Jump to content
PyroForum.nl

Hulzen


gamekeeper

Recommended Posts

  • Replies 132
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Ik rol de mijne vaak van 1 meter 70 grams kraft met houtlijm.
Ik heb gewone houtlijm en super snel drogende gebruikt, de hulzen met de snel drogende houtlijm waren erg sterk, maar wel erg geribbeld (veel aders) t.o.v. hulzen met gewone houtlijm.
De hulzen van gewone houtlijm zijn bijna niet in te drukken met 2 handen, maar ik smeer ook vrij royaal met de lijm. (ID = 16 mm)
Ik pik de houtlijm van me vader dus dat kost me niets. :wink:
Wat betaal je eigenlijk voor een rol 225 gram kraft? Ik ben ongeveer 3€ kwijt voor 10 meter 70 grams.

Link to comment
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
Ik lijm ik alleen het begin en eind, werkt goed genoeg en bespaart lijm.

Ik vraag me zelfs af of het niet meer kracht geeft voor het opbouwen van druk; de zeer dunne laagjes lucht tussen "lijmloos" papier zouden best wel eens dankzij verhoogde flexibiliteit een hogere druk kunnen geven. Ook denk ik dat de laagjes eerder één voor één scheuren (matter of nanoseconden, maar het maakt wel uit denk ik) zonder lijm. Maargoed, heb (nog) geen ervaring met het zelf maken van hulzen, dus beschouw mijn woorden als absoluut gelul tot één van de ervaren mensen hier 't bevestigt :(
Link to comment

Ik gebruik kraft papier, gewone a-4 tjes en karton. Verder verschillende lijmen en plakband.

Ik begon met a-4tjes rond een stok te rollen en vast tapen op de rand. Laast een klein reepje kraft papier om een potlood gerold en vast gelijmd met houtlijm. Goed stevig geworden.

Ik ga binnekort lijm van bloem maken. Ik post wel als het klaar is.

Link to comment
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Een goede manier om een stevige huls te maken, is door kaftpapier te kopen, hier een strook van af te knippen, en dit insmeren met constructielijm (op Poly Urethaan (PU) basis).
Deze lijm is wel ontzettend duur, als alternatief kan je natuurlijk ook behanglijm nemen. al duurt dit wat langer.

Verder voor de mensen die de voorkeur aan pvc geven;
Om statische elektrischiteit te voorkomen. rol een kokertje van papier, en stop dit in de huls. probleem opgelost.
Verder hecht snelcement van het merk 'Cebar' perfect op pvc.
Natuurlijk is het ook raadzaam om een ducktape om je pvc huls heen te doen, dit vermindert de fragmentatie.

Zelfbouw is leuk =D

Link to comment
Verder voor de mensen die de voorkeur aan pvc geven;
Om statische elektrischiteit te voorkomen. rol een kokertje van papier, en stop dit in de huls. probleem opgelost.
Verder hecht snelcement van het merk 'Cebar' perfect op pvc.
Natuurlijk is het ook raadzaam om een ducktape om je pvc huls heen te doen, dit vermindert de fragmentatie.


Ookal doe je dit , je neemt nog steeds een groter risico dan wanneer je
kartonnen hulzen gebruikt :!: . Als je van plan bent er knalvuurwerk van
te maken , gebruik dan gewoon kartonnen hulzen , dan is het risico minimaal :!: .
Link to comment
  • 2 weeks later...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...