Jump to content
PyroForum.nl

Gitaar Topic


Pyrofanatic

Recommended Posts

Hierbij open ik dan maar het gitaar topic. Speel je zelf gitaar of heb je er wat anders leuks over te melden. Post het dan hier.

Ik zelf speel 5 jaar gitaar, Ik heb les in akoestisch gitaar. En ik speel zelf op mijn elektrische gitaar.
Mijn muziek stijlen zijn; Metal, Death Metal, Trash Metal, Heavy Metal, en MetalCore.

De spullen die ik nu heb zijn;
Een Behringer Electrische gitaar. Dat ding zuigt echt aan alle kanten :rolleyes:
Een Ibanez versterker van 250 watt
Een effecten blok van Digitech
En een Akoestische Yamaha C120 ofzo


Ik ben van plan om binnekort een nieuwe gitaar te kopen.
Ik zit er aan te denken om een Jackson flying V te kopen, maar eerst maar eens zien of dat ding lekker speelt.


Deel hier jou ervaring en alles wat met gitaar te maken heeft.

Link to comment

Nice topic! :rolleyes:
Kun je alleen wel even dat plaatje wat kleiner maken? 't Is behoorlijk irritant zo.

Ik speel ook gitaar. Ik heb:
-Michael Kelly Patriot Lo-boy.
-Klote stagg strato-achtige gitaar.
-Behringer overdrive bakkie.
-Vox versterker, 15 w geloof ik.
-Bijna geen plectrums meer. :)

Mijn Michael Kelly:



Mijn klote-gitaar:


Ik speel veel verschillende stijlen, voornamelijk metal. Ik heb ook een tijdje les gehad, maar ik vergat steeds daar heen te gaan dus daar ben ik mee opgehouden. Ik heb ook heel wat fictieve bands met mensen opgericht, maar dat is bij de meeste alleen bij een idee gebleven. 1tje nog mee geoefend, maar die band ligt nu op zolder wegens tijdgebrek van een van de leden. Die zit nog in 3 andere bands ofzo.

[edit] Oei, ik geef informatie weg. Als je op de bovenste foto kijkt zie je dat ik blond ben en een blanke huid heb! :o

Edited by Mr.Paplu
Link to comment

Ik speel nu...7 jaar gitaar denk ik, 5 jaar akkoestisch en daarna elektrisch les.

Gear:

Akkoestisch ding, merk onbekend :rolleyes:
Squier stratocaster standard(ja zo professioneel ben ik niet), putjes zijn van bibigun pellets die er per ongeluk tegenaan kwamen, zonde maarja...



Korg ampworks effecten ding
Fender bullet 15 versterker
100 custom plectrums met mn naam :)

Ik speel vooral voor de lol, ik leer de laatste tijd niet echt veel, maar daar heb ik geen problemen mee, genres zijn vooral rock, metal...

Favo bands op dit moment om te spelen zijn metallica, foo fighters, RHCP.

En als ik een nieuwe gitaar koop word het deze:

Dean dimebag razorback, ziet er vet uit
Edit:
Foto's van mijn gitaar geplaatst en de razorback
Kwaliteit foto's is niet geweldig, komt omdat ik ze met een webcam heb moeten maken :o

Edited by Underlord
Link to comment

Haha ik verwachtte eigenlijk al een dergelijk topic :rolleyes: .

Mijn gear:
- Blade California Standard (voor het lieve werk)
- Jackson JDR '94 (voor het ruige werk)
- Hughes&Kettner Edition Silver 30 oefenamp
- Laney MXD 120 halfstack voor live en hard
- Boss GT-8
- Roland midiplank
- Boss Blabla 700 effectendoosje in 19" uitvoering

Foto:

De rest van de zooi op het podium is niet van mij.

De rest staat op m'n photobucket, maar dat werkt hier niet... (zoek dus op username "kijkmiech")

Link to comment

Prachtig! Ik wilde zelf al een keer een dergelijk topic maken, maar dat liet ik maar achterwege.

