Jump to content
PyroForum.nl

Whistle (Shimizu)


Tyneman

Recommended Posts

Hier een whistle variant van Shimizu. Het is wel een gevaarlijke versie. Erg frictie gevoelig, niet om mee te spelen dus.

Compositie:
KClO3 - 75
Gallic-acid - 25

Beide stoffen niet geballmilled en gemengd met de diaper methode.
Op het filmpje ziet u eerst een los hoopje van 1,0g. Daarna een (Veel te dun) papieren buisje, met daarin 4,0g zachtjes geramd.
De fluit begint heel netjes, doch door het doorbranden van de casing stopt het veel te snel. Volgende keer een met een beter omhulsel. :)

Whistle1.wmv

Gr33tZ

Link to comment

Die fluit wel erg hard! Maar ook weer kort, met een iets dunner buisje zal het misschien ietsjes langer branden. Dit vind ik trouwens wel een mooie toepassing lol. B)
Een frictietest vind ik altijd wel interessant, is ook zeer interessant naar de nieuwe toe. Dan veranderen ze misschien van gedachte om dit te maken. ;)

Link to comment

Ik maak mijn Whistle mix altijd met KClO3 en NatriumBenzoaat, 7:3 . Dit fluit echt super schel, en brand veel haftiger en met een grotere en meer oranjere vlam dan die op de filmpjes van Tyneman.
Mijn Whistle brand ook sneller dan die Whistle op het 1e filmpje. Galluszuur schijnt dus duur te zijn, en is ook nog een slechter.

Ik raad aan om mijn variant eens te proberen. Wel is het leuk om allerlei compo's te proberen ;) ! Ben ik zelf ook erg fan van B) .

Mooie filmpjes.

Link to comment
×
×
  • Create New...