Jump to content
PyroForum.nl

Trektouwtjes


Tyneman

Recommended Posts

Boobytraps, in nederland beter bekend als trektouwtjes, zijn leuke mini-vuurwerkjes waarmee de kleinste kinderen mogen spelen.

Deze bestaan echter uit een rolletje met daarin Armstrong-mix. Ik vond een oud recept in een document van John Donner. Dit heb ik eens uitgeprobeert, en zie hier. Een (IMO) nette tutorial voor het maken van deze leuke, kleine devices.

Het maken van deze devices is alleen voor ervaren pyrotechnici. Armstrong mix is zeer gevaarlijk om mee te werken.



Boobytraps.pdf



Hier een fototje van het eindresultaat voor en na gebruik.





Het restje compositie wat ik over had heb ik gemengd met wat kiezelgoer, en per 0,5g in stukjes tissue papier gerold. Dit geeft, na twee dagen drogen, oudhollandse knalerwten. Ja, die doosjes op de kermis. Dit is weer iets anders als de originele 'Globe torpedos' die nog op mijn to-do lijstje staan.





Filmpjes van de gemaakte devices komen morgen, heb nu mn camera niet bij me B)

Gr33tZ

Link to comment
PS: We hebben weer een nieuw woord geleerd nl: "Slurrie" ;)
Die gebruiken we toch ook voor hetgeen waarmee je blackmatch maakt? :P "BP-slurrie".

Mooie tut Tyneman, ook cool dat je het lef hebt om Armstrong te maken! B)

Edit: Reply op hieronder.
Ja als je niet weet hoe gevaarlijk het is heb je weinig lef nodig.. (denk aan kewls)
Het gaat erom dat ik het waardeer dat je het aandurft mét kennis van zaken, terwijl je wéét hoe gevaarlijk het is.
Link to comment
PS: We hebben weer een nieuw woord geleerd nl: "Slurrie"


We is een groot woord. Het staat zelfs in de dikke vanDale. (OK slurry ipv slurrie)

slur·ry (de ~) 1 dikke, brijachtige massa


ook cool dat je het lef hebt om Armstrong te maken!


Lef hebben veel mensen (Vooral K3wls). Ik beweer liever dat ik de kennis en geduld heb om Armstrong te maken.

Gr33tZ
Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 7 months later...
  • 2 weeks later...

Ik heb een vraagje over knalerwten.
Ik denk dat de meeste pyro wel eens hebben geprobeert om knalerwten "op te voeren", oftewel de inhoud
van 1 knalerwt bij een 2e te doen.
Wanneer ik dat doe gebeurt er niks, bij het gooien knalt de erwt gewoon niet!
Iemand met een verklaring/oplossing?
bvbd.

gr, jasper

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...