Jump to content
PyroForum.nl

Formules gekleurde rook


Recommended Posts

Link werkt bij mij wel. Een paar leuke compo's Jan.
Als iemand ze niet kan downloaden en wel wil hebben kan ik ze doorsturen.

@dr. Bunhead: Ga nu eens nadenken! Dit is gewoon een totale onzin vraag. Antwoord hierop is makkelijk te vinden en staat zelfs al op dit board. (zoekfunctie)

Gr33tZ

Link to comment

@Mdevil.
Als jij sterretjes in een PVC buis 'flikkert' dan heb je op dit forum niets te zoeken.
Ik weet niet waar jij Meel hebt gelezen, maar het zal wel één van de stoffen in een compositie zijn.
Begin alsjeblieft met LEZEN. Theoretische kennis is een must met deze hobby.
Als je geen idee hebt wat een compositie of mealpowder is dan zou ik maar beginnen met dit hele forum doorlezen voordat je stupide vragen stelt.

Géén goed begin van je aanwezigheid op dit forum.
Kijk eens bovenaan deze pagina. Daar staan in HELE grote letters twee links. Begin met het lezen, snappen en onthouden van de REGELS. Gebruik daarna de functie ZOEKEN. Als dit en google geen antwoord kan geven mag je je vraag hier posten.

Gr33tZ

Link to comment
misschien een domme vraag maarehmm...

als ik dus meel bij mn pvc buis met sterretjes flikker dan heb ik dus gekleurde rook? :S

ik snap het echt niet srry kan iemand het kort uitleggen?



Het gaat hier over KASSuiker- en ANSuikerrookbommen enzo, niet over die k3wl-dingen met een pvc-buisje.

je moet (in dit geval) dat meel in de KASSuiker- of ANSuikeroplossing doen.

PS: beetje onzinnige post, bijna iedereen weet het, maar dit is voor de gasten enzo
Link to comment
Het gaat hier over KASSuiker- en ANSuikerrookbommen enzo, niet over die k3wl-dingen met een pvc-buisje.

Het gaat hier over het kleuren van rook! Dus helemaal niets met KAS of AN te maken. Speel geen mod als je niet weet waar je over praat.

je moet (in dit geval) dat meel in de KASSuiker- of ANSuikeroplossing doen.

BULLSHIT! Heb je dat wat Jan P. heeft gepost eigenlijk wel gelezen? Ik durf te wedden van niet. Het gaat hier namelijk over pyrotechnische composities met een bepaalde kleur rook. In sommigen word daar ook meel gebruikt.

PS: beetje onzinnige post, bijna iedereen weet het, maar dit is voor de gasten enzo

Een beetje? Totaal onzinnig dus! Stop nou &*^#% eens met postwhoren dr. Bunhead.

Gr33tZ
Link to comment

damn Tyneman wat is jou probleem gozer?? meteen kwaad worden als mensen het niet beter weten als jou.. sorry hoor niet iedereen is pro en jij was vroeger vast ook zo'n noob die WEL de interesse toonde net zoals mij!

ik ben nu de noob die jij misschien 2 jaar geleden was die toen ook alles erover wou weten...


dus zeik niet zo en help mensen gewoon! dat is toch je doel op dit forum? anders had je nooit moderator moeten worden want een echte MOD is behulpzaam en doet zn taak en functie! en JA toevallig weet ik daar wel wat over(waarschijnlijk meer als jou)...

Edit:

owjah dit wou k ook nog zeggen: als je het moderator gedoe niet aankunt zorg dan dat dr. Bunhead mod wordt want die heeft mij al met 2 dingen geholpen en jij hebt me nu met 2 dingen alleen maar afgezeikt...

dr. Bunhead nogmaals tnx voor je hulp! :)

Link to comment

@Mdevil
IK ben hier moderator en heb dus de PLICHT mensen te corrigeren als ze (weer eens) de regels negeren. En dat doe jij.
Als je nu eens begint met zelf informatie opzoeken, dan nemen mensen je misschien serieus.
Pyro is in de eerste plaats theoretische kennis, en daarna gaat men pas dingen "bij elkaar flikkeren"

Als jij de regels te moeilijk vind om te volgen ga dan svp ergens anders heen voor je vragen.

Of je mag je natuurlijk altijd door dr. Bunhead laten helpen. Een 12 jarige zonder enig verstand van pyro die zeer regelmatig 'leuke' ongelukjes heeft.
Ik zou ook zeker mn meel gewoon bij mn KAS/suiker oplossing doen zoals hij zegt, heeft echt nut.

