Jump to content
PyroForum.nl

"Puber blaast eigen kamer op"


LupUS

Recommended Posts

Hallo Jongens, ben er een tijd niet geweest.

Moet zeggen dat er de laatste tijd veel nare dingen gebeuren! ( nog veel sterkte , bastie ) . Hier weer een :

Puber blaast eigen kamer op
In het dorpje Hendrik Ido Ambacht heeft een 17-jarige jongen voor veel onrust gezorgd, de tiener kwam op het idee om zelf vuurwerk te maken en ging met acetonperoxide aan de slag. Helaas verliep het plan niet helemaal zoals hij had gehoopt; hij en een vriend zetten wat van de explosieve stof op een schaaltje in de vensterbank, waarna het al snel opwarmde en ontplofte. De puber was zelf op het moment van ontploffing niet in de slaapkamer aanwezig. "Mijn vriend en ik hoorden iets sissen en stapten gauw de kamer uit," aldus de tiener. "Vervolgens hoorden we een gigantische knal. Toen ik mijn kamer binnenkwam, was alles zwart en stond niks meer overeind. Zelfs de dubbelglasramen waren eruit geblazen." Hoe zijn ouders reageerden toen ze ontdekten dat hun huis voor een deel was geruïneerd, is niet bekend. De jongen zelf heeft zijn lesje wel geleerd en geeft openlijk toe dom geweest te zijn. "Toen ik het in een flesje stopte, ging het veel beter. Het ontplofte wel, maar de schade bleef beperkt tot een kapot flesje en een schroeiplek op de vloer."

Bron: http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/13000/...n_kamer_op.html


Ook handig van ze om een linkje naar Wikipedia neer te zetten ( zucht ).

( weet niet of dit een nieuwe topic waard is )..
Link to comment

Nieuw artikel: Puber blaast eigen kamer op met AP

Leek me een beetje onzinnig om hiervoor een nieuw topic te openen. Misschien is het wel handig dat het oude nieuws topic weer open gaat?

Anyway...Kennen wij hem? Niet al te hoge kwaliteit artikel en/of "krant" trouwens, maar ik kwam het tegen.

EDIT: Deze en onderstaande post naar hier verplaatst, voorlopig zullen we dit topic als het nieuwe nieuws topic houden. - Prophet

Link to comment

Zuid Holland, het zou kunnen....

Zet je AP dan ook niet bij het raam, UV-licht en AP gaan niet geweldig samen, beter dan met HMTD, maar je neemt toch een groter risico dan nodig (zeker met dit weer ;) ).

Doet me denken aan die mod van RS die z'n eigen tafel aan gort blies door z'n AP onder een lamp te drogen.

Ik hoop toch dat de meeste mensen hier nu wel begrijpen dat je beter DS/SA of picraten kan gebruiken als primary. Tuurlijk is AP altijd aantrekkelijker vanwege het gemak, maar denk even na over de gevaren.

Link to comment

Jezus, wat een teringk3wls. :P Ze willen zelf vuurwerk gaan maken en ze beslissen dan maar om AP te maken. Zulke mensen verdienen niet minder dan een ongeluk. Ze weten totaal niet waarmee ze bezig zijn en doen maar wat en dan gebeurd er natuurlijk zoiets.

Toen ik mijn kamer binnenkwam, was alles zwart en stond niks meer overeind. Zelfs de dubbelglasramen waren eruit geblazen.

Dat lijkt mij dus ook wel overdreven, hoeveel moeten ze wel niet gebruikt hebben dat er niks meer overeind stond en de ramen eruit waren. Kleine ruimte blijkbaar.
"Toen ik het in een flesje stopte, ging het veel beter. Het ontplofte wel, maar de schade bleef beperkt tot een kapot flesje en een schroeiplek op de vloer."

Need I say more? ;)

Spijtig genoeg zijn net deze mensen die het zo moeilijk maken voor ons om onze hobby te blijven beoefenen.
Link to comment

Dat hele stuk staat stijf van de BS.

Toen ik mijn kamer binnenkwam, was alles zwart en stond niks meer overeind.

Jaja, een AP explosie die alle ramen eruit blaast met veel zwart residu.... Dat ben ik nog nooit tegengekomen na een AP detonatie.

