Jump to content
PyroForum.nl

Privacy


User1

Recommended Posts

Eigenlijk is deze vraag voor gamekeeper aangezien hij hier de man is met de eindverantwoording, maar ik denk dat o.a. mods en leden wel mee kunnen denken.

Ik schets even de volgende situatie.

Stel iemand blaast een paar kilo's ANFO de lucht in.
Op dat zelfde moment is er een (ongeziene) toeschouwer die de politie inschakelt.
De persoon verteld de volgende dag doodleuk zijn verhaalte op het forum.
Niet wetend dat hij aangegeven is en op tijd weg was van de bewuste locatie.
De persoon word nagetrokken en heeft een volledige bekentenis op internet achtergelaten.

Moet gamekeeper het IP adres afstaan aan de politie??

( Dit is nogal een omstreden verhaal daar ben ik me bewust van maar in feite is een bekentenis zonder getuige of wat dan ook al genoeg om te hangen. )
Ik denk dat iedereen mijn punt wel begrijpt, de details zijn niet zo relevant.

Deel je gedachten, grtz user1

Link to comment

Alles wat iemand op internet zegt kan nooit als bewijs worden aangedragen voor een veroordeling. Het kan alleen tot een veroordeling komen als de politie vervolgens kan bewijzen dat wat jij beweert op internet ook echt klopt. Dit betekend (IMO) niet dat je dus maar alles posten kunt, omdat de politie er toch niks mee kan doen. Je maakt jezelf natuurlijk wel verdacht, en ik geloof zelfs dat de politie op grond van internetgegevens wel huiszoekingen mag doen. Er zijn aanwijzingen dat de huiszoeking bij SP ook gedaan is op grond van gegevens, gepost op pyroforum.

De situatie die jij schetst, waarbij een ooggetuigenis in verband kan worden gebracht met een schriftelijke bekentenis op internet is zeer waarschijnlijk genoeg reden voor een bezoekje van de politie. Detoneren/ het afsteken van zwaar vuurwerk dient dan ook altijd te gebeuren in een verlaten omgeving zonder herkenbare kleding, en zonder zichbare sporen achter te laten.

De mogelijkheid tot huiszoeking houd ik persoonlijk altijd in mijn achterhoofd. Bij mij is NIETS, maar dan ook NIETS bijzonders te vinden, behalve een hele hoop chemicalien die ik gebruik voor het ontstoppen van mijn gootsteen, ontvetten van geschuurde oppervlakken, onkruidverdelging, als mest voor op de thuis etc. Ik raad jullie aan precies hetzelfde te doen. :)

Daarnaast denk ik dat het achterhalen van persoonsgegevens voor de AIVD een koud kunstje is, waar de gamekeeper echt niet bij nodig zijn. Waarschijnlijk weten ze van de meeste van ons al lang wie we zijn en waar we wonen. Overigens, mochten ze gamekeeper nodig zijn bij de verstrekking van persoonsgegevens, dan lijkt dat me nog een koud kunstje. Het is voor een jurist heus niet al te moeilijk om de eigenaar van een omstreden webstie met potentieel gevaarlijke informatie onder druk te zetten. :P

Mijn visie op gebied van posten van omstreden filmpjes en informatie ligt op dit vlak helemaal in de lijn van Theo & Theo; posten van info en filmpjes over HE's is niet gevaarlijk, het word pas gevaarlijk als er van alles gedetoneert word zonder dat iemand er ooit van weet. :)

Link to comment

Als ze je willen pakken via het forum hebben ze je zo. Dat is écht geen probleem. Daar hebben ze Gamekeeper niet voor nodig.

Kees.

%Ik denk dat het belangrijker is om open te zijn, zodat iedereen weet dat je écht geen kwaad in de zin hebt.

Edited by Keesthemad
Link to comment

Jullie hebben inderdaad gelijk.
Afentoe sta ik er weleens bij stil en zit het me niet zo lekker.
Ik kan niet een reden bedenken waarom ik mensen pijn zou willen doen maar ik vraag me dan af is de overheid in staat dat onderscheid te maken.
Mocht iemand nu ooit wat afzetten (kan me niet voorstellen dat mensen dat echt doen hoor :) ) dan moet hij het toch eerst thuis hebben liggen.
Dat is denk ik wel het moment om nat te gaan.

Het is mij er een beetje om te doen ofdat dit forum het niet een stukje risicovoller maakt om deze nogal extreme hobby te beoefenen.

Edited by User1
Link to comment

Open vertellen hoe theo het detoneerd zal idd wel helpen om de aandacht te verleggen naar k3wls die maar wat aan rotzooien, ze zullen immers eerst het meest risicovolle aanpakken.

