Jump to content
PyroForum.nl

Vuurpijl maken

Guest

Recommended Posts

Posted

bij deze had ik graag een antwoord gehad hoe je ten eerste een deftig lont maakt .
daarnaast om een vuurpijl te maken had ik de vraag hoe de explosie komt nadat deze is opgestegen. :? En hoe het vanbinnen allemaal zit om de kleuren te verkrijgen.

dank bij voorbaat :wink:

• Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

nu zou ik nog graag wete hoe ge kleuren krijgt en hoe het komt dat die explosie

Posted

nu weet ik nog wel niet hoe ik een vuurpijl moet maken he

Posted

ik zou willen weten hoe het allemaal vanboven zit in de vuurpijl

Posted

duh ma kvind het nie waar ne deftige uitleg staat

Posted

Vergeet het maar om als noob maar iets deftig als payload naar boven te sturen,

Je weet zelfs nog niet hoe je een deftige lont maakt!

• 2 months later...
Posted

.............../
............./....
.........../...._____buskruit (kamer afgesloten met een kleine opening)
........./___ __
........|............|
........|............|
........|......___|__ KNO3/suiker (van de candy propellant)
........|............|
........|______|
........|
........|
........|
........|
........|
door die kleine opennig dan een beetje vuur naar binnnen om het buskruit aan te steken. en de vuurpijl geheel van karton(behalve de stok)

zou dit werken?

Posted

Zorg wel dat er tussen het buskruit en de candy propellant een goede afsluiting zit, bentoniet werkt meestal wel goed.
Je kan er dan een klein gaatje doorheen boren die de propellant raakt (raakt!, je moet dit gat niet te diep boren want dan schiet de vlam veel te snel de kamer met buskruit binnen).
Het is misschien ook nog iets veiliger als je aan het randje boort en niet in het midden.
Tevens moet je ook pas aan payloads beginnen als je al wat ervaring hebt met vuurpijlen he, het laatste wat je wilt is een vuurpijl met payload die de verkeerde kant op vliegt. :)

Posted

Hey..

Als je nou als kleurlading Rolling Stars gebruikt, en (zoals als gezegd werd) KNO3/C12H22O11(suiker) gebruikt voor de stuwing, dan moet het wel goed komen. :wink:

Posted

Heey ik wil nu beginnen met kleine raketjes te bouwen om na verloop van tijd wat grotere te maken.
Mijn vraag is hoeveel redelijke raketten kan je maken van 2 kilo kaliumnitraat?? :?

Posted

zeg...zou het KNO3 misschien kunnen worden vervangen door chillysalpeter (dit op kleine schaal) want 'k heb nog geen KNO3 en wil toch graag beginnen, behalve als dit natuurlijk niet kan!

Posted

Dat kan wel maar dan wordt je propellant wel heel hygroscopisch dus let erop dat je hem droog genoeg houd.
Ik zou dan ook iets meer natriumnitraat gebruiken dan je normaal gezien kaliumnitraat gebruikt.

• 1 month later...
Posted

Ik dacht: Als je een vuurpijl maakt, er eerst een kleine lading bengaals vuur er in persen en dan pas de brandstof. Nadat hij in de lucht is krijg je een felle vlam of hij barst uit elkaar. Zo dit ook kunnen met een flare mix of....?

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...