Jump to content
PyroForum.nl

Krantenpapier + ethanol


Recommended Posts

Ik vroeg me af of deze zeer eenvoudige raket zou kunnen werken:
Je neemt een PVC-buis van 2,5 cm doorsnede en ongeveer 40 cm lang. Eén van de uiteinden sluit je af met een kurk en ducktape.
Dan neem je een stok van ongeveer 1,5 cm doorsnede , en rolt er 3à4 lagen krantenpapier rond. Dit krantenpapier drenk je dan in pure ethanol. Dan steek je het krantenpapier in de PVC-buis en de stok doe je weg.
Dan sluit je de andere kant van de PVC-buis ook af met ducktape, maar maakt er een gat van 1,8 cm doorsnede in. (zo groot mogelijk, maar zodat het krantenpapier er niet terug uit valt.)
Dan kartonnen vinnetjes aanplakken, en er van op een veilige afstand een theelichtje onder schuiven met een stok.
Het is voor een schoolproject, dus we doen alles onder toezicht van ozne lerares Chemie.

Het grootste probleem is denk ik dat ondanks het holle midden, er een enorm zuurstoftekort is waardoor de verbranding niet meer zo snel verloopt en er dus bijna geen stuwkracht meer over is.

Link to comment

Ik denk dat je beter de lerares aan een stokje kan binden en een theelichtje onder haar haar schuiven. Denk dat zij hoger komt dan de voorgestelde pijl.
Waarschijnlijk heb je dan ook gelijk het record van de grootste gillende keukenmeid. :)

Edited by Rocketier
Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...