Jump to content
PyroForum.nl

2 Shells


Recommended Posts

En ik heb weer wat gemaakt! 8)

2 Shells deze keer, een round, een cilindrical.
De round shell was een pokkewerk om te maken, maar deed het prachtig, de cilindrical was in no-time af, maar de bodem was niet stevig genoeg en brak bij de lift.

De lift was telkens 4 gram whistle, de break 2.5 gram whistle. Mooi in een papieren zakje verpakt.

De (papieren ongelijmde maar wel deels ingegraven) mortier klapte bij allebei uit elkaar. Maar omdat het onderste deel (het deel waar de druk op komt) ingegraven was schoot het wel omhoog.

Volgende keer gebruik ik een dikke PVC buis en shells die nét perfect passen ipv net te groot.

Wat vinden we ervan?

gr.
Stijn

Shells.wmv

Link to comment

De bp stars die je niet zag ( :) ) waren cut-stars van 0.5 cm dik en 1x1 cm breed/lang.

De glitterstars waren 1.2 cm breed en ongeveer 1 tot 1.5 cm lang, pressed.

De volgende wordt waarschijnlijk wél weer een cilindrical, maar dan véél steviger, en gevuld met Glittercompo.

Link to comment

Ja inderdaad, alleen helaas niet wat ik wilde. :wink:
Mijn moeder vond het op het filmpje er klein uit zien, even voor de duidelijkheid:
Ik zat bij de eerste op 10m afstand, bij de tweede op 20m
De shells vlogen ongeveer 15m hoog. (kan véél hoger als de mortier heel blijft)
De break bij de eerste shell was écht breed! Ruim 15 meter!

Link to comment

Waarom ongeveer, als niet precies? :wink:
Ik heb ze gewogen om te 'berekenen' hoeveel lift ik nodig had, de round was 22.50 gram, de cilind. was 23.75 gram.

Mijn 'berekening' kwam vreemd genoeg bij allebei uit op 4 gram Whistle. (En toeval bij toeval, had ik totaal nog maar 8 gram gemixt staan, en was ik lui :) )

Link to comment
  • 2 months later...

Ik heb dus (zoals ik al in mijn "ik ben" post vermeld heb) ook 2 shells gemaakt.
De eerste was met te veel plakband waardoor hij dus gewoon door brande en meer weg had van een sterren-mijn.
De tweede was een cilindrische huls die bovenaan met weinig papier dicht was gemaakt.
Daar bovenop mijn sterren... beetje papier tussen en een hele lading bp (veel te veel) achter, daar achter waren het gewoon wat propjes papier.(niet echt de vorm van een gewone cillindrische shell maar ook mooi)
Hier zijn de filmpjes. (op volgorde)
MOV01960.MPG

Link to comment

Nice, een te late en een kapotgevlogen.. B)
Als delay is 2 à 3 sec goed, doe eens een brand test met je lont, en maak een delay die ongeveer zo lang duurt.

En de onderkant van je shell moet je altijd extra stevig maken, gewoon overdrijven, dan zit het goed.
Ik heb inmiddels na deze 2 zeker 20 shells gevuurd, waarvan er maar 3 ergens in faalden, de rest was perfect.

Link to comment

Als time fuse heb ik gewoon visco lonten van mijn romeinse kaarsen gebruikt dus ik denk dat mijn 2 cm goed was. Maar mijn tweede zat helemaal boven aan mijn buis omdat ik hem er niet in kreeg zette ik hem er gewoon lossjes op (na mijn buis ingekort te hebben natuurlijk)en(let ook maar niet op mijn stem B) )
Ik heb ondertussen ook vier buizen gemaakt in een bloempotje gevuld met snelgips, de maten moet ik nog een keer meten.

EDIT: Ik heb er vandaag (23 sept) weer een gemaakt -ik denkt dat hij heel mooi zal lukken- 60 sterren, eindstoppen van wijnkurken die dezelfde dikte hebben als mijn hulzen en dan verder dik genoeg gemaakt met plakband.

Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 10 months later...

De shell paste behoorlijk goed in de mortier, ik moest hem iets opspannen zodat ie kleiner was om erin te passen. Hij was niet gespiked. De pulver was van greenmix en niet suppergoed. Ik heb trouwens geluk met mijn delay hij is juist op zijn toppunt ontploft. Volgende keer lift ik met H3 of commerciële zooi. maar dan doe ik geen star onderin. Het was een test ik moet alles nu nog een beetje uitzoeken maar eerst moet ik meal kunnen maken maarja :P.

De mortier was maar 30 cm lang waarschijnlijk lag het daaraan.

Link to comment

Leuke shell ik weet niet precies hoe jij je shell afsteekt maar als je het blijft doen op deze manier is het mischien slim om meer druk op te laten bouwen? Dus prop er een paar wc papiertjes op, dit doe ik ook vaak en werkt prima zelfs met meal powder komen de shells hoog de lucht in.

Link to comment

Aardig dingetje voor een eerste shell :P Als ik jou was zou ik inderdaad even naar je lift charge kijken. Zoals eerder gezegd moet 5g goede pulverone veel meer kunnen dan dat.

De mortier was maar 30 cm lang waarschijnlijk lag het daaraan.


Je mortierbuis mag inderdaad wel iets langer, ter indicatie: effectieve lengte van een 2" pro glasvezelbuis is 35cm, ex stop dus.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...