Jump to content
PyroForum.nl

Knaller


ZeRo_C

Recommended Posts

Het is tekst met plaatjes, en voor verspreiding op internet is .pdf wel de standaard tegenwoordig.
Bij mij opend ie hem in twee seconden, dus ben echt bang dat het aan je acrobat reader ligt :lol:

Nette Tutorial hoor Warcore, simpel en duidelijk, goed werk.

Gr33tZ

Dank je!
Als er nog een Tutorial nodig is hoor ik het wel aangezien ik deze week zo goed als geen school heb dus genoeg tijd.

Nou mensen ik ben er in volle teugen mee bezig om het te kunnen openen, maar 't wil niet echt lukken. Het is een tekst bestand zei je ? Waarom doe je dan pdf terwijl er veel makelijkere dingen zijn ?

Als ik dit in Word upload kan het zijn dat er een of andere Kewl zijn naam eronder zet en ik dus al mijn moeite voor niks heb gedaan terwijl hij met de eer ervandoor gaat.

daarom is PDF een prachtige oplossing!

Yellow, probeer anders deze eens.

Als het dan nog niet lukt kan je altijd de PDF bekijken met Online PDF viewer.
Alhoewel deze de PDF niet al te mooi laat zien kan je het toch volgen.

Succes!
Link to comment
  • Replies 171
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Het lukt mij ook gewoon om de pdf te openen, hij ziet er trouwens goed gemaakt uit Warcore.

Maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen een knaller gemaakt op de manier van Warcore en van 2Tall, knalt de ene harder als de andere of zijn het twee manieren om uiteindelijk hetzelfde te krijgen(een luide knal)

Pirate

2Tall gebruikt beter kruit, maar mijn huls is veel sterker, dus als je het flash van 2Tall in een knaller doet van mij is hij superieur!
Link to comment

@ warcore, heel erg bedankt ! Ik heb die online pdf viever gebruikt, dit wekte uitstekend ;) .
Mooie tutorial ! Alleen wat ik niet snap is, je doet dus die aluminiumfolie ''dop'' er in, heel erg strak, alleen als je dit met kartonnen hulzen doet gaan de randem helemaal kapot....en krijg je hem er vervolgens niet meer in. Dus hoe doe je dit zonder dat je huls kapot gaat ?
En dan ''spiken'', dan wikkel je dus katoen touw om je knaller heen, dit doe je alleen in de lengte toch ? ( de foto is niet zo scherp met dat online pdf viewer ) . En dit zorgt er voor dat de aluminium dop er niet uit schiet ?
Alvast bedankt :wink:
Mooie tutorial :lol:


Groetjes, yellow :lol:

Link to comment

Hier nog een knaller van mij, deze eindstoppen zijn van houtlijm+WC papier. Hopelijk gaat hij het wel goed doen
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=...le=DSC02274.JPG
.

Ik had trouwens vandaag nog zo'n knaller op de manier van warcore gemaakt, alleen zonder touw. Wat er gebeurde: de eindstop van kattenkorrels schoot er uit. Gaf een hoop stof wat door de lucht vloog :lol: maar niet helemaal de bedoeling natuurlijk. Hopelijk kan ik er veel verbetering mee maken, dat gewoon de hulzen knallen.

Groetjes, yellow :wink:

Link to comment
@ warcore, heel erg bedankt ! Ik heb die online pdf viever gebruikt, dit wekte uitstekend ;)  .
Mooie tutorial ! Alleen wat ik niet snap is, je doet dus die aluminiumfolie ''dop'' er in, heel erg strak, alleen als je dit met kartonnen hulzen doet gaan de randem helemaal kapot....en krijg je hem er vervolgens niet meer in. Dus hoe doe je dit zonder dat je huls kapot gaat ?
En dan ''spiken'', dan wikkel je dus katoen touw om je knaller heen, dit doe je alleen in de lengte toch ? ( de foto is niet zo scherp met dat online pdf viewer ) . En dit zorgt er voor dat de aluminium dop er niet uit schiet ?
Alvast bedankt  :wink:  
Mooie tutorial  :lol:  


Groetjes, yellow  :lol:

Dan is je huls niet sterk genoeg, je moet de huls natuurlijk wel even een stuk afsnijden aan het begin en het einde zodat je een mooie vlakke kant krijg!



Hier nog een knaller van mij, deze eindstoppen zijn van houtlijm+WC papier. Hopelijk gaat hij het wel goed doen  
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=...le=DSC02274.JPG  
.  

Ik had trouwens vandaag nog zo'n knaller op de manier van warcore gemaakt, alleen zonder touw. Wat er gebeurde: de eindstop van kattenkorrels schoot er uit. Gaf een hoop stof wat door de lucht vloog  maar niet helemaal de bedoeling natuurlijk. Hopelijk kan ik er veel verbetering mee maken, dat gewoon de hulzen knallen.  

Groetjes, yellow


Spiken is erg van belang, dit kan er dus gebeuren als je niet spiked!
Link to comment

@Flashman svenn.
Wees aub zo vriendelijk om eventjes de tijd te nemen en de regels even door te lezen.

