Jump to content
PyroForum.nl

Wat zit erin, en haalt 'ie daarmee 'De Next-gen' nog?!


huugje

  

40 members have voted

  1. 1. Haalt jou computer DE next-gen?

    • Makkelijk!
      11
    • Net aan...
      7
    • Ik denk het...
      2
    • Nee, Ik denk het niet...
      3
    • Nee, Absoluut niet zelfs!
      5
    • Waar heeft die kerel het toch over, 'Next-gen' WTF !?
      6
    • Het zal mij allemaal m'n reet roesten!
      6
    • Ik heb thuis geneens een computer, Ik zit nu namelijk in de bieb!
      0


Recommended Posts

By the way, het ging hier toch over PC's? niet over spelcomputers? B)
Kan iemand mij trouwens vertellen wat die "next gen" precies inhoudt?
Ik zou gokken op gruwelijk snelle pc's met koelers van hier tot ginter eraan die geen geluid maken en alles tegelijk kunnen, klopt dat ongeveer? :lol:

Link to comment
  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

By the way, het ging hier toch over PC's? niet over spelcomputers? B)
Kan iemand mij trouwens vertellen wat die "next gen" precies inhoudt?
Ik zou gokken op gruwelijk snelle pc's met koelers van hier tot ginter eraan die geen geluid maken en alles tegelijk kunnen, klopt dat ongeveer? :lol:


Volgens mij is next gen niet echt voor PC's, spellen eisen steeds meer, dus moet je PC sterker zijn, nieuwe grafische kaart, meer intern geheugen, kloksnelheid misschien hoger. Maar de naam next-gen is eigenlijk meer voor consoles, waar we het niet meer over zouden hebben. Het is eigenlijk gewoon de nieuwe generatie consoles, dus de nieuwe generatie consoles en spellen, die mooier worden. PS3 en Xbox360 kunnen meer aan dan de PS2 en xbox(laten we het maar niet over de Wii gaan hebben, voor het geval iemand niet weet wat de Wii is, dat is de opvolger van de gamecube)
Link to comment

Next-gen houdt in:

'De nieuwe generatie' > Dit geld voor:

- De nieuwste computers> *denk aan nieuwe video kaarten met Direct- X10* & *nieuwe besturingssystemen etc.* totale vernieuwing!

- De nieuwe SPEL -computer> *Simpelweg elke nieuwe 3; In dit geval 'Wii', 'Ps3' en 'X360' :D

De naam past meer bij de poll, en we kunne het tog ook gewoon over de next-gen Spel-Computer houden :)
Eigenlijk had ik dat Computer ook weg kunnen laten, maar dan klopte de poll niet helemaal meer :P

Bij deze dan sorry, vanaf nu gaat t forum dan maar gewoon over de next-gen in 't algemeen :D. (Mits de mods dat goed vinden natuurlijk ;))

@Pepcore:

Dat klopt inderdaad, de Ps2 heeft op het moment ook 1200 Spellen, en de Xbox en Gamecube hebben dat bijelkaar!
Maar dan moet je niet vergeten dat Microsoft eigenlijk een generatie achter loopt :lol: > dit komt omdat ze zijn begonnen met de Xbox (en toen waren de N64 en Ps1 al uitgestreden B)) !

Wisten jullie dat> De naam "Xbox 360" is gekozen vanwege de '3' in de naam, dit zou goed staan naast de '3' van 'Ps3' B)

Link to comment
- De nieuwe SPEL -computer> *Simpelweg elke nieuwe 3; In dit geval 'Wii', 'Ps3' en 'X360' :lol:


De Wii wordt New Gen genoemd en niet Next Gen, de 360 en PS3 Next Gen. Want de Wii heeft evenveel kracht als de xbox en is daarom niet echt Next Gen, Next Gen -> meer kracht en mooiere beelden. New Gen -> iets vernieuwends, in dit geval de controller van de Wii( afstands bediening, toverstokje, hoe je het dan ook wilt noemen).
Link to comment
Dat klopt inderdaad, de Ps2 heeft op het moment ook 1200 Spellen, en de Xbox en Gamecube hebben dat bijelkaar!
Maar dan moet je niet vergeten dat Microsoft eigenlijk een generatie achter loopt > dit komt omdat ze zijn begonnen met de Xbox (en toen waren de N64 en Ps1 al uitgestreden ) !