Wat ook helpt is natuurlijk zoveel mogelijk theoretisch blijven, en je hoeveelheden beperken.

Het is mij er een beetje om te doen ofdat dit forum het niet een stukje risicovoller maakt om deze nogal extreme hobby te beoefenen.

Transparantie :P

Het is een stuk verdachter als je koste wat kost het probeerd te verbergen, je maakt de pliesie dan een stuk zenuwachtiger denk ik.

Wij geven een beetje, zij hopelijk ook :)

Als je hypothetisch gezien wordt door een omstander zijn er genoeg dingen te bedenken om dat te voorkomen of te beperken.
Het hele spelletje rond dit vraagstuk maakt deel uit van de hobby, en pyroforum is het speelbord.

Edit: wie is die guest die nu meeleest! :D :) Edited by High Density
Link to comment
Het hele spelletje rond dit vraagstuk maakt deel uit van de hobby, en pyroforum is het speelbord.

Edit: wie is die guest die nu meeleest! :):)


Haha mooi gezegt HD. Ik ben het hier zowat met iedereen eens. Ik trek mij eigenlijk niet veel van de politie aan, ik zorg enkel dat ik niet te hard knal. In België hebben wij niet echt veel problemen met de politie, denk ik toch.
Link to comment

Beheers je maak niks stuk, breng geen anderen in gevaar en probeer het geluidsoverlast zoveel mogelijk te beperken. Dan ben je al stukken beter bezig, ik denk trouwens inderdaad dat de politie deze site alang heeft gezien maar er niks mee doet omdat we niks gevaarlijks in de zin hebben. In dat opzicht is dit forum ook erg streng. Kijk naar baar k3wls die zich hier aanmelden die zijn zo weer weg door het harde optrede.

Link to comment

De Nederlandse politie weet van alle Nederlanders hier op het forum al lang wie ze zijn maar ze zullen het gedogen tot op een bepaalde grens, eenmaal je over die grens gaat heb je een probleem. De Belgische politie zal hierover minder goed tot niet op de hoogte van zijn gesteld omdat wij geen vuurwerkoverlast kennen.

Het probleem zit hem in het feit dat ze moeten kunnen bewijzen dat jij strafbare feiten hebt gepleegd of de intentie hebt/had om misdrijven te begaan. Als ze bij jou thuis binnenvallen en er staan geen chems, dan hebben zij een groot probleem. De dag van daag krijg je ook al niet meer zo snel een huiszoekingsbevel.

Veel mensen zullen het misschien onverantwoord vinden om een filmpje van een 8" shell te posten op het forum, maar er bestaat ook nog altijd zoiets als 'truckage'.

Hier op het forum zal niemand maar dan ook niemand zich aan 'filmvervalsing' wagen maar als de inspecteurs niet zwart op wit kunnen bewijzen dat de gelanceerde device effectief bestaan heeft en/of ontstoken is, kan jij aanhalen dat het allemaal truckage was om jezelf eens lekker interessant te maken op dat verdomde internet. Ik blijf er bij, dit is ver gezocht maar er zijn mensen die heel goed overweg kunnen met dat soort programma's.

Het klinkt misschien te gek voor woorden, maar als jij wordt opgepakt omdat je hier of elders meerdere topics hebt gemaakt van een dosis RDX die je tot detonatie hebt gebracht, hebben de inspecteurs nog geen bewijs dat jij dat effectief zo hebt gedaan. Als jij zegt dat je gewoon een put hebt gegraven en je dus alles behalve met zo'n praktijken bezighoudt, is de kous af en kunnen ze niets tegen je beginnen.

Wanneer de politie dan eindelijk je IP-adres in handen heeft, moeten ze alsnog bij jouw provider gaan aankloppen om zeker te zijn aan wie dat adres toebehoort. De provider in kwestie gaat dat dan ook alleen maar toestaan in opdracht van een onderzoeksrechter.

Ik denk eerlijk gezegd soms dat er een soort van gedoogbeleid wordt gevoerd voor de mensen op forums als deze want er worden naar mijn mening bijzonder weinig mensen gepakt. Vaak is een te grote administratieve rompslomp of een tekort aan manschappen en geld een oorzaak waardoor er een zekere vorm van gedoogbeleid zal heersen.

FPM'ers, AVP'ers etc worden altijd via-via gepakt maar nooit door middel van informatie die ze van het internet hebben gehaald tenzij je een achterlijke idioot bent die dingen gaat slopen die niet aan jou toebehoren en het dan nog eens lekker leuk filmen. Als je de pers een beetje volgt, dan merk je al gauw dat de grote vangsten maar ook de kleinere vangsten vaak gebeuren naar aanleiding van een andere vangst en niet naar aanleiding van een paar foto's op internet.