Begin NIET te flamen tegen een mod. Dat zou een erg kort verblijf hier kunnen veroorzaken.

Gr33tZ

P.S. Ja, dit is een waarschuwing!

Link to comment

Mdevil, het is zeer onverstanding om te flamen tegen een mod. Even voor jou info, als je jou leuke 'rookbom' doet, ontstaat er blauwzuurgas, met de forumle H-C-N. Het ruikt een beetje naar amandelen (wat opzich al een teken is dat de boel moet worden ontruimt). Omdat er een CN groep in zit, is het een cyanide. Ik neem zelf nog de moeite voor je om mn binas op te pakken, waarin staat dat de MAC-waarde op 11 mg/m3 ligt. Even ter info, ammoniak (een al zeer giftig gas) ligt op 18 mg/m3. Als je nu niet weet dat het giftig is, weet ik het ook niet meer.

(En tyneman was 2 jaar geleden niet zn k3wl als jou hoor :), egt niet )

Oh, en lees AJB de post van j.ptrz even door, daar staan toch echt de formules van gekleurde rook.

@Bunhead
Wat is dat voor onzin bunhead??? Wie heeft het hier over AN of KAS???

@Tyneman

Begin met het lezen, snappen en onthouden van de REGELS!

Mijn toevoeging: Toepassen!!
Link to comment

De eerste blauwe compo en de tweede rode heb ik gemaakt.
Rood:
In plaats van lactose heb ik alleen ribose gebruikt. Dit bevat duidelijk meer water als lactose en doordoor was de verbranding erg slecht.
Bij verbranding kwam er wel een mooie rood/paarse wolk vanaf.

Blauw:
Deze brandde zonder confinement veel te heftig om rook te produceren. In een buisje geperst gaf het na vlammen eerst een groenachtige, en toen een mooie volblauwe rook.

Algemene opmerkingen:
Deze composities zijn verschrikkelijk duur en moeizaam in het gebruik. De kleurstoffen die worden gebruikt zijn voornamelijk indicatoren, en deze zijn erg duur!

Methyleenblauw (medicinale) vanaf 25 gram € 1,- per gram
Ook zijn de meeste van deze stoffen fiks giftig, en daar wil je dus niet een wolk van inademen.
Verder is het zo dat deze stoffen echt verschrikkelijk veel zooi geven. Mijn handen zijn nu (anderhalve dag, twee keer douchen, wassen met jif, heet water, alcohol) nogsteeds lichtgevend roze. En dat alleen omdat er een paar mg in de schroefdraad van het potje zat.

Kortom, zeker geen compos voor de relatieve beginners onder ons. Als meer mensen ervaring hebben, laat maar horen!
Filmpje en/of fotos post ik vanavond. Camera zit vreselijk zonder batterijen op dit moment.

Gr33tZ
Link to comment

@ Tyneman

ik nergeer de regels niet! tenzij jij vindt/denkt dat ik op google van te voren moet intypen:
rookbom met meel
kijk nou zelf dat slaat toch nergens op?? denk je nou echt dat ik dan aan de desbetreffende info kom?
voorzover regel 1
regel 2: verzorg je post en zorg voor goede grammatica/spelling check!
regel 3: Respecteer elkaars meningen en opvattingen. heb jij de regels wel gelezen?! want tot nu toe lijkt het alsof je mijn meningen en reacties niet respecteert maar eerder afkraakt en mij eigenlijk met andere woorden verzoekt: rot hier op zoek maar een ander forum!
regel 4: Niet postboosten (leuk bedacht trouwens dat "postboosten":P) nou ik reageerde niet offtopic juist heel erg ontopic
en wat betreft de rest van de regels die zijn niet echt van toepassing hierop...
en wat betreft dat flamen (weer zo'n leuk bedacht woordje "flamen" :)) dat slaat nergens op ik reageer op jou reactie zoiets heet dus gewoon reageren en niet aanbranden of wat flamen ook moet betekenen, wat betreft mijn verblijf hier: ik geloof dat iedereen hier welkom is dus ook mijn verblijf, als ik toch door een dom intreden van jou verwijderen/geband wordt of whaterver dan zal ik er voor zorgen dat niemand meer hier kan verblijven... (je hoeft me niet te geloven maakt niet uit) zeur dus niet zo en doe gewoon normaal... help mensen gewoon zelfs als ze een vraag stellen waarvan jij denkt dat ik het zelfs op google zou kunnen vinden...

