Jump to content
PyroForum.nl

Hulzen


gamekeeper

Recommended Posts

lol , dat heet kaft-papier en is in allerlei kleuren verkrijgbaar... Kraft-papier is dikker en bruin... man man jij moet dit topic wat beter gaan doorlezen, dit stond er al allemaal. Meer zoeken voor je het gaat vragen!

Hoeft niet persee!
Ik heb ook Kaft papier toen gekocht bij de HEMA voor 1 euro per rol, dit is netzo dik/stevig als Kraft papier alleen wat goedkoper en je hebt een kleur naar keuzen :wink:
Link to comment
  • Replies 132
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik heb 70 gram en dat is zeker dikker dan het gewone kaft-papier, kaft-papier zijn trouwens ook (niet dat ik weet) in rollen van 10 meter verkrijgbaar ofwel ?

Ik heb een rol van 8 meter, maar ik heb helaas geen camera die scherpe foto's maakt dat je duidelijk kan zien dat er geen verschil in zit.
Link to comment
Ik heb ook kraftpapier gekocht, maar er stond niet op hoeveel gram..
Iemand een oplossing hoe ik er toch achter kan komen ?


Bij mij stond het er ook niet op , maar iemand had exact dezelfde voor exact dezelfde prijs en zei dat het 70 gram was. Volgens mij was dat Ananas..

En maarten, ik moest ook een paar keer lezen voordat ik snapte dat je om raad vroeg. Ik heb hetzelfde probleem en als je wat verder leest dan is het antwoord daarop al gegeven.
Link to comment
Duvel wrote:
Ik heb ook kraftpapier gekocht, maar er stond niet op hoeveel gram..
Iemand een oplossing hoe ik er toch achter kan komen ?


Bij mij stond het er ook niet op , maar iemand had exact dezelfde voor exact dezelfde prijs en zei dat het 70 gram was. Volgens mij was dat Ananas..


Weegschaal....? :roll:
(70 grams staat voor 70 gram per m2)
Link to comment

Ik heb vaak als ik hulzen rol dat ik erg scheef ga. dat probleem heb ik verholpen door een klem aan het einde van mijn plank te zetten. Nu gaat het wel aardig.

Ik heb gister een huls gerold van duck tape. aan het begin heb ik een stukje papier gedaan. anders plakt hi vast aan mijn stokje. Hij was 20 cm lang. Hij is niet echt stevig.

Link to comment
  • 1 month later...
  • 7 months later...

Hee,

Ik gebruik tot nu toe alleen maar een paar oude spijkerbroek met een afmeting van 6x20 cm opgerold om een penlite batterij en gewoon met houtlijm aan elkaar geplakt, de batterij eruit en dan de eindstoppen fixen! Werkt goed maar nu ik de verhalen over Kraftpapier hoor denk ik dat ik dat ook maar eens ga gebruiken!!!

Groetjes Robert

Deze post heeft totaal geen nuttige toevoeging aan dit topic. Goed voor je dat je na dit topic gelezen te hebben iets hebt bijgeleerd, maar dat moet je dan niet telkens posten! Dit is een zuivere topicbump, volgende keer warning! (Prophet)

Link to comment

als je een paar dozen in gewenst formaat knipt (golfkarton dus), en je die in water weekt, valt alles zo uit elkaar. 10 minuutjes wachten, dan trek je zo de ''golf'' er tussen weg, en de vlakke stukken laat je drogen.
Dan heb je perfect papier, wat veel dikker is, en compleet gratis.

Dan neem je de grote stukken, en rol er enorm lange buizen van. Als je ze met houtlijm lijmt, en de haalt ze na 2 dagen van de stok heb je lange keiharde buizen. Deze zaag je op gewenste lengte, en voor je het weet het je een plastic tas vol hulzen. :angry:

En HIER word ik nu gelukkig van! Iets nieuws, en nog erg bruikbaar ook. Dank voor het verbeteren van mijn humeur. T.

