Jump to content
PyroForum.nl

Melkpoeder


Bomber

Recommended Posts

hallo ik ben nieuw weet nog helemaal hoe het werkt allemaal.
Maar ik had een vraag kan je een explosie veroorzaaken met melkpoeder in een glaazn pot ??? het poeder goed aanstampen tot aan de deksel?? en dan een 2mm gaatje booren in deksel. En daar lont in doen en dan stevig maaken met ducktape zal dat werken???


-Greets-
Bomber

Link to comment

Tja, zoals je zelf al zegt weet je nog niet hoe het hier werkt, een normaal mens leest dan ook eerst regels voordat hij/zij een post maakt.....

Heb je ooit geprobeerd om melkpoeder alleen al aan te steken? Zoja, brande dat dan in een flits weg? Nee!
Zoek eerst maar wat meer informatie over verbrandingsreacties.

Owja, ken je de betekenis van het woord ''interpunctie'' misschien? Je posts zijn niet om aan te zien.

Om ook maar even te reageren op je andere topic.
Een n00b-gedeelte is géén goed idee!
Denk nou eens zelf is logisch na, werken met explosieven of pyrotechnische stoffen vereist heel wat meer dan enkel wat stoffen bij elkaar gooien en kijken hoe het knalt. Mensen die ermee werken worden geacht de risico's te kennen en ze horen te weten waar ze mee bezig zijn.
n00bs horen zich niet bezig te houden met explosieven of exploderende constructies.
Je leert eerst maar eens een fatsoenlijk stukje scheikunde zodat je weet waar je mee werkt en nog wat meer over de risico's en de gevolgen van je acties.

Link to comment
mmmmm oke;)
iedereen typ op ze eigen maneer :(
mmm oke
dan weet ik dat;)


Zucht...
Heb je de regels wel gelezen?

- Opmaak van je posts. Verzorg je spelling en grammatica! Gebruik leestekens, paragrafen en hoofdletters aan het begin van een zin. Subscript voor chemische formules.

Ik zie werkelijk geen enkel punt van deze regel terug in je post.
Zoveel moeite is het niet om je post er wat fatsoenlijker uit te laten zien en het scheelt enorm met het lezen ervan.
Link to comment
  • 1 month later...

wacko heeft gelijk,
het is net zoiets als een bierflesje opblazen, ook eel gevaarlijk als je zo'n glassplinter in je lijf krijgt.....
Plastic ( PVC ) kan nog wel , daar doe ik het zelf mee.
we sluiten de uiteinden af met beton, zelf noemen we het een bb, Beton Bom heheh

gr uit delft


ps:hoe moet je een afbeelding posten ?

Link to comment

PVC is ook niet echt aangeraden want stukjes PVC zijn zeer moeilijk om te vinden met x-ray dus als je zo een een paar scherven in je been hebt zitten... en beton is even erg als glas of metaal naar mijn mening.

Het is niet voor niks dat commercieel vuurwerk alleen maar kartonnen kokers gebruikt.

Link to comment

Dikke kartonnen kokers zijn naar mijn zin:

- Goedkoop
- Je kan ze zelf maken (zelf grootte bepalen)
- Veilig !
- Geen giftige gassen (zoals je PVC verbrand)
- Licht van gewicht

Dus eigenlijk is karton/karftpapier wel het best.. (mijn mening dan :wink: )

Link to comment
Guest Richard

Kijk zo hoort dat, Duvel geeft het goeie voorbeeld :(

Ik ben het volledig met Duvel eens. Als je er eenmaal mee bezig bent is het helemaal zo beroerd niet. Sterker nog wel grappig om te zien hoe sterk je ze wel niet kan maken. Die van mij deuken nog een beetje in als ik er op ga staan.

Een pot van 750gram houtlijm die in 4minuten droog is kost +/-€10,- en daar kan je heel wat hulzen mee rollen.

Link to comment
  • 3 weeks later...

geprobeerd 8)
^punk_demon^ en ik hebben melkpoeder en chillysalpeter in een wc-rolletje gedaan en dit was aardig fel licht als je er naar keek.
de geur was een beetje raar maar echte stank was wat anders.
dit werkt misschien ook goed als een rookbom want de rook die er bij een klein beetje vrijkwam was zeer veel.

verhoudingen waren:
50% -chillysalpeter
40% -melkpoeder
10% -houtskool

Link to comment
  • 4 months later...
Melkpoeder kan je over bijv. een kaarsje heen gooien, geeft leuk effect.  

Niet bijzonder gevaarlijk.

even later...
Wat ook leuk is is koffiemelkpoeder gewoon in een gasbrander te gooien :D  
Mooie vlam!

toch meen ik het idee te hebben dat dr.Bunhead niet alle threads even zorgvuldig leest...
Link to comment
  • 2 weeks later...

Waar slaat dit op?
tuurlijk kan je melkpoeder over een waxinelicht gooien en dan het waxinelicht aansteken. Maar wat wil je bereiken? rotzooi?
Het staat hierboven inmiddels al vaak genoeg. Als je een brandbaar materiaal in poedervorm door een vlam gooit, brand dit.
Het werkt Niet als zo`n willekeurige stof op een hoopje licht.

Link to comment

Idd, de verhouding tussen de brandstof en zuurstof moet perfect zijn om een reactie te kunnen beginnen, en de brandstof moet ook in goede grootte zijn (VB.: waarom krijg je oranje vonken van ijzerpoeder als je 't in vuur gooit, en niet van een blok ijzer? :wink: )
Als je bijv. melkpoeder in een vlam gooit, dan krijg je een steekvlam omdat er genoeg zuurstof tussen de brandstof zit om te kunnen reageren met de brandstof.
Als je 't op een hoopje legt, en dan probeert aan te steken, dan kan je lang blijven wachten, omdat er geen zuurstof tussen de brandstof zit.

Wat een verhaal.. :D

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...