Jump to content
PyroForum.nl

surprise ei rocket CATO


Recommended Posts

Hallo mensen!
hier een filmpje van een rocket die ik laatst gemaakt heb:
kinder_ei_rocket_0001.wmv

Je hoord als ie net is opgestegen een knal, dat was waarschijnlijk de eindstop samen met de propellant die eruit knallen en de shell omhoog lift.
Maar ik vond het onlangs dat het eigenlijk niet zo hoorde te gaan(en eigenlijk best gevaarlijk was) best een mooi resultaat, zeker omdat dit mijn grootste shell is die ik ooit heb gemaakt.

Link to comment

Ik haal nooit stars uit commercieel vuurwerk, als er toevallig een compo met chloraat in zit en je mengt het leuk met je BP dan is dag met je vingertjes.
Als leggen die chinezen er wel een ongeloofelijke dikke prime omheen. :P
Maarja, iniedergeval voorzichtigheid geboden!

Link to comment

Die zijn zeker wel geprimed, alle stars uit commercieel vuurwerk zijn geprimed, ook al is het een compo die makkelijk ontsteekt.
De reden daarvoor is onder anderen dat de star niet op 1 punt aangaat, maar om de hele star heen, dan word je effect zoals je hem getimed heb en blijft de star lekker vol van kleur.

Link to comment
Die zijn zeker wel geprimed, alle stars uit commercieel vuurwerk zijn geprimed, ook al is het een compo die makkelijk ontsteekt.
De reden daarvoor is onder anderen dat de star niet op 1 punt aangaat, maar om de hele star heen, dan word je effect zoals je hem getimed heb en blijft de star lekker vol van kleur.


Dat is potverdikkie wel een goed idee inderdaad! Ik zat me juist te frustreren dat mijn stars inderdaad vanaf één punt branden, niet netjes naar het midden toe. Zou je op die manier -om die reden- veel stars wellicht kunnen 'primen' met NC lak? Dat fikt snel en altijd?!
Link to comment

Ik zou het niet met NC lak doen, dat is kutwerk en mealpowderprime brand ook makkelijker.
Ik weet niet wat voor sterren je gebruikt, maar als je rolled stars gebruikt dan zou ik gewoon een mealpowder + dex prime eromheen rollen.
En als je pumped of cutstars hebt kan je die in een bak gooien, met een plantenspuit vochtig maken, een schep meal + dex erin gooien en dan schudden.

Link to comment
btw... de stars waren uit romeinse kaarsen en 4 een soort van tiger tail stars maar die zag je niet op het filmpje.


Hoeveel romeinse kaars stars zaten daar ongeveer in dan? Rond de 20 als ik naar het filmpje kijk? Goed resultaat, ben zelf ook van plan zoiets binnenkort te gaan doen. Ga zo door!
Link to comment
Hoeveel romeinse kaars stars zaten daar ongeveer in dan? Rond de 20 als ik naar het filmpje kijk? Goed resultaat, ben zelf ook van plan zoiets binnenkort te gaan doen. Ga zo door!

thanks!
Er zaten idd iets van 20 van die stars in.
Ik zal binnekort mijn nieuwste pijl posten! met een 2" can shell erop met tigertail stars erin, echt een gaaf resultaat!
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...