Jump to content
PyroForum.nl

wetenschap voor dummies


wat vind jij het leukste wetenschaps TV-programma?  

51 members have voted

  1. 1.

    • Brainiac
      13
    • Test Case
      4
    • Mythbusters
      34


Recommended Posts

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dus jullie willen Brainiac, Jamie en Adam van mythbusters, testcase (ken ik (nog) niet) en pyro tegelijk zijn, en dan filmt de ene en de ander is de presentator. En zo willen jullie een zakcentje bij verdienen. Lol...laatst kwam ik toevallig op jullie website, maar zijn jullie niet nog een beetje (te) jong?

Ik heb ook fouten en fouten die potentiele dodelijke ongelukken HADDEN kunnen worden. Ik realiseer me nu dat ik idioot bezig was, ik schaam me nu nog diep als ik eraan denk (deze fouten maakte ik omdat ik er nog niet aan toe was). Ik zeg dit eventjes omdat ik de leeftijd zo schat en lees dat jullie van ALLES met bariumnitraat doen. Maar nu weer on-topic omdat het anders weer zo'n levensloop wordt.

Nouja, veel succes met jullie DVD en groeten,
NG

P.s. Is testcase dat Nederlandse programma op Discovery dat door die Van Russum en nog zo'n man wordt gepresenteerd?

Link to comment
En, wat voor een fouten had je dan gemaakt? (mischien leer ik daar van )


Ik zal beginnen met het ergste wat ik ooit op veiligheidsgebied heb gedaan, dit was toen ik net een beetje begon te spelen met pyro e.d... Ik had een pvc pijpbom gemaakt (wat voel ik me ontzettend "kewlig" acheraf), het was de dikste pvc buis die ik kon vinden, KClO3+sucrose erin en beton in de einddoppen. Een lontJE in het midden (het lontje was wel 10 cm te kort). Het beton was te kort gedroogd, en dat was maar goed ook want op 25 meter stonden al mensen, ik stond zelf op 15 meter. De einddoppen knalden eruit, ALS DE BUIS WAS GESPRONGEN WAREN DE GEVOLGEN SCHRIKBAREND GEWEEST!!!

Ik heb nog wel vaker domme dingen gedaan, maar deze was verreweg de ergste. Je zou ook een pijpbom kunnen maken met Ba(NO3)2, doe dit niet, voor je eigen veiligheid, die van anderen, en omdat je je later er erg schuldig over voelt (al helemaal als het fout afloopt).
Link to comment

Ba(NO 3 ) 2 HOOFDLETTERS ALS DIE NODIG ZIJN :x , heb jij ooit van Bariumnobelium gehoord of in je hand(jes) gehad? Nee, ik dacht het niet. Even te info, het wordt hier - naar mijn idee - geprefereerd om formules goed op te schrijven, hoewel dit voor sub- en superscript niet (altijd) geldt

Ng

Btw, Yellowcard, je moet <.sub> wat je wilt </.sub> neerzetten, maar dan wel zonder die "." dan krijg je dit: wat je wilt

Als het niet direct werkt moet je er een beetje mee experimenteren.

Link to comment

Mythbusters is een programma waar je van leert en jamie en adam presenteren het ook nog is leuk. Brainiac is gewoon grappig om te zien wat je allemaal kan exploderen maar ze vertellen er niet zo erg bij wat ze precies doen, en er komen van beide programmas niet veel nieuwe afleveringen :D

Link to comment

Mythbusters is interessant, daar steek je nog wat van op.
Braniac is bull shit, het boeit me geen f*ck of een kers nou wel of niet drijft.. :?.
En dan op 't eind altijd die vrouwkes met een nieuw explosief waar ze zelf volgens mij geen idee van hebben wat 't nou is :D.

Link to comment
Bij brainiac komt er soms Tina tuner voorbij. Dan blaas ze iets op door middel van een goot en en BP. Daar klopt ook nooit iets van. Vooral de grote vuurballen.

Ze doen toch ook altijd benzine in die auto's?

Verklaard misschien de vuurballen.
Link to comment

Stap 1: je vult het kokertje voor 1/3 met azijn (gewoon wit azijn werkt het beste).
Stap 2: nu moet je snel zijn. je gooit een een tafellepel met bakpoeder in en doe het kokertje dicht. Even schudden... Snel op z'n kop zetten en wegrennen.
Als je het goed hebt gedaan vliegt het kokertje de lucht in door de druk van de bubbel-reactie.
Ik hoop voor je dat het nu werkt.
Gr. van dr. Bunhead.
Als je nog meer vragen hebt kun je mij natuurlijk ook PM'en.

Link to comment
Die fotorol kokkertje werkt niet met dat azijn en dat poedersuiker erin hij vliegt bij mij niet de lucht in :?Weet iemand misschien wat ik fout doe?


Het is ook niet een fotorol kokertje met azijn en poedersuiker, maar met azijn en bakpoeder :D. Probeer het maar eens, dan zal het wel lukken.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...