Mijn gear:
Fender American Vintage '62 Stratocaster
Ibanez GRG 270b (Indonesie)
Ibanez SoundGear Bass 720 '92 (Japan)
Een onbekende accoustische gitaar.
Zwarte Dean Eadge 09 Bass* (Taiwan)
Gretsch Electromatic copy** (China)

Marshall Valvestate (I) 8080

Mijn Fender American Vintage '62 Stratocaster. Speelt verukkelijk, klinkt schitterend ziet er prachtige uit. In mijn ogen dan. 3-tone-sunburst, vintage pickups en 010 snaren eroverheen. Het absolute topstuk uit mijn gitarencollectie.
De hals is de fijnste hals die ik tot nu toe heb bespeeld, in mijn ogen beter dan bijvoorbeeld een Les Paul. Relatief weinig geruis van de pickups, ook bij hoog volume. En verder ben ik erg te spreken over de vintage fretten, die dunner zijn fijnder sliden en vasthouden voor mij. Overigens wordt het benden wel iets moeilijker.



Versterker: 1 buis in de pre-amp, solid state poweramp maar toch wel een aardige karakteristieke Marshall buizenklank.


Basgitaar:
Vrij punchy sound, PB en een JB pickup. Actieve pickups en verder speelt hij wel goed, meer kan ik er niet echt over zeggen.

De hele familie (die ik hier in huis heb) bij elkaar:

Aardig scherp, verotte kleur:


Verotte scherpte, aardige kleur:



*Uitgeleend
**Is nog in aantocht.

@ Miech: Hoe bevalt die Boss GT? Ik zit er namelijk aan te denken om een GT6 te kopen gezien er een scala aan sounds op zit die ik wel zie zitten.

Edited by Nitroglycerin
Link to comment

Ik vind het soms lastig om precies 'de sound' uit een GT te halen, dus je moet hem niet kopen als je niet van veel prutsen houdt. Verder biedt hij (in ieder geval de GT8) meer functionaliteit dan je nodig hebt, en dat nodigt IMO uit tot creativiteit wat betreft geluid. Je zult waarschijnlijk ontdekken dat de FX-chain de belangrijkste functie is voor een goed geluid. Ik gebruik de volgende:
Input > Compressor > Wah > EQ > Distortion > Sub EQ (FX-2) > Preamp > Chorus > Delay > FX-1 > Footvolume > Loop (als output) > Reverb > Output
De andere multi-effect processor krijgt dan signaal via de FX-Sent, en dient als versterker en speaker emulator voor de PA.

Verder is de klank behoorlijk goed in vergelijking met andere producten uit deze prijsklasse, alleen bij bepaalde distortions is er wat ruis (de RAT, GUV, MetalZone en dergelijke old-skool distortions). De behuizing is typisch Boss, dus zeer degelijk. Het enige jammere is dat het een digitaal geval is. Analoog blijft zo veel mooier klinken, maar gelukkig heb ik de nodige elektronica skillz voor als ik ooit echt goed analoog geluid wil gaan maken.

Ik bedacht me net dat ik ook nog met een bouwprojectje bezig ben, en dat ik een foto van de body heb. Over een helder moment gesproken (ik moet vroeger gaan slapen).


Er komt een humbucker in in singel formaat, en verder een leuke zelfbouw voorversterker. De houtsoort is Koto, dus dat is vrij uniek voor de gitaarbouw. Het zou een goede sustain met een diepe en heldere klank moeten geven, en als dat niet zo is gaat het geval op marktplaats.

Link to comment
  • 3 months later...

Mensen,

Aangezien er toch een mooi gitaartopic is wil ik hier even een vraag stellen aan de mensen die er verstand van hebben.

Ik ben nu 16 en denk er eigenlijk al jaren over om gitaar te gaan spelen, nu is dus echt het moment gekomen dat ik er gewoon aan ga beginnen.

Wat raden jullie aan als beginnerssetje? ik heb op feedback.nl al iets gevonden: klikkerdeklikheid

Ik heb het er al met vrienden over gehad die ook gitaar spelen en die zijn er wel over te spreken, maar ik wil graag de mening van zoveel mogelijk mensen.

