Jump to content
PyroForum.nl

Media


Duvel

Recommended Posts

Hallo iedereen..

Ik ga binnenkort mijn eigen kogelmolen maken..
Maar ik heb her en der gelezen dat de meest gebruikte media vonken kan geven zodat dit een beetje gevaarlijk wordt .. :wink: ..
Dus mijn vraag: zou je niet gewoon glazen knikkers kunnen gebruiken voor de media?
Zo nee.. waarom niet?

Alvast bedankt :wink:

Link to comment
  • Replies 135
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Volgens mij kun je beter geen knikkers gebruiken. Bij het draaien komen er namelijk glassplinters af en ik denk niet dat je die door je kruit heen wilt hebben.

Mijn media bestaan uit lood. Dit vonkt volgens mij niet. Mijn media zijn cilindervormig. Ik heb ze gemaakt door twee dezelfde houten balkjes tegen elkaar aan te klemmen in de bankschroef. Hierna heb ik met een dikke boor een aantal gaten geboord op de lijn tussen de twee balkjes. Deze kun je vervolgens volgieten met gesmolten lood. Even af laten koelen, balkjes uit elkaar halen en je hebt je cilindervormige kogeltjes.

Link to comment
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

ik weet dat lood het beste is, maar aangezien ik geen gasmasker heb ga ik niet lekker lood lopen smelten

maar ik heb wel een bakkie aardenwerken knikkers staan, werkt dit? of gaan die ook breken?

statische elektriciteit is in ieder geval ver te zoeken bij aardenwerk

edit: ik heb een tijdje met een hamer op zo'n knikker lopen meppen, nouwelijks stuk te krijgen, maar nu is het kleurstoflaagje eraf en heb ik een soort donkergrijze (beton achtige.. ?) laag daaronder, waarschijnlijk is het buitenste ditzelfde spul met een kleurstofje erbij

het is in ieder geval wel zo hard dat ik geen splinters in mijn kogelmolen krijg, kan iemand iets zeggen over of beton/cement/heel hard aardenwerk vonkt?

Link to comment
je kan ook gewoon een kogelmolen kopen voor maar $20


En wat heeft dat met het topic te maken? Niks!
Een nieuwe kogelmolen kost trouwens makkelijk het tienvoudige van wat jij noemt.

Ik denk niet dat ronde keien in de zin van grind o.i.d. gaan werken, dat brokkelt waarschijnlijk veels te veel af en vervuilt dus ook de stoffen.
Link to comment
Wat is nu de functie van een kogelmolen? Het fijnmalen van chemicalien. Kan dit met rubber? nee....


* newbie opmerking *

Misschien dat het kan als je het rubber eraf haalt? heb ik ook wel eens gedaan, dan houd je wel een mooie kogel over.

Of deze geschikt is voor in een kogelmolen is dan weer een ander verhaal, en heb ik ook totaal geen ervaring mee dus. :P

* /newbie opmerking * :wink:
Link to comment
Dat is inderdaad een newbie opmerking ja..
Weet je toevallig van wat die 'muis-bal' is gemaakt .. ? .. ja, een metaal .. en vonkt dat metaal .. ? .. Jep ..
Hou het maar gewoon bij lood, of mischien bij beton?



Ik gebruik meest metaal, vooral uit lagers en inderdaad dat vonkt,
Ben ik te dom om droog te millen? Nee, je moet gewoon je verstand erbij houden, That's all en JA ik heb loden ballen maar die verontreinigen mijn eindproduct, that's why.
Link to comment


En wat heeft dat met het topic te maken? Niks!
Een nieuwe kogelmolen kost trouwens makkelijk het tienvoudige van wat jij noemt.

Ik denk niet dat ronde keien in de zin van grind o.i.d. gaan werken, dat brokkelt waarschijnlijk veels te veel af en vervuilt dus ook de stoffen.


ik heb mijn kogel molen gekocht voor 70$ + 20$ verzendkoste
maar inderdaad grind is niet echt een oplossing vergruist helemaal

ik heb een soort lagerkogel van gehard lood gekocht
alle stoffen hebbe voor en nadele een word staties ander vonkt bete afwegen wat het veiligst is

ik gebruik daarom dus gehard lood slijtage minimaal minder vuil in mijn eindproduct
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...