Jump to content
PyroForum.nl

4'' shells O&N


sjaak

Recommended Posts

Voor oud en nieuw had ik 4 inch cannisters en starmine's gemaakt was weer is een keer wat anders als afgelopen jaren toen ik alleen maar ball shells had gemaakt.
Dit zijn een paar filmpjes ik heb er nog meer maar die moet ik even uitzoeken dus dat komt later wel.
T.T met D.E. inner rood

Williams no antimony glitter inner groen

T.T met 10%FeTi + Blauw

Fush pop glitter + blauw

De fush pop sterren waren denk ik nog niet goed droog daarom gingen er maar een paar aan helaas.

Mvg Sjaak

Link to comment

Hier onder wat meer informatie over deze shells.

casing: 4 lagen 175 gr/m2 kraft, diameter 3,5 inch

end disks: 3 mm grijsboard

Timefuse: 4,5 cm 1 cm ingesneden voor crossmatch

timefuse is verlengd met een passfire tube naar het midden van de shell

canulle: 2,5cm

burst ± 40 gr grenulated bp met 5 gr spanisch booster (kp 35/kno3 35/ al 30)

spiking: off center spiking 16 verticaal met vlastouw

pasting: 4 lagen 125gr/m2 kraft

Hier gingen 9 lagen sterren in met 13 sterren per laag 117 totaal. de sterren zijn geperst met een starplate, de maat van de strerren zijn dia 1,5cm bij ± 1,5 cm hoog.

De ruimte om de canulle is gevuld met cut stars en hier tussen grenulated bp, de cut stars waren ± 0,75cm bij 0,75cm bij 0,5cm.

Gewicht ± 950 gr hiervan 10% grenulated bp voor lift.

Williams no antimony gliiter
Potassium nitrate 54
Charcoal 17
Sulfur 7
Aluminium atomised 325 mesh 10
Red iron oxide 4
Magnalium 250 mesh 3
Dextrin 5
Zonder metalen 1 uur in ball mill
Emerald green ''kyle kepley''
Barium nitrate 50
Parlon 18
Magnalium 250 mesh 12
Potassium perchlorate 8
Sulfur 5
Charcoal 5
Dextrin 5
Red gum 2
Tiger tail
Potassium nitrate 44
Charcoal 44
Sulfur 6
Dextrin 6
3 uur in ball mill
Dragon egg's
Bismuth trioxide 75
copper oxide 10
Magnalium 200 mesh 15
Aluminium atomised 350 mesh 5
Nc laq erbij tot het een soort klei is en door een keukenzeef halen.
Op 100 gr T.T. doe ik 25 gr D.E. en dan persen in een starplate. Maak de T.T. alleen vochtig met water geen alcohol en meng dan de D.E. er door heen.
Independence red
Strontium nitrate 50
Magnalium 250 mesh 18
Parlon 16
Red gum 10
Dextrin 5
Phiko KP blue
Potassium perchlorate 63
copper oxide 13
Parlon 14
Red gum 10
Ohja en als prime voor al mijn sterren gebruik ik fence post prime
Mvg Sjaak
Edited by sjaak
Link to comment

Super mooi man.

Meteen maar een paar vraagjes dan :D

Wat heb je voor die DE eggs gebruikt? formule?

Wat is de compo voor de blauw?

Cut stars en canulle?

Wat heb je als break/booster gebruikt?

En spiking?

Edit:

Ho sorry net te laat :D

Ik vind het allemaal super netjes sjaak !!

Edited by High Density
Link to comment

Titanium was 10-20 mesh geloof ik. Ik heb eerst de kp met 5% van de Al gemengd dit in de hemi gedaan met een theelepel rice hulls en hier de rest van de Al op gedaan en toen de hemi's dicht gedaan.

Bedankt Tyneman nee het viel mij ook op nadat ik de filmpjes hier heb geupload dat ze haperen in het begin, wel vreemd want als ik ze op mijn pc kijk werken ze gewoon goed.

Het is wel jammer dat ik geen filmpje heb van ook een erg mooie shell dit was namelijk silver willow met inner rood :(

Mvg Sjaak

Link to comment

Wow Sjaak, dat is nog een level hoger dan mijn creaties !

Dat blauw is zo mooi, niet te doen, mijn phiko is minder mooi... Ga er toch nog es aan werken denk ik.

De meeste 4" zijn toch symmetrisch, mooi gedaan, zeker voor een cannister.

De filmpjes stotteren bij mij verschrikkelijk, zal later nog eens kijken en dan hoor je me wel.

Maar vind je 4" mine niet wat overkill ? Volgens mij zijn 2x 2" mines indrukwekkender dan 1 4"mine, zeker als het piston mines zijn.

Echt mooi gedaan !

Link to comment

Bedankt Andres.

Voor phiko blauw haal ik de kp eerst door een koffie molen daarna is het ongeveer airfloat de rest van de chems zijn ook al zeer fijn, dit mengen en een paar keer door een 60 mesh zeef halen misschien heeft dat er mee te maken.

Die 4'' starmine's zijn wel een beetje overkill ja 3'' vind ik een mooie maat voor een starmine. Volgend jaar o&n ga ik ook zeker een piston gebruiken dat was deze keer niet gelukt omdat ik geen goede maat koker kon vinden en al een beetje krap zat met tijd.

Ja erg vervelend dat die filmpjes zo haperen, voor het uploaden had ik hier geen probleem mee dus ik vraag me af hoe dit ineens kan. Dezelfde filmpjes die hier op me pc staan haperen ook niet dus het moet denk ik wel door het uploaden zijn gebeurd ofzo.

Mvg Sjaak

Link to comment

Er zat inderdaad een schijfje karton in met een aantal gaten. Ik bedoel als piston een stukje koker met aan bijde kanten een grijsboard schijfje met gaten erin dit is te zien op skylighter onder ''How to Make Firework Mines'' hier gaat alleen wat meer tijd in zitten en je hebt de juiste maat koker nodig om de piston van te maken dit had ik afgelopen keer helaas niet.

Mvg Sjaak

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...