Greetz. R2D

Link to comment

Ik vind Ibanez persoonlijk een van de rotst spelende gitaarmerken. Voor een beetje speelcomfort kun je beter een Squier kopen, die zijn ook niet heel duur. Daarbij hebben deze ook een hogere verkoopwaarde mocht je er ooit vanaf willen. Voor een wat steviger geluid kun je ook nog aan Epiphone denken, maar die zijn waarschijnlijk net boven je budget. Beide genoemde merken hebben over het algemeen ook een beter geluid dan Ibanez.

Verder lijkt het me handig om te weten wat je beoogde speelstijl, je budget en de grootte van je handen is.

Edit: Voor metal zou ik een Dean, Jackson of Epiphone aanraden. Gewoon kijken wat je een mooi modelletje vindt en dan op http://www.harmony-central.com de recenties opzoeken om te kijken of het wat is. Wat betreft de grootte van je handen, het gaat meer om de lengte van je vingers, met kortere vingers zoals ik heb is een dunnere hals aan te raden.

Edited by miech
Link to comment

Hey,

Ik wil vooral metal gaan spelen, dat is ook waar ik naar luister.
Mijn budget ligt rond de 200 euro, dit is wat ik nu wil uitgeven als beginner, en ja mijn handen, van mijn pols tot het topje van mijn middelvinger is zon 22cm.

Ik zal even kijken voor een Squier, iig bedankt voor de reactie!

R2D

Link to comment

Als je voor 200 euro een setje zoekt, en je wilt metal spelen zou ik persoonlijk voor dat Ibanez setje gaan.
Voor dat geld kun je eigenlijk geen miskoop doen. Je moet er wel vanuit gaan dat als je lang doorblijft gaan, en het gitaar spelen jou wel ligt, dat je dan je gear moet vervangen / verbeteren.
Zo ben ik namelijk begonnen op een setje van 120 euro. En heb nu alles vervangen, op de gitaar na maar daar gaat binnekort ook verandering in komen.

Link to comment

Hey,

Ik heb het er met best veel mensen over gehad nu, vrienden enzo die ook spelen, en de meeste raden toch inderdaad het Ibanez setje aan.

Een vriend van me heeft hem ook en hij kan er ook prima mee overweg.
En ik wil er ook punkrock en dergelijke op kunnen spelen.

Ik ga binnenkort gewoon naar een paar zaken om ff wat te testen en te kijken.

Greetz

Link to comment

Hoezo kun je voor 200 geen miskoop doen als je voor ibanez gaat.
Ik ben helemaal niet zo kapot van ibanez en zeker niet de goedkope series.
Speel zelf al zo'n 10 jaar gitaar en ik heb in die tijd weinig goeie gitaren gezien van dat
merk , athans in die prijs klasse.
Als ik jou was zou ik voor een 2de hands gitaar gaan, je hebt dan veel meer waar voor je geld.

Link to comment

Ik persoonlijk heb een squier stratocaster standard liggen, en die is ook echt niet slecht om mee te beginnen. Twee dubbele humbuckers, en een single. Zet er light top, heavy bottom snaren(de laagste 3 snaren zijn dikker dan normaal, waardoor je ze ook lager af kan stemmen zonder irritante trillingen. Veel gebruikt in metal, drop D enzo) op van Ernie Ball en je kan voor wat ik dan mooi vind, geweldig rock en metal spelen.

Die Ibanez heeft ook 2 humbuckers(dubbele elementen voor het geval dat je niet weet wat zoiets is ;) ), dat wel. Een vriend van me heeft ooit zo'n ding gehaald. Behalve dat de kleur mij niet aanstaat, vind ik de kwaliteit zwak, zeker in verhouding met de squiers. Het geluid is een beetje weak. Ook de versterker is niet zo geweldig, dus als ik jou was zou ik gewoon zorgen voor net wat extra geld. Koop een mooie versterker, en een losse gitaar. De reden dat ik dit zeg is omdat je dan alles kan uitproberen, en de ideale combo kan kiezen.

Aanradertje: http://feedback.nl/?b=231560949&a=46

Goede beginnersversterker, betrouwbaar. Maar dit is persoonlijk...

