Jump to content
PyroForum.nl

(Elektrische) ontsteking op AFSTAND


yellowcard

Recommended Posts

  • Replies 504
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Bij mij gebeurt alles in de achtertuin, (wij leven wel op de buiten), met mijn ouders en familie als toeschouwers en verder oscar, het is anarchistish en ik betwijfel ten zeerste of jij wel anarchistisch bent aangezien veel mensen het begrip anarchisme nogal verkeerd opnemen(anarchist cookbook is de voornaamste :evil: )

Link to comment

Laat ik het zo zeggen. Anarchie is geen bommenmaken. Het anrchist cookbook heeft niks met anarchie te maken. Ik ben van menig dat niemand over hoort te heersen. Dat je een leefgemeenschap creert, waar geen wetten of bazen zijn. We zijn allemaal gelijk. De anarchisten weten wel wat niet en wel mag. Je mag niet stelen, moorden en verkrachten bijvoorbeeld.

Als een bom maakt en je gaat ermee driegen, dan probeer je te overheersen. En dat mag niet. Mijn hobby staat hier volkommen los van.

Link to comment

Tja, ik zal wel eens iet over anarchie posten in off topic. Voor die gene die er met mij over wilt dicuseren

In oude leger handboeken staat nog wel eens de lucifer/strijker ontsteking. Dat is simpel gezegd lucifers om de lont heen. En dan het strijkkantjes om de kopjes heen. Als je aan de strijkkantje trekt ontbrandt de lont. Misschien er een touw aan maken. En op een afstandje aan rukken.

Link to comment

Die staat ook in mijn leger handboek (Improvised Munitions handbook, TM 31-210)

Wat dacht je van de bonen. Daarmee kan je tot twee weken de tijd hebben.

Het idee is dat je een glazen pot vul met de helft met de bonen. Je voegt genoeg water toe tot de bonen net onder water staan. Je legt er een metalen plaatje op. Daar maak je een elktra draadje aan. Je maakt twee gaten in de deksel. 1 voor de draad van het plaatje. In het andere gat doe je een bout doorheen. Daarmaak je ook een draad aan. En dan verbind de draadjes het zelfde als hier boven.

Link to comment

IDD , dan zetten de bonen uit en komt het plaatje omhoog waardoor het
contact maakt . Dat is ook een goede manier .
Dan ken je zeker ook die met het klokje , waar je het contactpunt aan de
wijzer vast maakt , en het andere contactpunt bij de ''12 uurs'' positie
vast maakt .. etc. etc.

Link to comment

Dat is echt dom , 230 V. :? , dat betekend dat je een stopcontact in de buurt moet hebben , HELEMAAL niet praktisch dus , en waarom '' een paar weerstandjes'' 1 zou genoeg zijn , en daarvoor hoef je geeneens 230 V. te gebruiken , en je kan ook een LED gebruiken daarvoor heb je <9 V. nodig dus graag serieuse antwoorden :idea:

Link to comment
  • 2 weeks later...

je kan volgens mij gerust hier je ondstekingsmeganisme enzo bespreken,als ze het hier niet vinden die terroristen zoeken ze wel ergens anders,denk nou na een vriend van mij(15)kan ook gebouwen oplassen al hij wil net als een terrorist,dat haalt hij gewoon van internet of van vrienden.dus het is toch niet te stoppen(denk ik)

grz

Link to comment
  • 2 weeks later...

wat ik vaak gebruik (ja, vaak, ik heb al genoeg getest en zelfs een showtje gegeven voor vrienden) is gewoon een flinterdun koperdraadje van ± 5 cm lang (hoe dikker hoe langer, maar dat snapt iedereen)
ik zal het ff uitleggen

nodig:
- dunne koperdraadjes (bijv uit audio snoer)
- voeding 12 tot ±30 volt (*A ....?)
- veel lang elek.snoer (bijv luidsprekersnoeren)
- evt bp - dextrine mixje
- tijd en zin om wat te solderen

maak aan het eind van een stukkie luidsprekersnoer een koperdraadje vast (gewoon solderen). verbind de andere kant met de voeding, eventueel kun je een plankje maken met een paar knoppen erop, die je er dan tussen zet.
om het dunne koperdraadje kan je een sterren mixje plakken, of er een hoopje bp overheen strooien (nadeel, wind), maar om lontjes heen draaien werkt ook
zo gauw je er stroom op zet zal het draadje doorsmelten
als je een 12 volt voeding gebruikt zal dit langer duren
ik gebruik een 30v 400mA voeding, en zo gauw ik de stroom erop zet gaat het af (geen merkbare vertraging)

het enige nadeel van deze methode is dat je veel lang snoer nodig hebt.

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...