Jump to content
PyroForum.nl

spoilette


chemical cook

Recommended Posts

ik heb eens rondgezocht op het forum maar kon nog niet echt iet's specifieks vinden over spoilettes.

ik vroeg mij af hoe jullie deze maken of wat je gebruikt.

heb laatst die cilindrische 2" shells besteld van pyrostuff. en vroeg mij af hoe ik het beste de spoilette kan maken en bevestigen.

zag wel wat TUT's op het internet maar vroeg me af hoe jullie het maken

Link to comment
http://www.pyroguide.com/index.php?title=Spolette

Wees niet lui, zoek eens op dit forum! Ik post wat hieronder staat omdat ik al een antwoord getypt had voor ik doorhad dat er al een topic over was.
Dit hoeft zeker geen nieuw topic!

ik maak het altijd zo:

Ik neem een strook craftpapier van 6x50cm, draai dit rond een bout van 6 mm en pers er met de hand 5 cm meal in, telkens ongeveer 0.5 cm tegelijk persen. Hiermee doe ik mijn test; ik kijk hoeveel seconden mijn meal erover doet om 5 cm te branden, aan de hand daarvan bepaal ik de lengte nodig om 4.25 seconden delay te geven in mijn 4 inch shells. Dit is meestal ongeveer 4.5-5.5 cm voor 4.25 seconden. Dit doe ik voor iedere batch meal, want dit verschilt van batch tot batch. Ik maak er dan ook telkens 20 tegelijk, zodat ik niet telkens de brandsnelheid hoef te bepalen.
Ik maak dan een gat in een hemi die iets kleiner is dan mijn spolette, doe de spolette erin zodat deze 1 cm onderaan uitsteekt en lijm dan aan beide kanten dit vast met hot-glue.
Je moet wel zoeken hoelang je delay moet zijn voor een 2 inch. Let wel op bij kleine spolettes dat je geen flowerpot krijt omdat je spolette niet lang genoeg is. (blow-trough) Een kleinere diameter is dan aangeraden of visco.
Dit doe ik zo en ik heb toch al ongeveer 15 shells afgeschoten, met nog geen enkele blindganger of flowerpot.
Link to comment

bedankt voor het uitleggen van jou methode.

en ja. ik zie inderdaad dat ik een spelfout heb gemaakt. ik zie dat ik niet de enige ben die diezelfde spelfout heefd gemaakt.

vind wel dat er enigsinds aggresieve reacties terugkomen. forum is toch wat veranderd als toen ik het voor een paar jaar geleden had achtergelaten. jammer.

desondanks. bedank voor je mooie uitleg.

van mijn part mag hier een slotje op

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...