Op deze manier ben je zo'n 300€ kwijt, en heb je iets naar mijn mening veel beters. Maar de keus is aan jou :P

Edited by Underlord
Link to comment
Hoezo kun je voor 200 geen miskoop doen als je voor ibanez gaat.
Ik ben helemaal niet zo kapot van ibanez en zeker niet de goedkope series.
Speel zelf al zo'n 10 jaar gitaar en ik heb in die tijd weinig goeie gitaren gezien van dat
merk , athans in die prijs klasse.
Als ik jou was zou ik voor een 2de hands gitaar gaan, je hebt dan veel meer waar voor je geld.


Omdat als je wilt beginnen en je hebt weinig geld te besteden is Dat Ibanez setje de beste oplosing. Zeker omdat hij ook nog eens metal / punk wilt gaan spelen. Heb jij dan voor 200 euro een betere set oplossing wat niet 2e hands is, en wat ook nog in zijn genre valt?!
Dat jij er niet kapot van bent is een kwestie van smaak. En dat kun je opzig ook wel verwachten in zo'n prijs klasse. Het is ook niet echt logisch als je met een Fender USA begint ehh ;)
Maargoed 2e hands is ook een goeie optie. Had ik nog niet eens aan gedacht :P
Vaak hebben grotere gitaar winkels ook een 2e hands hoek. Daar kun je denk ik het beste er een uit zoeken. Omdat ze in winkels vaak redelijk worden onderhouden.
Link to comment

Bedankt voor de reacties,

Ik ga binnenkort even een paar zaken langs met een vriend die ook gitaar speelt, even kijken wat hij er van vind en wat ze mij aanraden bij die zaken.

Ik zal ook even kijken voor een 2dehands hoekje, hebben jullie nog een paar goede gitaren waar ik voor zou kunnen kijken, ik heb nu echt geen idee waar ik mee kan beginnen behalve een starterset?

Ciao, R2D

Link to comment

Nou een belangrijk ding is wat je in je hoofd moet houden is; Hoeveel geld wil ik er maximaal voor uit geven.
Ik heb namelijk als ik een gitaar ga uit zoeken dat ik vaak denk van deze speelt of klinkt het lekkerst. Maar dan zit hij ook ver bove mijn budget ;)
Dus ga ook geen duurdere gitaaren pakken die boven je budget gaan. Want dan ben je vaak al verkocht.
voor 2e hands zou ik kijken voor Jackson, Bc Rich, Ibanez, of een Fender.
Informeer in de winkel en dan moet je er denk ik wel uit komen.

Link to comment
  • 4 weeks later...

Ik heb mijn nieuwe gitaar ook binnen :)
Ik heb voor een Epiphone Les Paul '56 Gold Top gekozen. Dit omdat ik met mijn wat grotere handen wat makkelijker alles kon raken.

Nu nog even kijken voor een nieuwe versterker :) Ik zit te denken aan een 350 watt vox met buizen eindtrap.

Link to comment

Ga je optreden of heb je een hekel aan je buren? Bedenk wel dat 350 watt buizen ongeveer dezelfde herrie produceert als grofweg 700 watt aan transistors.

Wel een leuk gitaartje dat in ieder geval. Een oude bekende voor mij, al heb ik er nooit echt een bezeten.

Link to comment

Nou van mij mag je afkraken wat je wilt. Het klinkt gek maar ik heb deze Epiphone van 550 euro verkozen boven een Fender strat van 800 euro. Een merk zegt niet altijd alles :)
En een hekel aan mijn buren heb ik niet, Optreden is in de toekomst zeker de bedoeling als alles lekker gaat. Ik heb nu een 250 watt staan, maar mijn buren hebben er niet echt problemen mee.
En een 350 watt versterker met buizen eindstrap is niet zoveel als een 700 watt transistor. Het is namelijk geen voledige buizen versterker.

Edited by Pyrofanatic
Link to comment

Hoi mensen, ik speel nu volgens mij al zo'n 6 jaar gitaar.
Ik heb zelf een kramer gitaar, een beetje een goedkoop ding maar doet het nog erg goed.
Als versterker heb ik de Roland Cube 30 (Een echte aanrader stevige versterker voor niet te veel geld)
En sinds een jaar heb ik een Boss ME-50 multi effect pedaal, hier kan je echt elk denkbaar geluid mee maken :)

Flipje

ps. foto's komen later

Edited by flipjuh
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...