Jump to content
PyroForum.nl

H3

carfield

Recommended Posts

Posted

Heej allemaal,

Ik en banaan hebben geen topic gevonden over H3 dus vandaar deze topic :wink: .
wij hebben verschillende experimenten uitgevoerd waaronder:

KClO3: 9/3
NAClO3:10/3 (los)
knaller NAClO3: 9/3
En 1 wat gevaarlijkeren composities:

NAClO3: 10/4/3 NAClO3/C/S (los)
NAClO3: 10/4/3 NAClO3/C/S in een kokertje de boven kant open.

Deel jullie ervaringen met ons :)

De filmpjes worden gepost door Banaan.
veel plezier er mee. :wink:

Gr33tz,

Carfield

• Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Waarom posten jullie dan niet gelijk alles gelijkertijd..?

KClO3: 9/3
NAClO3:10/3 (los)
knaller NAClO3: 9/3

En wat bedoel je met Kaliumchloraat 9/3 en Natriumchloraat 10/3??
Posted

zoals beloofd post ik hier de filmpjes van onze h3

kclo3/c in verhouding 9/3:
http://rapidshare.de/files/23685883/H3_kcl...clo3_c.MOV.html

naclo3/c 10/3:
http://rapidshare.de/files/23686217/h3_2gram.MOV.html

knallertje van naclo3/c 9/3 (1gram):
http://rapidshare.de/files/23686493/wow_002.MOV.html

en dan hier de filmpjes met zwavel erbij:

NAClO3: 10/4/3 NAClO3/C/S in een kokertje de boven kant open.
http://rapidshare.de/files/23694051/H3_in_..._koker.MPG.html

NAClO3: 10/4/3 NAClO3/C/S (los)
http://rapidshare.de/files/23694244/h3_los.MPG.html

dat waren ze allemaal :)
uiteraard allemaal geballmilled (behalve de zwavel varrianten) 8)

de composities zijn als volgt gedaan:
10/3 betekent 10gram en 3 gram
dus naclo3/c 9/3 betekent 9gram naclo3/3 gram c

de composities kwamen van een engelse site maar k weet de naam niet meer XD de zwavel varianten hebben we gemaakt op basis van het idee buskruit te maken met chloraten wat we in een ander topic hadden gelezen.

Posted
H3 is toch een mengsel van KClO3 met houtskool (koolstof)?

Ja

En trouwens, moet je H3 net als BP ook persen, of gewoon los (poedervorm) gebruiken als burst charge?
Posted
H3 is toch een mengsel van KClO3 met houtskool (koolstof)?

Precies en omdat het vanzelf spreken is dat het met houtskool is laat hij C weg en schrijft ie alleen het chloraat en de verhouding met koolstof.
En H3 kan ook met NaClO3. <--- Klopt blijkbaar niet maar dit had ik ff vastgesteld.
En eronder staat ook "En 1 wat gevaarlijkeren composities" --> Andere composities.
En daar gebruikt ie dus ook S, en daarom zet ie daar wel de complete verhouding met /C/S
Posted

En wat bedoel je met Kaliumchloraat 9/3 en Natriumchloraat 10/3??

kaliumchloraat 9/3 houtskool.
en natriumchloraat 10/3 houtskool.

En die 2 gevaarlijke composities natuurlijk niet geballmilled. :shock:

Gr33tz,

Carfield

Posted

zoals sommige mischien al gezien hebben gaat de naclo3 versie langzamer
weet iemand waardoor dit komt? kclo3 en naclo3 geven tog allebij evenveel zuurstof af? naclo3 geeft het zelfs bij een lagere temperatuur af
mischien komt hetdoordat naclo3 hygroscopischer is?
ik doe maar een gok :roll:

Posted

Ik zelf schreef:

Moet je H3 net als BP ook persen, of gewoon los (poedervorm) gebruiken als burst charge?

Weten jullie het niet, of lezen jullie er gewoon overheen? :?
Posted

Ik heb 't geprobeerd, en gaat precies hetzelfde als bij BP maken.
De puck van 9 gram ligt nu te drogen op een schaaltje.
Als al het vocht eruit is, zal ik 'm verkorrelen en filmen.

Posted

Dat zal er wel vet uit zien die gaat denk ik egt snel branden :) .
tot hoever verkruimel je hem? tot poeder is denk ik het besten dat heeft een grooter reactie oppervlakten.

