Jump to content
PyroForum.nl

6" Lancaster Yellow & Bleser Blue Inner Petal


Guest Richard

Recommended Posts

Guest Richard

Gisteravond heb ik ter ontspanning een 6" shell afgerond. De shell was al in elkaar gezet en meermaals gepasted. Het enige wat er nog aan moest gebeuren, was het plaatsen van de liftcup en daarover heen de laatste paste laag en natuurlijk het lont.

De sterren zijn door mij gerold, maar ik heb de shell samen met Amateur gemaakt. Ieder heeft zijn eigen hemi gevuld.







6_inch_Lancaster_Yellow___Bleser_blue_inner_petal.wmv
Het patroon van de inner petal was wat excentrisch. Dit was voor mij mijn tweede 6". Geen reden om te klagen dus.

Link to comment
Guest Richard

@Keesthemad:
Dat laat ik aan iemand anders over, ik heb geen youtube account en was ook niet van plan die aan te maken.

@Dieselpower:
Voor de Lancaster yellow heb met +/-700 3mm glasparels gerold tot ik een dikte bereikte van 10mm. Daarvoor was ik 500gram sas nodig.

Voor de blauwe sterren denk ik zo'n 300 sterren te hebben gebruikt. Deze sterren had ik nog, ik er dus ook naast zitten. Deze sterren waren eveneens 10mm.

@Ignes:
Corncob (gedroogd maïsafval) en inderdaad gekorrelde whistle als booster.

Link to comment

Ziet er erg netjes uit!
En het is inderdaad wel zichtbaar groter dan een 4". (Zelfs dan een 4" double petal) Ik krijg er spontaan zelf zin in. :P
En 500g sas... Jezus man.. :D Hier ga je echt in hoeveelheden werken! Ik vond 4" al leuk omdat mijn 100g batches niet meer genoeg waren.. :D (Voor 3" is het dat nog wel..)

Maar eerst maar eens die 4" helemaal perfectioneren.. :D

Edited by mr.stijntje
Link to comment

Wow, dat ziet er goed uit.

Goed idee van die glasparels trouwens. Die kosten echt niks, en zijn stukken beter voor het milieu dan de lead shot die ik nu gebruik.

Mais afval ben ik ook nog altijd naar op zoek. Dat is vrij lastig te krijgen midden in de randstad.

Link to comment
Guest Richard

Bedankt voor de complimenten iedereen.

Een naam van een compositie zegt lang niet altijd wat over het uiteindelijke effect. Het is namelijk inderdaad het een glitter ster. Gewoon even zoeken aan de hand van de compositienaam en vervolgens kun je aan de samenstelling vanzelf wel zien wat voor effect het zal geven.

Meal Powder 70

Sodium Oxalate 10

Antimony Trisulfide, Chinese needle 8

Aluminum, atom, spher, 120-325 mesh, 20 micron 7

Dextrin 5

Link to comment

Allereerst mijn complimenten! Ik vind het een wondermooie shell die getuigd van een behoorlijk staaltje techniek! Ik dacht eerst dat je zo'n dingen alleen maar in de states tegenkwam, maar niets blijkt minder waar te zijn!

Ik hoop alleszins dat er nog zo'n creaties voorbijkomen. Er is wel één ding wat ik mij afvraag, hoe groot was de druk van die 6" nu? Zoals bij een vuurwerkshow of zelfs harder (wat mij niet ononverkomelijk lijkt).

Nogmaals, mijn complimenten!

Link to comment

Ziet er zeer nice uit! :P

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/HiGPsMhMCsE&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/HiGPsMhMCsE&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

Er staat onder de uitleg een link. Onder Embed ofzo. Die kopieren en plakken.

[edit] Aargh... hij doet het niet. Wie heeft de oplossing?

Edited by Mr.Paplu
Link to comment

Dat selectorvakje onder je post. Je moet HTML even aan zetten:


Als HTML 5.0 uit komt rond 2010 wordt het waarschijnlijk zelfs nog makkelijker om het te gaan embedden :P .

Edit: O lol, staan er straks 3 dezelfde players in dit topic :D .

Edited by miech
Link to comment

Je moet onderaan je post bij "post options" HTML aanzetten. En nu even je post bewerken want dat ziet er niet uit natuurlijk :P. Zeer mooie shell trouwens! Heb je enige schatting van de hoogte die hij bereikt? Volgens mij bereikt hij wel wat metertjes, aangezien het nogal wat tijd kost voor het gevaarte ontploft. Erg goed werk!

Edit: ik heb mijn object er maar effe uit ge-edit, aangezien miech mij een minuutje voor was...
Edit2: mijn posts zagen er een tijdje vern**kt uit, kies de optie Auto Linebreak Mode, dan heb je dit probleem niet.

