Jump to content
PyroForum.nl

14mm Endburner, Met FP3 header


Recommended Posts

Crackling was niet geprimed, ik had een tijdje geleden al die balletjes uit een crackling lint gehaald en deze opgeslagen, heb ze ook door mij winokur 25 batch gegooit, dit geeft een leuk effect.

PVC is voor mij wel het meest praktisch om mee te werken aangezien ik zelfgemaakte tools heb e.d.

Link to comment

Jij verteld dat je vaak de stepprime methode gebruikt, is dit dan ook een andere compo? Jij verteld dat je ergens op het forum heb beschreven hoe jij je sterren meestal primed, ik vind echter, als je op zulke concrete onderwerpen zoekt dat die moeilijk te vinden zijn. Heb je miss de link van het topic oid zodat ik mijn stars beter kan primen?

Ruben als je rechts boven aan de pagina priming in typt als zoek opdracht komt er een heel lijstje. Een aantal post van mij staat step priming in benoemd.

 

Link to comment

Ik heb het inderdaad gevonden, bedankt hiervoor.

Ik heb wel een nieuwe kwestie waar ik hulp nodig bij heb. Wanneer ik een header heb opgeplakt heb ik soms het probleem dat deze niet helemaal correct is gecentreerd op de motor, dit zou betekenen dat de ene kant van de pijl dan iets zwaarder is dan de andere, maar aan welke kant moet ik dan mijn stok plakken wil ik dit verschil (een beetje) opheffen?

 

Link to comment

Dan is het wel van belang dat ie niet schuin staat eigenlijk, want ik zet de pijltjes meestal een beetje schuin zodat ie een kant op richt. Maar stel dat je hem dan de kant waar die wat meer uitsteekt op richt heb je dan niet een dubbel zwaarte effect, of misschien is dit alleen het geval als je stok niet goed is uitbelanst. Want wat mijn punt nou eigenlijk is als je stok iets te kort is kan die ook een kant op buigen, en dat is de kant waar dan in dit geval het zwaardere punt zit. Maar ik denk dat dit wel meevalt als ik de stok goed balans... Mooi zwam verhaal maar vond het moeilijk uit te leggen.

Link to comment

Goeie tip van HD trouwens!

Maar... ik persoonlijk denk dat het effect van een ietsje uit het midden gelijmde header op een vlucht van een paar seconden nihil is, of nauwelijks van invloed.

Tenzij ie te zwaar is!

Eerder de endburner motor.

Probeer een korte core van 1,5 of 2 cm, 5 mm diameter te draaien met een handboortje in je endburner motor (Fuel zonder metalen erin) Steek daar de lont helemaal in.

Kijk dan es wat dat doet met de stijgkracht.

 

Link to comment
×
×
  • Create New...