Jump to content
PyroForum.nl

BP pers

grasmaaier

Recommended Posts

• Root Admin
Posted

Een machine waarmee je buskruit kan samenpersen tot een soort plakken, deze moet je daarna vermalen in een kogelmolen. En afhankelijk van de kwaliteit buskruit dat je wilt, nog een aantal keer moet samenpersen+vermalen.

Posted
Een machine waarmee je buskruit kan samenpersen tot een soort plakken, deze moet je daarna vermalen in een kogelmolen. En afhankelijk van de kwaliteit buskruit dat je wilt, nog een aantal keer moet samenpersen+vermalen.

Niet mee eens, je drukt als het ware de moleculen in elkaar, je mag niet verpoederen, je moet de pucks kapot slaan maar NIET vermalen,
als je het kapot hebt geslaan haal je de brokken door een paar mesh zeefjes, afhankelijk van de grootte gebruik je die korrels dan voor knallers lifting of breaking,
Je kan niet echt uitleggen hoe je een pers maakt, je moet een mal zien.
Posted

haha ok :(

Je kan niet echt uitleggen hoe je een pers maakt, je moet een mal zien
heb je mischien een foto, of waar ik op moet zoeken op google?

bvd
grasmaaier
Posted

ahh Exhile bedankt :(:D
maar zou het ook bijv. kunnen met een hydraulische zuiger?
want ik ga volgens schooljaar naar Instalelectro en daar hebben ze ook hydrauliek(spelling:?) dus dan kan ik er een op school bouwen.

bvd
grasmaaier

Posted

Een BP pers is gewoon een ronde sterke buis..
die vul je met een vochtig meal powder(+dextrine) en dan pers je het aan met een stok oid die in de buis past...
Zo persje het gewoon tot een blok en die ram je kapot tot kleine blokjes, liefst tot een dichtheid van 1,7g/cm.
Die BP die kan je peren in een hydraulische pers zoals op brainfever site, maar een bankschroef werkt ook redelijk in het begin, zor wel dat de ID van de BP die neit te groot is.

• 8 months later...
  • 3 months later...
Posted

? is dit nu om te kunnen zeggen dat je een pers hebt die tot 2 ton gaat? en is die 2 ton op 500 vierkante meter? of op 1 vierkante centimeter? of iets anders?

Posted

Ik neem aan dat hij de totale kracht bedoeld, en het oppervlakte waar die kracht zich over verdeeld hangt er vanaf wat hij ermee perst.

Guest ali chemicalie
Posted

ik heb van het weekend een bp pers gemaakt.
ik vind het ook supper makkelijk om knallers te maken 8)

Posted

Uhm, waarom gebruik je een BP-press voor knallers? Het kruit in een knaller moet los zitten, niet aangedrukt dus...Of gebruik je het gemaakte BP om in knallers te doen?

Guest ali chemicalie
Posted

kijk die snapt hem
(als ik buskruit pers in een buisje, onderkant dicht natuurlijk en dan aansteek heb ik een hele mooie fontijn die ook regelmatig brand)

• 3 months later...
Posted

Ik had zo eens gedacht aan een pers te maken met een persluchtcilinder, ipv een hydrolische met olie dus.
Deze dingen geven op 5 bar perslucht al enorm veel kracht, maar kan iemand me een formule geven om de krackt in N (newton) uit te rekenen ?

diameter opp= A=50mm
Pa= druk= 5 bar

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...