Edited by superman21
Link to comment

Bedankt voor de compo Richard.
Het enige van ik kon vinden van Lancaster Yellow was deze:

Lancaster Yellow Candle Star
KClO3............70
Cryoliet..........15
Rode Gom......10
Dextrine.........4
Houtskool.......1

Vandaar dat ik met dat Cryoliet aan kwam zetten. Deze compo is echter een stuk duurder, dus ik denk dat ik toch voor de jouwe ga. Alleen nog even Natriumoxalaat regelen :P (hint).
Maar misschien is deze toch eens het proberen waard ?

Link to comment

Machtig mooi ding Richard.

Ik vond de flower zeer dicht en kon daarom het inner niet goed zien, dit kan natuurlijk ook aan de opname liggen.
Wat vond je er zelf van, was dit ook wat je ervan verwacht had?

Ook ben ik nieuwsgierig hoeveel pasting lagen je gebruikt hebt en is er een reden waarom je flash gebruikt in deze shell?

Edit: ik heb diverse testen gedaan met coaten aangezien ik hier geen rijstvliesjes kan vinden(tot nu toe) en heb zowel corn cob gemaald en gedroogd geprobeerd en rijstwafels.
Ik vond de rijstwafels (zonder toevoeging, goedkoopste wat er is 0.25 cent) het beste wat er is.
Even in de snijmix apparaat en daarna coaten in mijn sterremolen, het spul neemt zeer snel de meal op en weegt vrijwel niets. Je moet voor het coaten even de zaak zeven.
Na het coaten zijn de stukken > 4 mm enigszinds flexibel wat naar mijn idee wel voordelen bied bij de montage van grotere shells.

Edited by Piet
Link to comment

Persoonlijk vind ik dat we hem wat harder had mogen laten breaken. De booster die er in zit is whistle en geen flash! Als hij harder had "gebreaked" was het boeket groter geweest. Aan de dichtheid van het boeket te zien had dit ook voordelig gewerkt voor de petal.

Verder vind ik dat hij wel wat symmetrischer had gekund. De voornaamste reden dat de petal slecht zichtbaar is, is dat de sterren rond-om een hogere lichtopbrengst hebben dan de petal. Een metallic fuelled ster van de zelfde kleur had het waarschijnlijk beter gedaan. (als ik me niet vergis was de petal organisch blauw). Ik verwacht dat je met het verfijnen van je paste methode een symmetrische break krijgt. Ook is het uitzoeken welke paste manier je gebruikt.

Mocht je het zonder petal doen zou je waarschijnlijk de zelfde break moeten aanhouden alleen dan grotere sterren gebruiken. Aangezien deze wat snel opbranden, hou je zo een lekker dicht effect. Bij deze sas is het trouwens van belang welk mesh aluminium je gebruikt. Fijn = Dik en kort, grof = mager en lang. Het lijkt mij het beste een combinatie van beiden te gebruiken.

De burst is overigens corncob gecoat met meal met 3% dex. Bevochtigd met 50/50 Methanol/Water als ik me niet vergis.

De shell is trouwens 6 lagen gepasted. Met de 6e en laatste laag is tevens de liftcup mee gepasted.

Bedankt voor de complimenten!

Link to comment

Ik denk dat 6 lagen onvoldoende is, begin maar te denken van een laag of 20.
Dit maakt tevens de "booster" overbodig (ikzelf zie daar het nut sowieso niet van in) aangezien je weinig ruimte hebt in de shel zou je hem kunnen vullen met puur pulverone mixed 1- 3 mm.
In de stukken van Shimizu is hier best veel info over. Zelf ben ik aan het testen om kleine shells goed te laten breken met BP i.p.v. H3 of flash wat op zich een hele kunst is. Je staat er verbaast van hoe "dik" de hull moet zijn.
Ik merk op dat de sterren wel goed aangaan, waren ze geprimed?

Link to comment

Ik ga er zeker vanuit dat de stars geprimed waren.. :P Met maar 70% meal en verder 22% lichtgekleurde grondstoffen, zouden de stars een stuk lichter van kleur geweest zijn.

20 Lagen pasting klinkt mij een beetje ziek in de oren.. Persoonlijk lijkt 10 lagen me al meer dan zat.
Als booster kun je ook een tiental gram BP (pressed corned BP dus) in het midden van je break leggen, maar ik vind flash persoonlijk erg fijn werken. Het geeft in mijn ervaring bij shells tot 4" toch een betere break.

Link to comment

Als je meal gecoate whatever gebruikt en geen flash booster kan ik het wel begrijpen dat je wat extra lagen pasting wilt, maar 20 is echt een beetje te veel van het goede lijkt me.
Om een 3'' heb ik 3 lagen zitten, en om een 4'' 4-5 lagen. Ik gebruik ook vrij stevig bruin Gom-Tape, dus dat werkt perfect.

Ik gebruik altijd Puur supersnel pulverone voor in mijn shells, en dan nog 1-2 gram flash. Nou, brede en volledige break gegarandeerd :P .

Edited by yellowcard
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...