Nog zoiets:
Toen ik het in een flesje stopte, ging het veel beter. Het ontplofte wel, maar de schade bleef beperkt tot een kapot flesje en een schroeiplek op de vloer.

Yeah right. EERST blaast je alle ramen eruit, en DAARNA ga je het in een flesje doen en nogmaals laten detoneren.

Kortom... Veel bladiebla, maar geen kloppende feiten. Ik roep H-O-A-X. Gewoon weer iemand die een stoer stukje op internet wil zetten om sfeer te maken.

Gr33tZ
Link to comment

Alhoewel er relatief weinig warmte vrij komt bij de detonatie van AP, heb ik in me vroegere perioden nog weleens 15gr AP gedetoneerd op een dikke houten plank, op de plek van het device was het hout helemaal verkoold en zwart.

Het kan dus wel kloppen wat die gozer zegt, maar zwart residu heb ik nog nooit gezien, en dat ze hele kamer overhoop lag, jahoor, ik weet niet hoeveel die kneus op ze vensterbank zat te drogen, maar als hij niet overdrijft dan was hij dus echt grote hoeveelheden AP aan het maken ;) .

Dan is het dus ook maar goed dat hij nu is opgepakt, inplaats van dat hij over een half jaartje kilos loopt te maken onder het excuus van "het ging altijd goed"

De politie moet dat soort mensen harder aanpakken, en ons gewoon gedogen. :P


Lttrrz

Link to comment

Ja inderdaad, en het feit dat het op zo'n site wordt gepubliceerd maar nergens anders in het nieuws komt telt ook wel mee. Zulke gebeurtenissen komen normaal (als het echt gebeurd is) direct overal tevoorschijn.

Btw, ze hoorden iets sissen? Waar slaagt dat in godsnaam op, hoorden ze hun lont nog sissen ofzo?

Link to comment
  • Root Admin
De politie moet dat soort mensen harder aanpakken, en ons gewoon gedogen

Alsof de politie het verschil kan zien tussen "dat soort mensen" en "ons". En zelfs "ons"-soort mensen veroorzaken ongelukken, de politie zou mensen op hun eigen verantwoordelijkheid moeten vertrouwen en niet meegaan met de 'mediahype' die alles extreem gevaarlijk vind. Als je risicovolle dingen wil doen moet je dat zelf weten lijkt me. Bij parachute springen, grotduiken, motorcrossen etc. kan ook 'iets mis gaan' en is ook niet verboden.

EDIT: "Btw, ze hoorden iets sissen? Waar slaagt dat in godsnaam op, hoorden ze hun lont nog sissen ofzo?" Er zou toch eerst een reactie (opwarming, ontleding etc.) plaats kunnen vinden voordat het kritieke punt bereikt wordt: de boel explodeert. In andere situaties is dat niet zo vreemd (in ben geen expert op het gebied van AP maargoed).
Link to comment

Net omdat het AP is vind ik het zo vaag dat het zou sissen. AP sublimeert gewoon heel snel en als het te warm wordt dan is het gewoon direct één WOEF en alles is weg, gewoon omdat het zo gevoelig is voor hitte. Bij andere stoffen zou kunnen dat je de reactie hoort initialiseren, maar dat zie ik bij AP niet gebeuren.

Link to comment

Eigenlijk is het onzin dat mensen zoals wij van het forum opgepakt worden. Maar vanuit de politie gezien is het wel logisch. Als je als politieman iemand vind die HE maakt of vuurwerk dan is het toch wel een pluspunt als je zoiemand aanpakt. Dat is dan weer wat meer kans op een bonus van de baas. Als politie in het gheel vind ik het dan weer niet correct. Concentreer je op de mensen met kwade bedoelingen, terroristen, niet de mensen die gevaarlijke dingen doen maar juist ervoor zorgen dat niemand er last van heeft.

Link to comment
Mohammed B. studeerde chemie en was zeer leergierig, maar ondertussen had meneer de grootste plannen om gebouwen opteblazen.

Dat blijkt maar weer uit het feit dat deze n00b de verkeerde kunstmest kocht. ;)

Zoals eerder gezegd kan je ook een gebouw opblazen zonder veel van explosieven te weten, de meeste aanslagen in Irak zijn met niet-ontplofte bommen van de luchtmacht.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...