Jump to content
PyroForum.nl

Doden Door Explosie In Illegale Vuurwerkfabriek


Amateur

Recommended Posts

PEKING - Een explosie in een illegale vuurwerkfabriek in China heeft aan zeker dertien mensen het leven gekost.
Dat heeft het Chinese staatspersbureau Xinhua zondag gemeld.
De ontploffing vond zaterdag plaats in een verlaten kalkoven in de stad Weifang, aan de oostkust van China.
De eigenaar van de fabriek is aangehouden. Op 26 januari begint in de Chinese kalender het nieuwe jaar.
Dit feest wordt traditioneel gevierd met veel vuurwerk.

Brond: http://www.nu.nl/algemeen/1893438/doden-do...erkfabriek.html
Link to comment

Die 13 doden zijn arbeidsongevallen, die ene dode in NL ten eerste niet door vuurwerk, maar explosieven. Vergelijken zou helemaal geen nut hebben in dit geval, want in NL zijn geen (legale) fabrieken die volgens dezelfde omstandigheden werken zoals dat in China gebeurt. Je zou de cijfers moeten zien van de ongelukken die daar gebeuren door vuurwerk en dat vergelijken met de cijfers van hier. 1:16.000.000 vind ik niet veel voor iemand die eigenlijk toch al levensmoe was. Alleen jammer dat een grotere verhouding hierdoor weer mogelijk strenger gecontroleerd worden.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar cijfers uit België m.b.t. afgelopen O&N.

Link to comment
In België is geen probleem, net zoals dit in Duitsland het geval is. Dit alles is het gevolg van onze kortzichtige regering, en voorgaande regeringen.


Ik ben benieuwd naar cijfers van ongelukken en doden, maar vandalisme en andere getallen zou ook mooi zijn. Naar verwachting zou het wel een leuke uitslag geven die toch overeen komt met jouw reply Kees.
Link to comment

Janus, ik zal morgen op de uni even gaan uitpluizen voor je. Wellicht dat ik deze cijfers wel kan vinden.

Misschien een stomme vraag, maar wat ik me afvraag is wat voor voordelen heeft het nou om een illigale vuurwerkfabriek te starten in China? De loon-, productie- en faciliteitskosten liggen in China toch al zo laag dat daar nog maar weinig op te besparen valt of mis ik iets?

Link to comment

Misschien hebben ze iets verkeerd geinterpreteerd, maar het kan ook zijn dat de fabriek illegaal was, omdat het juist onveilig handelde. Namaak industrieen zijn ook heel groot, dus misschien was het wel zoiets. Ach jammer voor dat volk, maar er gaan dagelijks meer mensen dood door genocide en dat vind ik vele malen erger.

Link to comment
Misschien een stomme vraag, maar wat ik me afvraag is wat voor voordelen heeft het nou om een illigale vuurwerkfabriek te starten in China? De loon-, productie- en faciliteitskosten liggen in China toch al zo laag dat daar nog maar weinig op te besparen valt of mis ik iets?


De "illegale" fabrieken in China waarover ze spreken lijken me eerder van die fabrieken die helemaal niet conform zijn met de wet. Gewoon een (rijke) handelaar die ergens een pand koopt en er iets wil produceren zonder eerst alles in orde te maken qua veiligheid e.d. Bespaart je een hoop geld/gezever/controle's etc...
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...