Als je kijkt wat er voor een onzin er is uitgebracht voor de ps2, daar zitten echt gruwelijk domme en onnodige spellen tussen (kijk maar, bij elke intertoys licht er een grote bak met afgedankte ps2 spellen.) Voor de Xbox wordt wat minder crap uitgebracht. En alle goede spellen worden toch op beide uitgebracht.
Link to comment
Als je kijkt wat er voor een onzin er is uitgebracht voor de ps2, daar zitten echt gruwelijk domme en onnodige spellen tussen (kijk maar, bij elke intertoys licht er een grote bak met afgedankte ps2 spellen.) Voor de Xbox wordt wat minder crap uitgebracht. En alle goede spellen worden toch op beide uitgebracht.


Boeit de producers dat iets ? :D

Het enige waar het bij Microsoft (X-Doos onderdeel dan B) ) en Sony om gaat = €€€€.
Het komt denk ik ook omdat de Ps2 eerder gelaunched werd, en doordat de gamecube niet echt aansloeg bij grote publiek.

En zie het zo: Van het geld dat ze van al die 'flutgames' verdienen maken ze gewoon weer vette games> Leuke game voor je kleine broertje/zusje en op lange termijn leuke game voor jou :lol:.
Link to comment

Owjah, voor de nieuwe windows (Vista) heb je de volgende dingen nodig:

----------------Vista Capable:-------------Vista Premium Ready:
Processor---------800 MHz-----------------1 GHz
Memory-----------512 MB RAM------------1GB RAM
GPU---------------DirectX 9 capable------DirectX 9 capable GPU with Hardware Pixel Shader v2.0 and WDDM Driver support
GPU Memory--------32 MB RAM----------128 MB RAM up to 1280x1024 (256 MB+ for greater resolutions)
HDD------------------20GB-----------------40GB
HDD free space-----15GB-----------------15GB
Other drives---------CD-ROM-------------DVD-ROM

Link to comment

AMD 64 3800+ overclocked tot 4000+
geforce 6800GT PCI-E overclocked tot 400 mhz core en 1100 mhz memory
Asus A8N-SLI moederbord, nforce 4 chipset
1024 mb DDR op 440 mhz overclocked
S-ATA harddisk, 2X 160 gig

Voor mensen die voor de next-gen een nieuwe videokaart willen kopen kan ik e nog wel iets zeggen. Als je processor niet snel is en je stopt er een goede videokaart in kan de videokaart niet goed presteren. De processor kan de videokaart niet aan. Je zult wel mee fps krijgen en betere beelden, maar hij zal dan nog steeds te weinig presteren. Niet alleen de viedeokaart maakt je beelden, de processor kan ook alles ophouden. Of de hd een ata of een s-ata is maakt ook wel wat uit. S-ata is zo'n 10 keer sneller.

Link to comment

Zo, da's een mooi lijstje Julicher! B)

Mijn mobo (MSI KT6V) is prima uitbreidbaar, ondersteunt AMD XP's t/m 3000MHz, das genoeg voor mij. RAM kan hij tot max 1 gieg per slot (2 gieg totaal dus), AGP 8x, SATA aansluitingen, en ga zo maar door.

Alleen benut ik er bijna niets van! :D
Een gewone 40GB IDE HDD, AMD Athlon XP 1600+, 512 DDR (PC3200) RAM..
Whatever.. B)

Julicher, jij weet zo te zien wel wat van overclocken, wat moet ik met mijn Vcore?
Ik heb hem nu laag staan (1.6v) terwijl hij standaard op 1.75v staat. Hoe lager hoe minder overklokbaar, maar daar begin ik toch pas aan als mijn koeling beter is.
Zo laten? Of weer terug naar 1.75v? (3 graadjes heter of zo wordt ie dan)
Hij draait stabiel, daar niet van, maar ik heb een programma (Corecell) en die klokt mijn FSB hoger als ik meer prestatie nodig heb. Dus draait standaard op 1050 MHz, FSB dan op 100, maar als ik een groot spel open oid, zet hij van zelf de FSB op 110 of zelfs 120 MHz.

