Jump to content
PyroForum.nl

Lockpicking


flamekeeper

Recommended Posts

Zoals jullie misschien gelezen hebben in het "Hobbies buitenom pyro" topic weten jullie dat ik lockpicking als hobby heb. Dit is het openen van sloten zonder beschadigingen en zonder sleuten.

Ik heb ook al 2 leden van het forum hiertoe aangezet :P, nl.: Meatyke en Jurrrrr.

Op MSN heb ik een filmpje gemaakt van de webcam van Meatyke. Hij liet zien hoe hij een hangslot opende, de eerste keer lukte het in ongeveer 5 sec en de tweede keer in 7 sec. Het filmpje staat op Youtube, hier is de link: http://youtube.com/watch?v=wrRgndPK8wU.

Voor mensen die geïnteresseerd zijn in Lockpicking, voeg mij toe op msn of stuur een email oid. Ik stuur dan een bestandje door met alle informatie die je hiervoor nodig hebt.

Link to comment

Het bestandje was eigenlijk een .rar extensie, die kan ik hier niet uploaden dus heb ik alles even uitgepakt.

Kijk ook eens op Youtube, er staan ook zat filmpjes hoe het moet en hoe je je eigen tools maakt. Ik kan misschien ook wel eens een tutorial maken als ik tijd heb.

Picking_Master_Locks.doc
SECRETS_OF_LOCK_PICKING.doc
The_Arts_of_Lockpicking_I.doc
The_Arts_of_Lockpicking_II.doc
ht_lock_picking.pdf

Link to comment

Dat shit slotje kan iedereen openmaken het zou niet eens verkocht mogen worden. Ik pick al een paar jaar locks en maak de meeste 2 sterren sloten binnen een paar minuten open.

Dat filmpje vind ik echt niet indrukwekkend, ook niet voor een beginner.
mocht iemand btw nog vragen hebben.. ga je gang.

Link to comment

Ik heb ook een paar sloten, deze gaan redelijk makkelijk open. Ik heb ook een huisdeur slot nieuw gekocht en een wat oudere gekregen van iemand. Deze gaan allemaal vrij makkelijk open. User1, zou jij kunnen uitleggen wat het verschil tussen een "shit"slotje en een 2sterren slot?

Link to comment
Het bestandje was eigenlijk een .rar extensie, die kan ik hier niet uploaden dus heb ik alles even uitgepakt.

Kijk ook eens op Youtube, er staan ook zat filmpjes hoe het moet en hoe je je eigen tools maakt. Ik kan misschien ook wel eens een tutorial maken als ik tijd heb.

Picking_Master_Locks.doc
SECRETS_OF_LOCK_PICKING.doc
The_Arts_of_Lockpicking_I.doc
The_Arts_of_Lockpicking_II.doc
ht_lock_picking.pdf

Dat komt volgens mij uit the anarchronists cookbook ofzo want ik heb daar ooit eens in gekeken(omg wat een zever) en dat kwam er ook in voor(zelfde teksten).
Link to comment

Die staan in het e-boek van het ACB uit 2001.
Ik heb me ook wel eens verdiept in lock-picking, maar was daar nooit goed in. Het enige wat ik met veel succes openkreeg waren de sloten van de lockers op school. Dit waren een soort sloten met een draaischijf met cijfertjes (combinatieslot), en door goed te luisteren en te noteren, kon je het aantal mogelijke combinaties van 594 terugbrengen tot 16. Daarvan waren er per definitie al 12 combinaties die het nooit waren, dus er bleven er maar 4 over om te proberen.

Link to comment

Het verschil zit 'm in de speling in het slot (goedkoop slot zit veel speling in en daarom makkelijk te "raken" als je niet weet wat dat is moet je eerst je huiswerk doen. Duur slot nauwelijk of niet)

Je kent het interieur van een slot ? bij een duur slot zijn de pennen die erin zitten niet cilinder vormig maar zijn er figuurtjes in gemaakt zoals een kegel.
dit vermoeilijkt het picken aanzienlijk omdat de karakteristieke klik niet meer goed te bepalen is.

vraag maar
greetz

Link to comment

Wordt lid van dat TOOOL, dan leer je eht snel genoeg. Ik heb het wel eens geprobeerd met een bewerkt ijzerzaagje. Het was een standaard slot zonder extra beveiliging of zo. Na een tijdje had ik hem open. Best lol als je voor de eerste keer een slot ziet wat kan draaien zonder sleutel erin.

Link to comment
Guest meatyke

Ja dat is het net. Ik had de eerste keer iets van 'WOOOOOOT'! :)
Het was echt fantastisch, maar ik zoek nog goede tools, mijn veiligheidsnaalden breken altijd. :P

Greetz

Link to comment

Ik heb even op het internet gezocht naar templates (oftewel sjablonen) voor veelgebruikte Lockpicks. In het filmpje laten ze zien hoe je lockpicks moet maken, ze gebruiken hierbij speciaal soort papier dat ink afgeeft aan het metalen zaagblad. Dit is allemaal niet nodig, je kunt het uitgeknipte papiertje ook opplakken en daarna rond het figuurtje uitslijpen.

Ik ga vanavond uitproberen die eerste van links te maken, misschien ook nog meer als ik nog wat zaagblad overhoud om te gebruiken.

Templates:



Tutorial filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=HuhB3kTF02Q

Link to comment

wat voor een zaagjes ? decopeerzaag is vet kut ijzerzaag is wel mooi om te gebruiken. en achja filmpjes heb je niet nodig om een figuur uit te zagen.
en veel soorten picks is ook boolshit.Een diamond, halfdiamond ballpick en een rake is meeeeer dan genoeg voor de beginner.Its not the tool its the hands that hold it.

