Jump to content
PyroForum.nl

Croftybom verwondt tieners tijdens experiment

Recommended Posts

Posted

Het zat er ook wel weer aan te komen: :)

AMSTERDAM - Drie tieners zijn woensdagavond in Hendrik-Ido-Ambacht gewond geraakt
toen een croftybom ontplofte. Volgens de politie hebben zij lichte verwondingen aan hun gezicht.

De drie waren rond 20.40 uur aan het experimenteren aan de Van Polanenstraat, toen de boel ontplofte.

De jongens, die tussen de 12 en 15 jaar oud zijn, zijn naar een ziekenhuis gebracht.
De politie verwacht hen na behandeling te kunnen horen.

Bron: www.nu.nl
Posted

Tjah, eigen schuld dikke bult... In ieder geval leren ze hiervan. Het probleem is alleen dat sommigen van ze zoiets hebben van "dat overkomt mij toch niet", er moet eigenlijk gewoon een keer duidelijk gemaakt worden dat het je wel al snel overkomt.

Posted

Een paar kerels vanop mijn school (uit de jongere jaren) hebben dit jaar ook een paar ongelukken gehad met croftybommen. Grote plekken op hun kleren en eentje zelfs tweedegraadsbrandwonden. Ik heb hun nog op voorhand gewaarschuwd, maar ze wilden niet luisteren. Ik kan precies toch wel uit de persberichten opmaken dat er bij het afsteken van croftybommen vooral onschuldige omstaanders / voorbijgangers geraakt / gewond worden en niet altijd de 'fabrikanten'.

Posted

Soms loopt de druk zeer snel op door omstandigheden en onderschatten ze dat en staan ze er nog vlak bij wanneer het ontploft. Of soms staan ze er nog mee te schudden en te gooien omdat het niet wil ontploffen en dan plots doet het toch BOEM... met soms het flesje nog in hun handen.

Hoelang het duurt vooraleer zo'n croftybom afgaat hangt van zeer veel factoren af (soort fles, hoeveelheid erin, wat er juist inzit, warmte buiten, etc), hierdoor is die tijd niet in te schatten en dat maakt een croftybom zeer gevaarlijk. Plus natuurlijk het hete loog dat rond spat.

Posted

gewoon, dopje erop draaien en lang genoeg in je klauwen houden.
Gaan ze vanzelf zeer doen.

Ach ja, die kindertjes hebben ook weer wat geleerd.
Gr33tZ

Posted

Dat eigen schuld dikke bult zeggen ook veel mensen van ons, maar het verschil is dat wij wel weten hoe iets werkt en dat deze jongens het waarschijnlijk niet wisten. Daarbij zoals al vaker gezegd dat het onvoorspelbaar is. Al die jongies vinden dat leuk maar zien niet dat als het fout gaat, het ook heel erg fout kan gaan als er gene water in de buurt is. Hopenlik hebben ze er van geleerd dat ze eerst theorie moeten doen en dan pas praktijk, en dat ze daarvan leren dan crofties niet veilig zijn.

Posted
en dat deze jongens het waarschijnlijk niet wisten.

Iedereen kan toch logisch nadenken. Ik denk dat zelfs iemand met het IQ van mijn bilspleet zich nog wel kan bedenken dat het onvoorspelbaar is. Laat ze maar blij zijn met het feit dat ze niet nog iets gevaarlijkers deden, en dat ze daarom nog leven. Pech gehad voor deze kleine k3wls.
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...