Jump to content
PyroForum.nl

Droogijs Albert


Recommended Posts

Je moet eens proberen om het in een beker water waar wat afwasmiddel of wat zeep oid inzit te gooien. Wel niet teveel. Je krijgt dan zeepbellen die zeer hard zijn, echt mooi. :) Je tafel vol zeepbellen die helemaal niet snel kapot gaan. ;)

Link to comment

Heheh, dat is wel leuk spul ja.
In tv-studio's nemen ze soms transparante buizen met een fluoriserende vloeistof erin, en dan leggen ze onderin droogijs. Dat geeft ook wel een leuk effect.

PS: Hoe moet je dat eigenlijk bewaren, aangezien het bij -80oC sublimeert?

Link to comment

Vette shit GK, ik ga ook eens verder kijken dan de frietzakken :)
Maar hoe is dat nou precies.. in stukken ijs, dat het dus een beetje op ijsklontjes lijkt ofzo.. of wat moet ik me voorstellen ?

P.S.: Leuke lamp.. hebben wij ook in de slaapkamer ;)

Link to comment
Guest Rico

Die rook die er dan af komt, is die schadelijk bij inademen of niet? Nee ik bedoel niet er boven gaan liggen hijgen maar als je gewoon ene keer perongeluk wat binnekrijgt? Gamekeeper, dat aanrecht heb ik ook in mijn lab :)

Link to comment

Het kan gevaarlijk worden als je zo'n experiment in je kamer uitvoert zonder
afzuiging of ramen open.

De CO2 sublimeert en het gas zakt langzaam naar de grond, zou je dan gaan slapen
dan krijg je minder zuurstof binnen dan de 20% die je normaal zou binnen krijgen.
Als je slaapt terwijl het zuurstof percentage te laag is kan je goed ziek worden of
zelfs sterven aan zuurstofgebrek, en je zal er niets van merken.

Voor zo'n geval heb je lijkt me een hoop droogijs nodig maar neem het zekere
voor het onzekere en doe zo'n experiment niet in de buurt van je bed.

Link to comment

Dat was idd een keer bij CSI ofzo, vrouw had droogijs gebruikt voor moord, maar dit ging echt om kilo's, ik geloof 12 kilo voor een kamertje van 2.5 bij 4.
Dus als je het niet overdrijft zal er weinig aan de hand zijn als die gegevens kloppen, iig zakt alle CO2 naar de vloer dus als je bed 50 cm hoog is en je kamer 2x4 krijg je 200x400x50 4000000 vierkante cm CO2 gas, al weet ik niet precies hoevaak CO2 gas groter is dan vast CO2...

grtz

EDIT: Mesh, dit geldt dus niet voor jouw kamer :) .

Link to comment

Maar zal het bij een hogere concentratie niet al direct naar de grond zakken? je ziet bij dat filmpje van GK ook heel duidelijk dat de "rook" zich over de vloer verspreid.

Anders lijkt een CO2 vergiftiging mij wel heel erg gemakkelijk te behalen, 20 man een uurtje in een kamer en klaar.. Al moet ik dus weer bekennen dat ik niet bekend ben met de precieze getallen en volumes van in en uit ademen..

grtz

@ Miech: lol :) .

Link to comment
Maar zal het bij een hogere concentratie niet al direct naar de grond zakken? je ziet bij dat filmpje van GK ook heel duidelijk dat de "rook" zich over de vloer verspreid.
Die damp is heel erg koud, en heeft daardoor een hogere dichtheid dan de omringende lucht. Het lijkt me trouwens effectiever om iemand gewoon in een bak droogijs te gooien als je hem (letterlijk :) ) koud wilt maken.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...