Jump to content
PyroForum.nl

2 Shells


Recommended Posts

Aardig dingetje voor een eerste shell :P Als ik jou was zou ik inderdaad even naar je lift charge kijken. Zoals eerder gezegd moet 5g goede pulverone veel meer kunnen dan dat.
Je mortierbuis mag inderdaad wel iets langer, ter indicatie: effectieve lengte van een 2" pro glasvezelbuis is 35cm, ex stop dus.

Ja en die van mij is 50cm.. :D Dan heb je helemaal niets meer nodig om de zwaartekracht te ownen.. :P
Link to comment

Hier is dezelfde shell, maar dan op de chinese manier gemaakt :P dus met lijm en kraftpapier en niet meer met papiertape dus veel sterker. Ook is de komeet hier op de top van de shell gemonteerd om dit systeem te testen en waren de stars helemaal niet mooi gerangschikt in tegenstelling tot wat de break laat uitblijken.
Het uiteindelijke resultaat lijkt goed maar, de break vind ik veel te klein 2meter ofzo en de shell ging veel te laag voor een mortier van hou je vast :D 1m10. De speling was echt klein. Volgende keer toch spiken?

D1shell2.wmv

Link to comment

Het lijkt wel of geen van je sterren aan ging? Als dat het geval was zou ik een betere prime nemen of je shell want dikker maken, zodat er wat langer druk (in de vorm van vuur van je break) op gebouwt word in je shell waardoor je sterren beter aan gaan... dat is teminste mijn ervaring.

En hoe hoog kwam hij ongeveer? Hij zag er op het filmpje wel goed uit qwa hoogte. :P

-B.

Link to comment
Guest Richard

Ik neem aan dat je het over een spherical shell hebt? Het spiken van een spherical shell is niet nodig. Ik spike enkel mijn cilinder shell's. Mits je gaat spiken is jute een heel goede keuze om mee te spiken. Het is natuurproduct (goed voor mileu, prettig om mee te werken en past goed bij de kleur van kraftpapier). Verder zijn drie lagen 90 grams kraftpapier meer dan voldoende voor een 2".

Heb je het echter over een cilinder shell, dan is spiken een must! Gebruik hiervoor een draad van <1mm jute. Zorg voor een goede verdeling van het draad. Ik post binnenkort over beide types shell's een goede uitleg (over +/- 2 week).

Een mortier van 50cm lang is meer dan voldoende voor een 2". Dit hoeft echt niet langer. Er moet meer of aggressievere lift onder. Je zegt het zelf al in een van je filmpjes van een jaar eerder, denk aan de veiligheid. Dat is zeker zo, maar een shell die op 15meter hoogte uit elkaar knalt, wees blij dat het boeket maar een diameter van 2 meter had...

Ik stop onder een 2" spherical 8-10gram BP (geen pulverone en ook geen mealpowder). Als je pulverone gebruikt mag daar wel een gram of 15 van onder. Liever te hoog, dan te laag. Dan kun het gehele effect ook beter overzien en/of filmen.

PS: Bij een van je eerdere filmpjes, die stem, geweldig :P (Ik kom uit het Noorden van NL, klinkt heel anders).

Link to comment

Ik heb er een meter kraftpapier rond gepasted op die dubele methode (ongeveer 5dubbele lagen: 10 dus)en het was zoals normaal 5 gram pulverone volgende keer dus 15 gram. Het zou kunnen dat mijn stars inderdaad niet aangingen omdat ze niet geprimed waren maar bij de vorige gingen ze wel aan en die shell was veel zwakker! Die chrysanthenum die ik dan zag zou die dan van mijn pulverone 'stars' (grote brokjes)geweest zijn?

Idd West-Vlaams noemen ze dat, toffe taal om te spreken onder vrienden, maar een beetje plat :P.

Misschien is het doordat er nu een WC papiertje tussen de stars en de burst charge zat dat ze niet aangingen.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Hier twee nieuwe: alletwee ongeveer hetzelfde.
De eerste heeft een kleine comet en de break is een combinatie van 'green powder coated bird seed' :P en wat BP om het geheel toch wat kracht bij te geven.
De tweede is het zelfde maar is gespiked en heeft twee helften waarvan aan de ene helft de stars gecoat zijn met greenpowder en aan de andere kant de stars niet.
Het zijn allemaal D1 stars.

2D12inch.wmv

Link to comment

Ik ben ook maar eens bezig geweest met shells maken en ik moet zeggen het resultaat mag er wezen!
Hier een paar foto's van mijn nieuwste shell:











En de laatste:


Dat was het dan weer, ik weet natuurlijk dat hij nog gepasted moet worden en dat er een liftcup aan moet maar zover ben ik nog niet gekomen bij deze shell.

P.S: yellow bedankt voor de shells.

Link to comment

Ok dan ik zal wat meer info geven.
In de shell zitten 4 pvc buisjes elk 4cm lang gevuld met 2 gram kclo4/german dark, elk buisje heeft een vertraging van ongeveer 2 seconden. Voor de rest is de shell opgevuld met bp gecoated rijst. Wat de shell in totaal weegt weet ik niet en ik kan nu momenteel ook niet verder want sinds vanavond is me weegschaaltje kapot gegaan(weer een duur grapje :P ) Dus ik heb ook geen stars ofzo natuurlijk in de toekomst zullen er meer komen met uiteraard stars zoals: D1, TT, white comets, cold war, etc...

Helaas voorlopig geen filmpje totdat ik een nieuwe weegschaal heb om mijn bp en andere compo's af te wegen. :D

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...