je kunt controleren of je pijl in belans is door de volgende methode. Je plakt je raketmotor zonder lontje aan je stok vast. Dan leg je de pijl op je vinger net voor de raketmotor. Zakt de raketmotor naar beneden, dan is je stok te kort. Zakt de kant van de stok naar beneden, dan knip of zaag je net zo lang een stuk van je stok af totdat de pijl recht op je vinger zit. Daarna kun je het lontje erin plaatsen.

De balans van je pijl zegt niet heel veel over een rechte vlucht van je pijl. Een goede sterke motor is het belangrijkste. Hij gaat meestal scheef vliegen naar verloop van tijd, omdat het gat (nozzle) groter wordt.

Tot slot, liever een te lange stok dan een te korte. :P

Link to comment

Ik betaal helemaal niet veel voor een stok hier bij de karwei kost een stok van 1 meter lang 39 cent.
En aangezien ik precies 50 centimeter gebruik voor een pijl kost een stok me 19,5 cent, dat vind ik persoonlijk niet heel duur.
Maar inderdaad Richard het is slim om die test die jij doet uit te voeren als je van plan bent een raket de lucht in te sturen, ook is het iets better als hij nog net naar achtere kantelt maar dus niet aan de kant van de motor.

P.S: de stok was rond en 6mm in diameter

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...