Jump to content
PyroForum.nl

(Elektrische) ontsteking op AFSTAND


yellowcard

Recommended Posts

Dus nogmaals ALLEEN VOOR DE LOL!

Hmmm, volgens mij doen we dit soort dingen ook voor de lol :( Als ik dit zou "moeten" doen zou het een stuk minder leuk zijn.

Anyway, je kan die dingen ook gewoon kant en klaar kopen en dus ik zou met het oog op de betrouwbaarheid voor die optie gaan.
Zolang je idd geen dingen aan je telefoon ontsteker hangt die je leven in de waagschaal leggen mocht het fout gaan is het leuk friemelen denk ik.
Link to comment
  • Replies 504
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Ik heb zojuist een oud beveiliging systeem omgebouwd tot een kanaal detonator.
Het mooie hiervan is dat deze een "huiscode" heeft hierdoor is de enige werkende afstandsbediening die werkt die van jou, plus dat er een heel goed RF filter inzit zodat er geen storing kan optreden.
Ik heb gewoon een klein schemaatje ontworpen en daarmee kan ik een stukje isachroom laten gloeien. (isachroom is een stukje weerstandsdraad)
Als je een stukje visco lont ertegen houd ontbrand dat spontaan je kan eventueel een beetje BP erbij leggen.

Als jij hem draadloos wilt maken zou ik een bestaand draadloos systeem ombouwen omdat zelf maken:
1. Veel te duur is
2. Veel te moeilijk is (zeker zonder elektronica kennis)
3. Veel te gevaarlijk is.
Wat wel mogelijk is is een oud mobiel pakken en daarop verder knutselen.

Wat ik aanraad is met een kabel werken dan heb je geen last van storingen en het is heel makkelijk.
Let op dat je ook nog verliezen heb in je kabel.
Het beste is om de accu ongeveer 2 meter van je detonator de houden. (Let op dat je hem wel in een vuur dichte box stopt)
En dan met 2 dunne lange draden een signaal stuurt voor het detoneren.
Wat is je kennis van elektronica?

LET OP:
De phone detonator die jij heb gevonden is heel gevaarlijk.
De telefoon kan ontploffen.

Edited by hardbassbv
Link to comment

Grootste deel van je post begreep ik, maar dit niet helemaal.

De telefoon kan ontploffen.


Tenzij je het motortje vast laat lopen en de accu zelf kortsluit (ipv dat de electronica/bedrading doorbrand)
lijkt me dit nogal overdreven.
Gewoon niet meer dan 1 a 2 maal over laten gaan, en zoiets kan al niet meer gebeuren.

Ook werd er vermeld dat dit device gebruikt zou worden om klein vuurwerk (rotjes, evt een rookbommetje?) af te steken,
dus je 'afstandsregel' is een beetje overbodig.
Shells, rockets en iets grotere knallers gewoon met een lont of een professionele schietkist afsteken.

Het idee van zo'n telefoon onsteker is interessant, maar je voegt wel weer wat risico toe aan een hobby die
van zichzelf al niet risicoloos is.
Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...