Jump to content
PyroForum.nl

Nieuws Topic [OUD]


morpheus

Recommended Posts

Was bij mij op school ook zo, kleine explosie, gelijk 4 brandweerwagens 3 ambulances 4 politiewagens en anti-terreur eenheid ingeschakeld :D .
:) Oh my ........ :P
Dat is écht ziek als je het mij vraagt hoor! :D

Ok ze kunnen gedacht hebben dat er veel gewonden waren in de school oid, maar... jezus.... dit is echt extreem hoor! ;)
Link to comment
  • Replies 155
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jongen gewond geraakt door vuurwerk
Een 16-jarige jongen uit 's-Heerenhoek
is dinsdagmiddag in zijn woning gewond
geraakt, toen hij vuurwerk aan het
maken was.

De jongen was kruit aan het vermalen.
Toen dit ontplofte, liep hij
verwondingen op aan zijn gezicht, arm
en been. Hij is naar het ziekenhuis in
Goes gebracht.

De politie trof in de woning nog
enkele rookbommen en illegaal vuurwerk
aan. Alles werd in beslag genomen.

bron: http://www.omroepzeeland.nl/

nou ben benieuwd wat jullie hier van vinden

Link to comment

Wie zegt dat hij flash aan het maken was, mischien zat hij al dat illegaale vuurwerk wel uit elkaar te halen en wou die een grote bom maken ofzo...

We weten geeneen van de details, maar een ongeluk zit idd in een klein hoekje.



Lttrz

Link to comment

Het ongeluk zit vaak in een klein hoekje, als het een grote hoek was geweest was het helemaal erg c.q. dom geweest. Verder zal het wel een compo van strijkerflash zijn geweest, chloraat, Al en zwavel, maar dat zijn enkel vermoedens.

Maarja, het zal voor iedereen gelden, en ook voor mij. Je kan niet voorzichtig genoeg zijn, HE's, Flash, eigenlijk alles. Maarja, dat risico neem je maar bij deze hobby.

Link to comment
Volgens mij is het iig niemand van dit forum aangezien er niemand bij de poll op zeeland gestemt heeft. :D
En ja, wat er nou exact gebeurt is weet je gewoon niet, want de media valt in dit soort dingen niet te vertrouwen.


Geloof me Zeeland is vertegenwoordigd :)

Die gast van dat ongeluk was bevriend met een vriend van me, de precieze details wist hij nog niet maar hij was in ieder geval kruit in een ander buisje aan het doen.

Volgens mij probeerde hij dus gewoon een pijpbom met flash te maken ofzo. ;)
Link to comment
  • 2 weeks later...
AMSTERDAM - Een vrouw is dinsdagochtend aangehouden in een recreatiepark in het Overijsselse IJhorst. Ze had een zelfgemaakte bom op de achterbank van haar auto liggen.
De politie meldt woensdag dat de bom in een fles zat en de kracht had van een handgranaat.

Een tiental bungalows werd uit voorzorg ontruimd. Onderzoek door het Explosieven Opruimingscommando wees uit dat er geen direct ontploffingsgevaar was. De bom wordt nader onderzocht.

Twee uur na de aanhouding konden de bewoners terug naar hun bungalow. De verdachte zit nog vast. Het is onduidelijk wat ze met de bom wilde doen.
Link to comment

Hmm, de bom zat in een fles? Of is de fles gewoon het hele device... Ik neem aan dat ze nu ondertussen wel weten wat croftybommen zijn, dit wordt niet vermeld dus het is aannemelijk om te stellen dat het een iets sterker en complexer device was.

"De bom wordt nader onderzocht." Dit wil zeggen dat het nog niet gedetoneerd is, hoe kunnen ze dan weten dat het de kracht van een handgranaat heeft/had? Pure gok? En wat ga je nou hemelsnaam doen in een recreatiepark met een bom.

Link to comment

Zielig voor die man! Ik bedoel als je een Visco-Machine hebt dan ben je toch best wel ver in Pyro...
"Ook lagen er zelfgemaakte Nitraatbommen en Vlinderbommen"
Wat is nou het verschil als je het zelf maakt? Het is beide hard!
Echt dom dat ze zo'n man oppakken (ik neem aan dat hij het vuurwerk niet in bussen gooide enzo).

Jurrrrr

Link to comment

Jezus, dat is echt klote. Waarom kunnen ze de gevaarlijke k3wls niet oppakken. Degene die gevaarlijke devices maken en dan op openbare plaatsen afsteken. Nee, een serieuze hobbyist die waarschijnlijk met het volste respect en veiligheid omgaat met zijn hobby moeten ze het leven zuur maken, echt triest.

