Jump to content
PyroForum.nl

Mini Fontein/starmine


silence00wn

Recommended Posts

Hallo iedereen mijn moeder heeft geaccepteerd dat ik pyro ben en nu mag ik ook fonteinen! :)
ik ben daar natuurlijk heel blij mee en ben direct begonnen met het maken van een mini fontein. Alleen mag ik nog geen bp/mp maken.
dus dan maar met kno3 suiker en mg. de mg was geen poeder maar krulletjes.

1.5g suiker
1.5g kno3
0.15g mg

ik vind hem zelf best goed gelukt voor mijn eerste fontein.

Gr Silence0wn
PS: als jullie dit een oftopic vinden verwijder het maar.

MOV00046.3gp

Edited by gamekeeper
Link to comment

Geweldig dat je mag beginnen man!

Om je zo snel mogelijk vooruit te helpen krijg je meteen wat fontein tips van me:
- Je casing lijkt in de fik te vliegen, gebruik je een dikke huls van kraftpapier met lijm?
- Je fontein sputtert, dat komt door het gebruik van suiker, in combinatie met je grove Mg. Suiker is een prima brandstof, maar verbrandt nooit volledig en kan je fontein blokkeren. Door houtskool te gaan gebruiken los je dit aardig op, en krijg je meteen een tweede type vonken erbij.
- Probeer iets langere fonteintjes te maken, zodat het effect van de mix ook goed te zien is. (Probeer 7-15g totaal in plaats van 3,15g)
- Een PVC buis is voor kleinere fonteintjes nog prima geschikt. Bentoniet nozzles blijven er goed in zitten en het zal niet in de brand vliegen of smelten bij korte fonteintjes als deze.

Test wel eerst de brandsnelheid van je mix, of probeer een te wijde nozzle. Als je mix brandt als snelle meal of zelfs flash, dan is het mogelijk dat je buis klapt als de nozzle te klein is. Bij een tragere mix plopt hoogstends je nozzle eruit in dat geval.
Als je dat in je hoofd houdt kun je gewoon veilig werken met PVC. Je drukt die buisjes ook zonder moeite in de grond als stabilisatie.

Link to comment

Mijn vader was gister jarig en ik heb een vuurwerk show voor hem gemaakt. Met 1 KNO3 C Mg fontein. En 4 KNO3 Suiker Mg fonteinen
hij vond het ook heel mooi (ook al was hij er eerst tegen). De kno3 C fontein was echt super er zat maar 3 gram in maar hij spoot 3 seconden.
het filmpje komt morgen of overmorgen.
gr tim

Edited by silence00wn
Link to comment
Hier het filmpje.
Zet alsjeblieft het geluid uit (schaam schaam).

gr Silence
(PS HIER voor youtube)
(PS mijn vader wou zelfs kortere lontjes anders vond hij het zondem, maar ik hou ze lekker lang veiligheid gaat voor)


Ziet er allemaal wel leuk uit :)
Ik vind persoonlijk de laatste met houtskool het mooiste.

PS, Als je vader kortere lontjes wilt, steekt hij het zelf maar aan :).
Link to comment
×
×
  • Create New...