Link to comment
Guest meatyke

Mmm, moet ik ook eens gaan proberen. :P
Hier zijn genoeg zagen in huis. Zo slijpding hebben we hier ook, dus alles is oke.
Morgen proberen.


Greetz

Edit: 100ste post

Link to comment

Een paar maanden geleden heb ik daar ook nog eens een week over zitten rondzoeken en heb zo behoorlijk wat kennis opgedaan van deze hobby. Ik heb het dan natuurlijk ook nog eens geprobeerd met een goedkopp 4 pins slotje, maar het ging niet :);). Ik ga het nu ook eens terug proberen als ik terug in het land ben, maar ik heb nog 1 vraag: Wat gebruiken jullie als spanner?

@ Yellowcard: Veel vormen van bezighouding zijn mooi, als je je er maar in intresseerd! Ik heb het geluk geïnteresseerd te zijn in survival, en als je daar wat dieper op in gaat kan je alles terug leiden tot survival (hoe belachelijk het ook klinkt!). Lockpicken om uit een cel ofzo te ontsnappen, HE's kun je zelfs gebruiken om vis te vangen! Maar niet echt het ding voor een survivalsituatie :P. Uiteindelijk zou je zelfs het bouwen van modelbouwtreintjes kunnen herleiden tot survival :D! Survival is voor mij eigenlijk zoveel mogenlijk kennis van zaken opdoen en skills opbouwen!
(Ik weet het dit alles klinkt ongeloofelijk raar :D)

EDIT: Ik ben nu ook geïnteresseerd in knifemaking :P.

Link to comment

Een vriend van mij heeft ook zo'n lockpicking set samen met mij gemaakt... Gewoon boven mijn smidsvuurtje in de achtertuin. De stukjes die op een zaag leken hebben we idd van decoupeerzaagjes en dergelijke gemaakt en vervolgens aan de gesmeedde stukjes vast gelast. Vervolgens hebben we alles gehard en nu ziet het staal er mooi blauw uit... Die vormpjes en haakjes zijn vrij eenvoudig allemaal

EDIT: Ik ben nu ook geïnteresseerd in knifemaking .

Ik ook, dit was de reden dat ik ben gaan smeden. Helaas is het me nog nooit gelukt om een fatsoenlijk uitziend en werkend mes te smeden. Het is echt veel moeilijker dan het lijkt. Die lock pick dingetjes stellen echt niks voor in tegenstelling tot een mes...
Link to comment

Voor de mensen die niet zo heel handig zijn of het gereedschap niet hebben wil ik wel wat lockpicks maken. Zeg welke tools van het plaatje een paar posts hierboven je wil hebben, ik maak ze en stuur ze op. Voordat ik ze verstuur heb ik je laten weten hoeveel het verzenden kost en zal je het overgemaakt moeten hebben op mijn bankrekening. Ik reken ook 50 cent per tool omdat ik de zaagbladen moet kopen. Uit een zaagblad kan ik 2 tools maken.

Als dit niet goedgekeurd wordt door de mods verwijder deze post dan A.U.B.

Link to comment

Wat je beter kunt doen is naar de willekeurige bouwmarkt gaan. Bij de meeste verkopen ze platstaven ijzer. Neem de dunste, die zijn meestal iets van 3 x 9 x 1000 mm. Deze kun je met een slijptol ook in vorm maken, en daarna wat platter zodat het in het slot past. Vervolgens moet je even een hitte behandeling doen om ze sterker te krijgen.
Hiervoor neem je het vuurtje wat je ook gebruikt om magnalium te maken :P. Dit stook je heet tot het lockpickje wat je erin hebt gedaan geel is, +/- 1200 *C. Vervolgens doop je het een keer in ruwe lijnolie. Dit doe je in totaal drie keer. Het metaal is nu heel hard, maar ook broos. Om te voorkomen dat het breekt Stook je het rood, +/- 800 *C en laat je het rustig afkoelen aan de lucht. Tot slot leg je het nog anderhalf uur in de oven op 300 graden. Als het hierna is afgekoelt, heb je een supersterk lockpickje dat niet af zal breken, en zware sloten open zal krijgen. De tools komen mooi blauw uit de oven :). Dit is de standaard behandeling die ik mijn "messen" geef.
Dit (op de slijptol na) is ook hoe ik en een vriend van me het setje voor hem hadden behandelt en ze zijn na drie jaar nog niet gebroken en mooi blauw...

Link to comment

Als je ze echt mooi wil maken dan moet je ze 10-15-20 minuten, afhankelijk van het staalsoort in een net niet kokende oplossing van KNO3/NaOH. (135 graden, dan moet het koken, dus zo kan je de goede concentratie vinden), je moet net even meer NaOH dan KNO3.

Dit is de standaard behandeling van vuurwapens om ze zwart te krijgen... Het heet "Blauwen".

Link to comment

Mijn snake rake (de eerst van links) is gebroken. Gelukkig is het alleen het boogje, nu is ie nog te gebruiken als een rechte pick. Ik heb net een nieuwe pick gemaakt, de zesde van links. zometeen even testen met een maat. Daarna gelijk wat van zijn AP en ANFO testen. :P
Dat blauwen ga ik misschien nog weleens proberen, maar dat harden van superman21 ga ik ook proberen, hopen dat mijn picks dan niet weer breken.

Link to comment
×
×
  • Create New...