Maar als mijn Vcore zo laag staat, kan hij daar dan niet instabiel van worden? :lol:

Link to comment

@Julicher ik heb toch begrepen dat een betere videokaart vaak ervoor zorgt dat de processor het net minder zwaar heeft doordat de videokaart dan zelf meet kan verwerken.
Van de rest kun je het aantal fps zelf gewoon ff verlagen.

Link to comment

@ Mr-Stijntje -> Het is inderdaad zo dat als een processor te weinig stroom krijgt instabiel kan worden. Dit is ook bij het overclocken zo. Als je overclocked en hij krijgt dan net te weinig stroom kan het zijn dat je PC bij een zwaar spel of zo vast hangt. Eigenlijk is het een kwestie van uitproberen. Als je er minder volt op zet om temperatuur omlaag te brengen kan dat best, alleen moet je wel ff testen of hij geen problemen krijgt. Als je processor dus op 1,6 volt draait en je hebt geen problemen tijdens zware spellen (vasthangen, Blue Screen Of dead) dan zou ik het zo laten. Zo blijft ie lekker koel. Als ie niet vast hangt krijgt ie genoeg stroom.

Als je nou een goede koeler hebt en je wil gaan overclocken kun je alles hoger zetten. Als ie dan vast hangt bij een spel kun je er wat meer volt op zetten. Hierbij moet je wil denken aan stapjes van 0,05 of 0,1 volt. Als je er in één keer te veel op zet kan het zijn dat je een nieuwe moet kopen, en dat willen we niet he :lol: . En mocht ie nou een keer vast hangen, nu in de zomer kan het ook heel goed door de hitte komen. Is bij mij ook al paar keer gebeurd met de videokaart.

Heeft je PC toevallig ook pci-express? Want als je sata aansluiting hebt zou je ook pci-express verwachten ipv AGP-8X.

@RSDZ -> Das niet helemaal waar. Je videokaart maakt het beeld, maar je processor moet ook alle physics verwerken. De omgeving zoals muren en vloer en zo. Hij hoeft hier minder hard voor te werken, maar als je een AMD XP 2100+ met een 6800GT samenzet krijg je minder fps dan bij een AMD 64 3500+. Je zult het niet echt merken aan het beeld, maar wel aan het aantal beelden per seconde, fps.

Link to comment

*maakt kast open en kijkt ff rond*
PCI-e heb ik niet nee, alleen een universele AGP 8x slot.
(Kan 2x, 4x, en 8x aan, ik had er eerst een die alleen 8x aankon. :D )

Dat het 0.05v per stapje moet weet ik, bij overklokken moet je even voorzichtig zijn als bij HE's B)

Ik laat het voortaan wel zo. Spellen draaien goed, en hij wordt nu maximaal 48*C (En nu zelfs maar 44*C in de avond) dus dat komt wel goed. :lol:

In de winter zat ik zelfs ruim onder de 30*C B)

Link to comment

Das lekker koel. In dat geval in overclocken geen probleem. Weet je btw zeker dat dat je processor is? Want vaak heb je wel een sensor op je videokaart bij de nieuwere, en een sensor voor temp ergs anders op het moederbord, maar op je processor is niet vaak. En die vergelijking met HE klop idd best wel. Als je het even niet voorzichting genoeg doet kan er vanalles gebeuren.

Link to comment
Guest wolkje

Mijn videokaart heeft niet eens een fan, omdat het een silent is.
Beschikt wel over een enorme (zo groot als de kaart zelf) zilveren koelplaat.
Het is een Asus Nvidia Geforce EN6600DT silent met 256Mb

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...