Link to comment

Handige tip leander.
Want ik was laatst gaan kijken voor kraftpapier bij een tekenwinkel, maar dat hadden ze niet, wel iets wat er op leek en daar mocht ik een gratis metertje van mee nemen. Dat is nu op, dus ga ik jou tip gebruiken.
De 2de keer dat ik een huls had gerolt bleef hij plakken aan me stok en heb hem eraf moeten snijden. ik had gelezen in dit topic dat je vaseline moest gebruiken. dat heb ik gevonden in huis, me zus had ofzo.
Maar als je het om je stok doet en rolt moet je het er dan meteen er vanaf halen of pas als het droog is?

Link to comment

Waar ik werk hebben ze pallets waar ze voor de versteviging kartonne vellen tussen de dozen hebben gelegd (in horizontale richting dus). Soms is dit van dat golfkarton, maar bij sommig is het karton niet gegolfd en maar 1 enkel vel. Het is zo'n 1 bij 0,75 meter. Je kunt er erg goed hulzen van rollen omdat het geen glad oppervlak heeft. Meestal zit het tussen de pallets met rijst. Als je ergens een pallet ziet staan moet je maar eens goed kijken of er niet een stuk uitsteekt :angry: .

@Onno-> dit had ik ook de eerste keer. Je moet zorgen dat het papier bij de eerste en tweede keer om de stok niet er strak omheen zit. Bij het rollen ook niet teveel trekken aan het papier. Zo krijg je wel nette buizen, maar zo gaan ze ook strakker om je stok zitten. Met genoeg lijm maakt het niks uit of ze wat gekreukeld zijn.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Er is volgens mij nog geen topic over, maar ik dacht dat het hier wel bij kom.

Als jullie spherical shells maken, hoe maken jullie de shell zelf dan, ik maak ze tegenwoordig om een piepschuimen bal heen die ik goed kan hergebruiken door er alu folie onder te doen. Het is alleen wel een heel gedoe om die dingen te maken, een 1" shell duurt zo'n 5 minuten een 2" shell 10 minuten en een 2.5" shell toch zeker 20 minuten... En dat is alleen de buitenkant nog maar, ze zijn verder wel heel mooi en stevig.

Zijn er nog meer mensen die dit doen of koopt iedereen plastic?

Link to comment

Ik maak ze niet vaak, maar een vriend van me wel, ik had er een website over maar die kan ik ff niet vinden.

Gewoon een rond object(golfbal, etc), papiermache eromheen smeren, doormidden snijden, ik weet niet precies hoe hij ze vult, maar deze manier werkt wel...



Lttrz

Link to comment

Dit is een 2" shell die ik vandaag gemaakt heb. De wand is ongeveer 1 dik, vrij stevig maar ik heb geen idee of het stevig genoeg is, heeft iemand hier ervaring mee ?

Ik heb het gewoon met imageshack gedaan want via t forum lukt me niet.

EDIT: Dit werkt voor geen meter, ik zoek later wel uit hoe het werkt ik post de foto's nu wel op mijn site..

http://www.freewebtown.com/m/a/madscience/...s/Foto-0074.jpg
http://www.freewebtown.com/m/a/madscience/...s/Foto-0076.jpg

(let niet op de scherpte btw... )

Link to comment

Ik heb nog 4 2" rounds gemaakt met O&N, 3 voor pijlen.
Gewoon een grote knikker gepakt, kraftpapier, (dat dikke) en hobbylijm. Dan eerst een laagje kraftpapier zonder lijm erom leggen. (met schilderstape strookjes vastzetten) Dan daar een beetje tape overheen dat niet alles gaat schuiven, en dan een laagje papier marchée met hobbylijm en kraftpapier strookjes. Als laatste even tussen je handen rollen dat alles mooi rond is. (plakt lekker aan je handen :P )

Dat doorsnijden. Is erg goed voor je mes :D En dan ff te drogen leggen. Ik snijd ze nooit helemaal door, zodat ze nog aan elkaar blijven zitten. Werkt makkelijker met dichtklappen ed.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...