Jump to content
PyroForum.nl

Burst Charge


Recommended Posts

Dag beste mensen,
Dit topic start ik omdat ik even wilde weten of jullie hier iets vanaf weten. Burst Charges zijn zoals de meeste ze kennen perchloraat-based. Mijn TOA op school zei echter dat tegenwoordig in vuurwerk geen perchloraat meer als burst gebruikt werd door het risico, en ook de reactiviteit met zwavel, die volgens hem bij technische kwaliteit perchloraat net zo gevoelig was als chloraat, wat geen fijn idee is. Hij zei dat de Burst Charges tegenwoordig van gemodificeerd zetmeel worden gemaakt. Ik ga er niet vanuit dat ik dit zelf kan maken, maar weet iemand hier meer van? Want dit idee was nieuw voor mij.
nouja ik zou zeggen...Brand maar los :)

Link to comment

Gemodificeerd zetmeel als burst?
Misschien dat dat deels in de compostie gebruikt wordt ofzo(als binder of brandstof)...
Ze maken 1001 producten van gemodificeerd zetmeel, maar burstcharges?!
En zetmeel modificeren is technisch gezien niet zo heel moeilijk.
Ik zou zeggen hoor je toa eens uit...

Link to comment
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Soms gebruik ik Whistle om te zorgen dat het lontje wel aan gaat van wat ik de lucht in schiet. Als ik te veel gebruik, knallen mijn mortier-hulsjes wel eens, zeker als ik mijn shell er strak in heb gedaan.
Whistle is goed voor een snelle ontbranding en dat je zeker weet dat je lonte aangaat, maar het nadeel is dat je er goed mee moet oppassen dat je dus niet te veel gebruik en dat als je dus Whistle gebruikt, dat je dan je shell er heel losjes indoet.
Dit zijn mijn ervaringen.
Ik gebruik nu zwarte korrels uit romeinse kaarsen om ze de lucht in te schieten ( :oops: schaam schaam ) en ik ben dus op zoek naar wat anders.
Kun je het gewoon me bp doen ? het proberen waard ? b.v.d. !

Groetjes, yellow :wink:

Link to comment

die korrels uit romeinse kaars zijn bp :D
als je bp maakt en je zeeft de grove korrels eruit krijg je dat.

meal powder brandt veel te langzaam, ik heb dat vaak geprobeert, maar het komt gewoon niet hoog.

je kan wel heel makkelijk van meal powder bp maken, gewoon door het in je star pump te doen, nat maken, een paar goede harde klappen te geven met een hamer, en dat te laten drogen, als je dat verkruimelt en zeeft dan heb je mooie lift korrels...

Link to comment

Ik heb ehet net geprobeert met water+kruit in een buisje, en dir geramt. Als ik het laat drogen op de verwarming ( 45 min ) en het dan uit het buisje duw, en het verpulver, zijn het nog niet echt stevige korrels. Moet ik dextrine gebruiken i.p.v. water ? of gewoon nog langer laten drogen ?
b.v.d.

Groetjes, yellow :wink:

Link to comment

*ramt zichzelf tegen zijn hoofd*
vergeten bij te zeggen ja, soms gebruik ik zelfs puur spiritus..

ik had het trouwens echt enorm hard geramd, bijna meteen eruit geduwd, verkorrelt, en dan de korrels laten drogen, dit gaat stukke sneller, en ze worden waarschijnlijk ook harder zo..

ik zag mijn korrels nog wel branden, maar een klein hoopje ervan (0,8g?) was zó weg.

Link to comment
Dat meen je..  :D  
Ik dacht dat pure alcohol echt duur was.. bij mijn bronnen wel  :roll: :

alcohol, zuiver, 96% (spiritus fortior 96%) 1liter: 54.07 euro - 5 liter 195.00 euro

Maar goed..

Ik had het over 70% puur :D dat is ook goed te gebruiken.
maar je hebt 96% in gedestileerd (€2,40) en in 96% zuiver (€8,85) van 100ML bij de kruitvat.
Zie maar wat je wilt gebruiken, gedestileerd is naar mijn weten prima!
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...