Gr33tz Carfield

Posted

Ik ga verkruimelen tot:
-<2FA
- 3FA
->4FA

Maar m'n Bluetooth doet een beetje kut.. dus moet een nieuw adaptertje kopen.. :?

Posted

Wat zijn jouw verhoudingen eigelijk?
Er staat precies het zelfde als bij Bp.
is dit dan 75/25/10 das wel gevaarlijk dan he met zwavel ik heb het ook gemaakt met zwavel die laatste 2 filmpjes en die gaan egt heel snel.
Lijkt bijna wel whistel of 1 of anderen flash.

Gr33tz Carfield

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Topics

• Hey Boem, Goed weer wat van je te lezen. Wat ik nog doe zie je hierboven. Maar het stelt weinig meer voor. Achja, binnenkort mag er helemaal niks meer. We gaan het wel meemaken. Blijf rustig je ding doen, een leuke fontijn zonder strafblad is veel beter dan een dikke shell met.
    • Wat Tyneman zegt: zo klein mogelijk maken met een hamer. Ik zou een hand-moker-tje gebruiken vanwege het gewicht en het relatieve grote slagoppervlak. Daarna door de zeef, z.n. nogmaals 'hameren', weer door de zeef, en dat herhalen zo vaak als nodig, voor je eigen gevoel. Dan drogen, dan in de ballmill. Het zal overbodig zijn te zeggen dat je het spul niet binnenshuis in een oven wil drogen die je ook voor maaltijdbereiding gebruikt, hoewel dat een persoonlijke keuze kan zijn. Ik denk dat (als het probleem niet al is opgelost) wanneer het spul mechanisch tot (zo klein mogelijke) 'deeltjes' is gereduceerd, een dag in de brandende zon, komend voorjaar, uitgespreid in een dunne laag, het nu en dan omscheppend, voldoende is alvorens het de mill in gaat. Het is overigens niet zo dat barium nitraat erg hygroscopisch is (waarmee ik niet zeg dat het niet vochtig kan zijn, wanneer niet goed opgeslagen). De hoofdreden dat het spul 'klontert' is door agglomeratie. Het spul zakt onder zijn eigen gewicht in elkaar. Om een analogie te gebruiken: doe je ogen dicht, ga terug naar je kindertijd en voel het 'zachte zand' van het strand onder je voeten. Graaf je kuil: de dichtheid van het zand wordt 20-30cm dieper al snel groter; uiteindelijk wordt 'zacht zand' (zand)steen. Het feit dat de ball mill 'kleine harde balletjes' produceert kan ook te maken hebben met hoe die geladen is (zowel met de hoeveelheid media, als de hoeveelheid 'spul', als de mill-tijd, als de rotatiesnelheid). Een goed functioneerde ball mill zou geen probleem moeten hebben deze 'kleine harde balletjes' weer tot stof te reduceren.
    • Ehm, ... de beste wensen, alsnog, mede liefhebbers (in deze bizarre tijden)! Lang geleden dat ik hier geweest ben. Ben hier eigenlijk al met al niet lang geweest, destijds; ik kwam te laat, met alle restricties m.b.t. chemicaliën die toen al hun intrede hadden gedaan. Ben (een beetje) met de hobby opgehouden. Het een 'misdadiger' zijn gaf me (uiteindelijk) alleen maar stress, wat niet de bedoeling kan zijn van een hobby. Opgehouden trouwens in die zin dat ik niets meer 'in de lucht' doe, of dingen die geluid maken: geen vuurpijlen met header, geen 2 en 3" ball shells, geen mines meer; 'knallers' om de knallers heb ik nooit gemaakt, hebben/hadden niet mijn interesse. Geen zin meer om als een dief in de nacht naar het natte bos te gaan. Heb 'alles' de deur uit gedaan; alles in die zin de dingen die je niet in bezit mag hebben, ik slaap er beter om. Heb nog wel KNO3 en S bewaard en wat metaal 'poeder' om een paar keer per jaar een fontein en sterretjes te kunnen maken; houtskool komt uit de houtkachel, zolang je die 'in dit land' nog mag gebruiken, maar dat terzijde. Blablabla. Voor wie dit leest, en nog wat 'erover' wil babbelen: wat doe jij nog?
    • Duvel! Goed te zien dat je nog leeft man!
  • Who's Online (See full list)

• There are no registered users currently online
  • Create New...