Jump to content
PyroForum.nl

Pyroforum Wiki


Leander

Pyrowiki  

49 members have voted

  1. 1. Is er behoefte aan een uitgebreider Pyrowiki?

    • Ja
      45
    • Nee
      4


Recommended Posts

Geachte medepyro'ers,

Ik bekeek vanavond de PyroWIKI site weer eens, en het voel me op dat de hoeveelheid artikelen in de laatste maanden eigenlijk niet toegenomen is. Toen Pyrowiki net starte leek dit mij een mooi initiatief dat zeker voor beginners handig was. Lekker kort wat hapklare brokken informatie, zonder het moeten doorspitten van 15 pagina's tekst.

Maar zoals jullie zelf misschien alwel doorhadden is er weinig initiatief, en blijkbaar weinig behoefte aan. Vandaar deze Poll. Mocht toch blijken dat er behoefte is aan een uitbreiding van de artikelen, dan hoor ik dat graag.
Als we WIKI uit zouden willen breiden hoeft er waarschijnlijk niet eens zoveel 'geschreven' te worden, maar zal in de meeste gevallen wat 'copy & paste' -werk uit de betreffende topics ook wel volstaan. Het resultaat is (hopelijk) een uitgebreide pyrotechnische encyclopedie, waar men op een snelle en overzichtelijke manier de 'basisstof' tot zich kan nemen. Want ja, ik snap soms ook wel dat je eerder een compleet idiote topicbump maakt, dan 20 pagina's onzin door de spitten voor dat ene brokje informatie. :rolleyes:

Brand maar los... :)

Edited by Leander
Link to comment

Ik vind Pyro wiki zeer handig. Er zijn dingen die er van mij bij mogen zoals meer verschillende composities.
Maar ook effecten, want lang niet ieder vuurwerk effect is er op te vinden.
Maargoed het is dus de bedoeling dat mensen het zelf aanvullen. En ik denk dat daar het probleem ligt bij sommige mensen.
Maar idd wat je zegt copy and paste werk zal inderdaad goed voldoen. Ik ga zelf maar eens kijken of ik wat nuttigs toe kan voegen. :rolleyes:

Link to comment

Het gaat hier over de Pyroforum Wiki :rolleyes: . Ik mis eigenlijk de duidelijke link tussen het forum en de wiki, en er staat niet bijzonder veel uitgebreide informatie op. Ik ben eigenlijk ook wel voor een nieuwe compositie database, en dan liefst met de mogelijkheid nieuwe composities toe te voegen. Ik vind de database op members.pyroforum.nl/gamekeeper te veel onbruikbare/gevaarlijke composities bevatten, en hij is lichtelijk verouderd.

Wat ik voorstel is het plaatsen van uitgebreidere artikelen op de wiki, en een nieuwe compositie database, mét mogelijkheid nieuwe composities (en een beschrijving van het effect en de bereidingswijze) toe te voegen.

Link to comment

Ik ben ook wel voor het toevoegen van een nieuwe comp datebase... Met de Winokur reeks enzo, die mis ik eigenlijk een beetje in de oude database.
Misschien is het dan een idee om de star compo's te sorteren op bijv. kleur en effect, zo de chrysanthemum stars en de TT bij elkaar en de D1 en Winokur's bij elkaar.
En zoals al eerder genoemd is, een duidelijkere link van forum naar wiki

-B.

Doe maar WiNokur. T.

Edited by Tyneman
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...