Link to comment

Ik denk dat velen hier onderschatten wat meneer politie (beter gezegd veiligheiddienst) kan en aan bevoegdheden heeft ! Gewoonlijk zullen ze bepaalde dingen gedogen, vrijwel ieder mens doet wel eens iets wat eigenlijk niet mag (ook justitie en politie). Zolang ze er controle en overzicht op hebben laten we het allemaal een beetje gaan...al zoekend naar.....die persoon die 500 kilo KAS, 30 Liter H2O2,..... in huis haalt?!

Maar af en toe wordt er iemand als voorbeeld gesteld en is die persoon ook echt het zaadje.
Dan kom je in de krant, en niet omdat je je zwemdiploma hebt gehaald :)

Met name als het te grote vormen gaat aannemen die niet meer duiden experimenteren en spelerij.
Houdt er wel rekening mee dat wanneer men bij je thuis komt en besluiten je wijk af te zetten dat je leven behoorlijk verziekt wordt !

Met pyro (vuurwerk) zal het wel meevallen, maar explosieven...tja :)

Ha, ik weet wat ik kan op gebied van ICT....en dat is niks vergeleken met de hulpmiddelen en bevoegdheden die de AIVD in huis heeft. Vergeet ook niet dat de regelgeving betreffende het straffen voor uitingen en vergrijpen op het internet behoorlijk gewijzigd is de laatste jaren !!

Ook iemand met kwade bedoelingen moet zijn informatie ergens vandaan halen.
En websites en forums is wel de makkelijkste manier. En jij denkt dan de AIVD niet de "Big Brother = watching you" hier is ?! Ha, mischien is deze forum wel aangesteld door de AIVD, zou ideale manier zijn om overzicht te krijgen.....als ik de AIVD was zou ik het doen ! Mischien ben ik wel de AIVD ?!

Link to comment
  • Root Admin

Deze discussie is al ten delen eerder gevoerd in verband met wat er toen aan de hand was met SP. Persoonlijk denk dat het allemaal wel mee valt. Het forum bestaat al bijna 3 jaar (inclusief de tijd toen het nog op members.pyroforum.nl/gamekeeper stond), als het illegaal zou zijn was het al lang gesloten mijn inziens. Ik heb zelf nog nooit iets gehoord van politie/justitie/AIVD/etc., zelfs niet vanwege de (AP) ongelukken van mensen die ook op PyroForum.nl/GamekeeperPyro kwamen. Wat individuele members hier aan beeldmateriaal en 'verklaringen' posten is hun eigen verantwoordelijkheid, met je kop in beeld voor je eigen deur 20kg ANFO detoneren is natuurlijk niet slim.

Link to comment

Meeste slimme is je er totaal niet mee bezig houden.
Maarja, de mens is zo nieuwschierig he....vooral naar die dingen die je eigenlijk niet zou moeten doen.

Natuurlijk worden dit soort forums niet verboden !
Net als m'n ouders vroeger..."natuurlijk mag je fikkie steken, maar dan wel alleen achter in onze tuin als wij erbij zijn" :)

Link to comment

Forum verbieden is wettelijk niet mogelijk.
Maar meneer met de pet weet precies vanaf welk aders wij hier inloggen als ze dat willen.
Zolang je alles kleinschalig en zonder overlast houd zullen ze weinig behoefte hebben om mensen als ons op te pakken.
En Ali El-Hakbar, die wel wat fouts zou willen, die gaat echt niet hier zijn bermbom laten zien. Terwijl Dat de gasten zijn die ze veel liever (zouden moeten) willen pakken.

Link to comment

Helemaal mee eens T. Ik ben zelf ook van mening dat het goed is om open te zijn, dan weet "de wereld" waar je mee bezig bent en dat je geen risico bent voor de samenleving.

In ieder geval, ik zie mezelf niet als risico voor de samenleving, oké ik doe wat dingen die van de wet niet mogen maar zou hier absoluut nooit iemand kwaad mee willen doen. Het randje van de wetgeving is gewoon interessant, net als stoffen waar veel energie in zit.

Kees.

Link to comment

Wat dat betreft ben je op verschillende soorten forums waarop dingen gedoogd worden geen vreemde meer Kees :) En ook op die forums is openheid naar de buitenwereld toe 1 van de dingen waardoor er een hoop door de vingers gezien wordt en je geen "grote vis" bent in het schaduwgedeelte van de samenleving.

Is voor mij ook goed want je bent best wel een bron van goede informatie Kees :)

Maar maak jezelf niets wijs. Ein befehl ist ein befehl en dan maakt het geen reet meer uit en staan ze gewoon op je stoep.

Handel gewoon met gezond verstand en dan kom je met meer weg dan jezelf zou denken.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...