Jump to content
PyroForum.nl

Bp Rocket Met Ti Tail? En Report


Recommended Posts

Ik heb vanmiddag maar eens weer een pijltje gemaakt na een tijd shells te hebben gemaakt.
Dus aanschouw mijn bp rocket met Ti tail en report, hoewel de tail niet echt mooi was ofzo hij had meer een strobe effect.

een paar gegevens:

casing: 11cm lange pvc met ID van 14mm
engine: 7 gram meal powder
tail: 4,8 gram van mijn eigen bedachte compo:

KNO3: 20
S: 12
C: 1
Ti: 15
delay: 1 gram mealpowder, bentoniet mix in de verhouding 2/1
report: 5 gram flash (KCLO4/Al german dark, 70/30)

Het filmpje is btw op youtube omdat ik mijn filmpjes niet kan posten op het pyroforum.


Als iemand een compo heeft die een veel dikkere staart geeft, meteen zeggen! ;)

Link to comment

Kun je dan niet gewoon zoiets doen?:



Dat je eerst een gedeelte hebt om hem snelheid te geven, het gedeelte van de core dus, en daarna een mengsel van meal en Ti of alu. En hoeveel Ti je dan toe kunt voegen hangt van je payload en de kwaliteit van je meal af volgens mij...

-B.

Link to comment
Maar meal met 10% Ti geeft dus een mooie witte staart? Ik ben benieuwd.
Dat doet het zéker! Ik had hiermee stars gemaakt, en dacht er een los aan te steken en weg te gooien. (Pillbox star) Dat was dus géén goed idee! Het leverde een meterbrede titaniumwolk op waarvan de star in no-time opgebrand was. De brandsnelheid gaat dus niet dramatisch achteruit.

Hoe dit effect werkt door een nozzle weet ik trouwens niet, maar daar kom je achter. ;)
Link to comment
Dat doet het zéker! Ik had hiermee stars gemaakt, en dacht er een los aan te steken en weg te gooien. (Pillbox star) Dat was dus géén goed idee! Het leverde een meterbrede titaniumwolk op waarvan de star in no-time opgebrand was. De brandsnelheid gaat dus niet dramatisch achteruit.

Hoe dit effect werkt door een nozzle weet ik trouwens niet, maar daar kom je achter. :P


Mischien dus maar slim om voortaan eerst je nieuwe stars eerst te testen en dan pas kijken of je hem uit je hand kan gooien? ;) Ik zal mischien vanavond nog een pijltje schieten met ipv mijn eigen bedachte compo gewoon mp met Ti krullen erin.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...