Link to comment
Politie rolt mini vuurwerkfabriek op

Delfzijl - De politie heeft vrijdag 8 december jongstleden twee 22-jarige mannen uit Delfzijl en Wagenborgen aangehouden voor het vervaardigen van vuurwerk en explosieven. Zowel in de woning van de man uit Wagenborgen als in de woning van de Delfzijlster werden materialen gevonden om explosieven en vuurwerk te fabriceren. Dit heeft de politie woensdag bekend gemaakt.

Tijdens het onderzoek werd door de politie samengewerkt met het Explosieven Opruimingscommando Koninklijke Landmacht (EOC) en het Nederlands Forensisch Instituut (NFI). De inbeslaggenomen explosieven zijn door het EOC vernietigd.

De politie kwam de twee verdachten op het spoor nadat uit Delfzijl in de periode van september tot begin december diverse meldingen binnen kwamen met betrekking tot vuurwerkoverlast. Ook waren er meldingen van explosies. Op zondag 5 november jongstleden werd een omheiningsmuur van een kerk aan de Kerkstraat in Delfzijl ontzet door een explosie. Zaterdagavond 26 november vond er een explosie plaats in het centrum van Delfzijl. Na de explosie werden op diverse plekken metalen fragmenten aangetroffen.

Tijdens een huiszoeking aan de Familie Bronsweg in Wagenborgen, trof de politie een gaspistool met munitie aan. Ook werden diverse grondstoffen voor het maken van vuurwerk aangetroffen. De verdachte bekende vervolgens vuurwerkbommen te maken en hiermee in Delfzijl geëxperimenteerd te hebben. De 22-jarige man uit Delfzijl verklaarde de Wagenborger te hebben geholpen.

Tijdens een huiszoeking aan de Eilandweg in Delfzijl werd een mini-vuurwerkfabriek aangetroffen. Zo vond de politie in het tuinhuis een lontenmachine, persapparatuur en een kleine drooginstallatie. Daarnaast lagen er zelfgemaakte vlinder- en (...)
Link to comment
Op zondag 5 november jongstleden werd een omheiningsmuur van een kerk aan de Kerkstraat in Delfzijl ontzet door een explosie. Zaterdagavond 26 november vond er een explosie plaats in het centrum van Delfzijl. Na de explosie werden op diverse plekken metalen fragmenten aangetroffen.


Als je ver bent in pyro ga je geen pijpbommen in het centrum af steken lijkt me :angry:
Of er staat weer bs in de krant..
Link to comment
Of er staat weer bs in de krant..


Zou dat de eerste keer zijn dan?

De politie kwam de twee verdachten op het spoor nadat uit Delfzijl in de periode van september tot begin december diverse meldingen binnen kwamen met betrekking tot vuurwerkoverlast.


Zijn er dan plekken in Nederland waar dit niet het geval is vlak voor oud en nieuw?

Op zondag 5 november jongstleden werd een omheiningsmuur van een kerk aan de Kerkstraat in Delfzijl ontzet door een explosie. Zaterdagavond 26 november vond er een explosie plaats in het centrum van Delfzijl. Na de explosie werden op diverse plekken metalen fragmenten aangetroffen.


Dat kan iedereen zijn geweest, er wordt zoveel vuurwerk afgestoken in December.


Wel knap lullig dat een (waarschijnlijk) serieuze pyrotechnieker is opgepakt :angry: . Ik heb ook al een sterk vermoeden wie het is (1 van de 2).
Link to comment
DORDRECHT - Een ezel van de kinderboerderij in het Weizigtpark in Dordrecht is vrijdag gewond geraakt toen het dier een croftybom op zijn snuit kreeg.
De 24-jaar oude ezel, luisterend naar de naam Maaike, heeft een beschadigd hoornvlies, brandwonden aan haar kop en verkeert volgens de politie in acute shock.

De politie in Dordrecht is naarstig op zoek naar de dader of daders. De kinderboerderij in het park is vrij toegankelijk. Een croftybom is een plastic fles gevuld met gootsteenontstopper en water. Na toevoeging van een stukje aluminiumfolie en flink schudden explodeert de fles.
Link to comment

Wat een vuile #&*#$ leiers, hier kan ik me echt boos om maken, wat een debielen, hoop echt dat ze een keer slachtoffer worden van hun eigen acties.
Dit slaat dus nergens op, laat die dieren(en mensen natuurlijk) met rust.

Trouwens beschadigt hoornvlies, zo een harde knal kan het toch niet geweest zijn, tenzij die recht naast zijn hoofd ontplofde ofzo...

Link to comment
Trouwens beschadigt hoornvlies, zo een harde knal kan het toch niet geweest zijn, tenzij die recht naast zijn hoofd ontplofde ofzo...


Hoornvlies is in je oog, en ik kan me voorstellen wat er gebeurt met Natronloog in je oog (dat rijmt...).
*Bijt* *Bijt* *Bijt*

Verder vind ik het wel erg ziek als je het naar dieren gaat gooien (of mensen niet te vergeten).

Jurrrrr
Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...