Jump to content
PyroForum.nl

Heey

Recommended Posts

Posted

Ik ben Tim en ben al een tijdje actief op dit forum dus het werd maar is tijd om me even voor te stellen. Ik woon in Wormer (Noord-Holland) en ben 15 jaar oud. Ik zit op VMBO Theoretische leerweg en zit in het 3e leerjaar. Ik ben me gaan bezig houden met Pyro na Oudjaar 2005. Ik heb ook een klein beetje ervaring met HE. Dit was het wel een beetje :)

Laters, Tim

PS: Ja, ik heb de regels gelezen :D

Posted

Welkom Timberman !

Hoeveel ervaring heb je met HE ? Wat heb je gemaakt ? En wat voor low/normale explosieven heb je gemaakt ?

Vertel wat meer over je ervaringen man 8)

Posted

Oke :) Ik heb ervaring met AP en heb een aantal keren CANFO gedetoneerd, ik gebruikte als booster altijd APAN. Ik heb net gister voor het eerst Nitrocelluose gesyntheseerd. Binnekort als ik een nieuwe thermometer heb ga ik Nitroglycerine maken. Zo wat duidelijker Yellow :wink:

Posted

Welkom,

Hopelijk vergeet je de regels niet te lezen en het forum eerst eens te doorlezen voor je post?
Alvast een goede start gewenst en dat je nog veel nuttige bijdragen kan leveren.

Posted

Welkom!
Zo te horen heb je al veel ervaring!

Welkom,

Hopelijk vergeet je de regels niet te lezen en het forum eerst eens te doorlezen voor je post?
Alvast een goede start gewenst en dat je nog veel nuttige bijdragen kan leveren.

Check z'n P.S. eens :)
Posted

Welkom op dit forum :!:
Hopelijk lees en leer je hier veel.

Nu jij je verwelkoming gehad hebt ga ik je dan ook direct wijzen op :
:!: Hoe onverantwoordelijk je bent om als 15 jarige deze zaken te maken.(HE's)

Je bent nog niet oud genoeg om je met deze stoffen bezig te houden.
Laat staan het synthetiseren van Nitroglycerine. Het is niet om dat je nitro cellulose met succes kan bereiden dat dit voor andere nitratie syntheses ook even veilig/eenvoudig is.

Zoals als je wel zult onder vinden wanneer je beetje rondleest word door "HE members" zeer weinig getollereerd. Hou hier rekening mee wanneer jij je vertoond in deze sectie :!:

Posted

Tja...
Ik denk dat de leeftijd niet 100% bepaald, hangt een beetje van de persoon af (Bijvoorbeeld bij films, niet iedere 10 jarige krijgt een trauma van een 16+ film), maar ik denk dat de meeste mensen van zijn leeftijd inderdaad van de HE's af moeten blijven, en ik denk dat dit bij elkaar toch wel een klein beetje over de persoon zegt:
- VMBO (geen scheikunde volgens mij, maar sommige mensen kunnen het zelf leren en zitten op het VMBO omdat ze een beetje lui waren of minder goed in talen ofzo zijn)
- Minder dan een half jaar ervaring (maargoed je weet weer niet hoeveel ervaring hij in die tijd heeft opgedaan)
- 15 Jaar (maar je weet weer niet hoe verstandig hij is voor z'n leeftijd)

Posted

Welkom!
Veel plezier op het forum!

VMBO (geen scheikunde volgens mij, maar sommige mensen kunnen het zelf leren en zitten op het VMBO omdat ze een beetje lui waren of minder goed in talen ofzo zijn)

Klopt inderdaad geen scheikunde, ik zit zelf ook op vmbo, eindexamen.
Ik leer mezelf dingen die ik nodig heb.. eerst was het de basiscursus, en ga zo maar door :roll: . Het blijft leuk :wink:
Posted
Welkom!

Ik leer mezelf dingen die ik nodig heb.. eerst was het de basiscursus, en ga zo maar door :roll: . Het blijft leuk :wink:

Precies, zo zie je weer dat je nooit perfect inschatten of iemand wel of niet geschikt is voor bepaald vuurwerk.
Posted

Als eerste welkom tim, dat je maar veel plezier mag hebben hier!

Tja...
Ik denk dat de leeftijd niet 100% bepaald, hangt een beetje van de persoon af (Bijvoorbeeld bij films, niet iedere 10 jarige krijgt een trauma van een 16+ film), maar ik denk dat de meeste mensen van zijn leeftijd inderdaad van de HE's af moeten blijven, en ik denk dat dit bij elkaar toch wel een klein beetje over de persoon zegt:
- VMBO (geen scheikunde volgens mij, maar sommige mensen kunnen het zelf leren en zitten op het VMBO omdat ze een beetje lui waren of minder goed in talen ofzo zijn)
- Minder dan een half jaar ervaring (maargoed je weet weer niet hoeveel ervaring hij in die tijd heeft opgedaan)
- 15 Jaar (maar je weet weer niet hoe verstandig hij is voor z'n leeftijd)

Maar dit slaat nergens op.
Als je dus op VMBO zit ben je lui of slecht in talen, dit is pure onzin.
Ik zelf zit nog op VMBO, ik krijg 3 talen, ik ben niet te lui om te leren en ik krijg scheikunde.
Met andere woorden, informeer eerst voordat je je onzin uitkraamt
Posted
Als eerste welkom tim, dat je maar veel plezier mag hebben hier!

Maar dit slaat nergens op.
Als je dus op VMBO zit ben je lui of slecht in talen, dit is pure onzin.
Ik zelf zit nog op VMBO, ik krijg 3 talen, ik ben niet te lui om te leren en ik krijg scheikunde.
Met andere woorden, informeer eerst voordat je je onzin uitkraamt

Waren 2 voorbeelden, kan ook dat je om andere redenen lager doet, ik had geen zin om alle vakken af te gaan, en ik had het maar ff snel in wiskunde, natuurkunde, enz. en talen ingedeeld. Van de rest zei ik dat VMBO VOLGENS MIJ geen scheikunde kreeg, en dat is bij mij op school ook zo.
EDIT:
Als je ff post van domino leest zie je dat ze bij hem op school ook geen scheikunde bij VMBO krijgen. Dus mijn informatie klopte wel, alleen zijn er ook uitzonderingen blijkbaar, en van de rest is dat maar een klein mierenneukerig onderdeel van mijn post die al half offtopic was.
EDIT2:
Ik zie nu OOK dat wat ik zei "talen ofzo" was, dus ik doelde niet op alleen maar de talen.
Van de rest nog sorry als je vond dat het negatief richting VMBO'ers overkwam.
Posted
Welkom!

Ik heb op mijn school gewoon scheikunde. :?
Posted

Ik heb op mijn school gewoon scheikunde. :?

Blijkbaar verschilt het per school (pasgeleden was er ook al een verschil tussen NT bij mij op school en NT bij toxicsnake omdat we bij mij meteen scheikunde 2 en natuurkunde 2 in de 4e krijgen dus er zijn wel meert verschillen), maar das off-topic :wink:
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...