Wat jij namelijk doet is algemeen bekend als 'post-whoren'.
Dit houd in dat iemand veel korte posts maakt zonder enige relevante informatie, alleen om zijn post-count omhoog te krijgen.

Als je replied op een post zorg er dan voor dat je niet zegt wat je misschien ooit gaat doen, maar liever wat je gedaan hebt. Iedereen is erg blij met resultaten:)

Verzorg aub je posts en verder veel plezier op het forum.
Gr33tZ

Link to comment

Behanglijm ? Ik ben benieuwt, ik maak ze soms van WC+Houtlijm. Vergeet niet dus allenmaal stukjes doorweekt met lijm in je huls te doen, en die dan aan te stampen.

Ik ben ook een knaller aan het maken. Hij is als volgt gemaakt :


Beetje raar dat ik dus 3 eindstoppen aan 1 kant heb, weet ik, maar dat is wel lekker stevig :lol: . De lonte is dus schuin in de huls geboort, en dan gaat het eerst door een klein beetje los stopkruit, zodat er geen druk weg kan door het gaatje. Dan dus je kruit er in, dan weer een beetje lost stopkruit zodat het kruit niet nou zou worden van het gips. Het gips droogt snel, alleen het schiet wel wel makkelijk uit, dus ik ga eens proberen te ''spiken'' . Ik moet nog even kijken waar ik dit mee doen.

Film van de knaller ( niet afgestoken ! ) :
http://members.pyroforum.nl/gamekeeper/members/yellowca...rd/MOV02283.MPG

Het resultaat is zeker te zien op film ! Er komt ook nog wel een foto als hij ''gespiked'' is denk ik.

Groetjes, yellow :wink:

ps. Vrijdag avond ( aanstaande ) heb ik mijn chems van cave :lol: !

Link to comment

Mensen,

Ik heb nu mijn knaller ''gespiked'' . Ik ben erg tevreden over het resultaat, het is de eerste keer dan ik het doe. Het is uit 1 lang stuk touw gemaakt.
Foto van de totale knaller:
href>

1e Eindstop, van Al+Kattenkorrels+Al :
href>

2e eindstop van Gips:
href>

Nou dit was het. Hopelijk snel het resultaat op film :D !


Groetjes, yellow :wink:

Link to comment

Het is een soort van klei, plakt goed aan zichzelf. Het zit als eindstoppen in rotjes. Je kan ook gewoon een niet brandbaar poeder gebruiken, maar stopkruis is het best.

edit: Vandaag weer een knaller afgestoken op training, met eindstoppen van WC+lijm, heel lang gedroogt ( 4 dagen ), en afgestoken. Resultaat: Harder als de knaller hier boven afgebeeld. Het was een goede lekkere knal, ongeveer zoiets als een nitraat denk ik. En er zat maar 1.23 gram kruit in !
In de volgende doe ik denk ik iets van 4 of 5 gram.

Link to comment

Ik heb eigenlijk hetzlefde als stijntje denk ik, ik weet niet meer precies hoe ik aan de naam kom, maar wat explomaan zegt, daar zit ook wel wat in :wink:
Stopkruit is veel handiger als je denk, en je kunt het voor veel dingen gebruiken/hebt het nodig.

Groetjes, yellow :wink:

Link to comment

Toen ik voor de eerste keer een rotje doorbrak wirst ik niets over hoe en wat, toen noemde ik het 'oranje kruit/stopkruit' en 'zwarte kruit', dat sloeg nergens op, daarom noem ik het nu gewoon klei..

Even voor de duidelijkheid: ik probeerde NIET yellowcard de grond in te drukken als je dat dacht. Ik heb geen reden om dat te doen toch?

Mzzls
Stijn

Link to comment

Iedereen zit moeilijk te doen over die eindstoppen, maar al sla je nou een paar spijkers door de huls, en giet je er dan cement/kalk bovenop (mischien kan je zelfs door alufolie heen slaan). Als het droog is lijkt het me echt vast te zitten.

P.S. Nieuw hier, echt wel leuk! Waar je door een scheikunde werkstuk al niet komt :D Wel jammer dat het na oud en nieuw is, het wordt een lang jaar!

Link to comment
Iedereen zit moeilijk te doen over die eindstoppen, maar al sla je nou een paar spijkers door de huls, en giet je er dan cement/kalk bovenop (mischien kan je zelfs door alufolie heen slaan). Als het droog is lijkt het me echt vast te zitten.


Als ik Aluminiumfolie ram kom ik er met geen boor geen spijker niets doorheen. Dus.
En spijkers ? dat is gevaarlijk man :? . Het zal wel werken ja, maar het is niet zo veilig, een paar spijker door je romp heen geboort is niet goed voor je.
Maar je hebt wel gelijk, ''iedereen zit moeilijk te doen over die eindstoppen'' maar dit is omdat het nog best moeilijk is om ze stevig, goed, snel en simpel te maken. Ook zijn er zo veel manier om het te doen, dat je daar wel even mee bezig bent om alles te bespreken.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...