Link to comment

Kansloos!
Een figuur dat niet eens een document snapt, en die ook nog denkt dat je met meel alleen gekleurde rook krijgt...
En dan ook nog zo ingaan op een mod... ONGEHOORD!!!

Rookbommen maken met pvc is gewoon zielig, en ik denk idd niet dat Tyneman dat 2 jaar geleden nog deed :wink:
En ik kijk nu al uit naar de filmpjes :)

Link to comment

ik snap wel het document alleen niet wat er in stond... en ik dacht niet dat je met meel gekleurde rook kreeg want dat zou wel erg dom zijn namelijk... en als je alle posts had gelezen dan had je gezien dat hij al 2 keer zo ingaat op mij zonder enige (normale) reden!

dat pvc buis gebeuren was overigens als voorbeeld...

Link to comment

@ tyneman

Jah, ik zat het document te bekijken en dacht, 'hey, die heb ik op school ook gebruikt!'. Maar nu weet ik het weer, het zijn indicatoren. Hoe worden deze gebruikt op school? Opgelost in water toch?

Maar even back on topic: Echt heel erg leuk dat je het hebt uitgeprobeert, ik kijk uit naar de filmpjes :D. (Ik verwachte eigenlijk niet dat iemand dit zou doen :))

Link to comment
als ik toch door een dom intreden van jou verwijderen/geband wordt of whaterver dan zal ik er voor zorgen dat niemand meer hier kan verblijven... (je hoeft me niet te geloven maakt niet uit)


@iedereen.
Als er binnenkort dus iets mis is met het forum weten jullie door wie het komt. Dus ik zou maar HEEEL lief zijn voor meneer de Mduivel.
Ik poep iig al helemaal in mijn broek!! <-- ja, dat heet sarcasme
Link to comment
damn Tyneman wat is jou probleem gozer?? meteen kwaad worden als mensen het niet beter weten als jou.. sorry hoor niet iedereen is pro en jij was vroeger vast ook zo'n noob die WEL de interesse toonde net zoals mij!

ik ben nu de noob die jij misschien 2 jaar geleden was die toen ook alles erover wou weten...


dus zeik niet zo en help mensen gewoon! dat is toch je doel op dit forum? anders had je nooit moderator moeten worden want een echte MOD is behulpzaam en doet z'n taak en functie! en JA toevallig weet ik daar wel wat over(waarschijnlijk meer als jou)...

Edit:

owjah dit wou k ook nog zeggen: als je het moderator gedoe niet aankunt zorg dan dat dr. Bunhead mod wordt want die heeft mij al met 2 dingen geholpen en jij hebt me nu met 2 dingen alleen maar afgezeikt...

dr. Bunhead nogmaals tnx voor je hulp! :)


En verder ook al je andere reacties reply's: KANSLOOS. Denk er maar even over na, en kom met betere argumenten, die kun je niet bedenken(want die zijn er niet), dus hou maar op.

Als je mensen die iemand geholpen mod gaat maken, dan kun je beter een mod forum maken. Iedereen leert hier van elkaar, het zou ook raar zijn als dat niet zou zou zijn.

Als je zo graag in debat gaat, bedenk dat op z'n minst een goed argument waar je niet omheen kan. Als je dat doet ben ik bereidt om er eens over te gaan discussieren.


Omdat er een CN groep in zit, is het een cyanide. Ik neem zelf nog de moeite voor je om mn binas op te pakken, waarin staat dat de MAC-waarde op 11 mg/m3 ligt. Even ter info, ammoniak (een al zeer giftig gas) ligt op 18 mg/m3. Als je nu niet weet dat het giftig is, weet ik het ook niet meer.


HCN vergiftigt, NH3 verlamt tijdelijk. Dat neemt nog niet weg dat het giftig is. Voor HCN moet je meer oppassen, want dat is onherstelbaar, NH3-verlammingen zijn MEESTAL tijdelijk. Maar kunnen wel degelijk fataal zijn of onherstelbare gevolgen hebben.

Oja, MDevil, je overtreed weer de regels, geen onzinnige enkelwoord posts
Link to comment

Het gaat hier over het kleuren van rook! Dus helemaal niets met KAS of AN te maken.


Hiermee bedoel ik dat je niets met deze formules kan met een pvc-rook/gif bom.

wel dus bij een NORMALE rookbom, gamaakt met AN- of KASSuiker.

EDIT: nee, ik had het verkeerd, pardon, nu begrijp ik het.
Link to comment

Oke, volgens mij begrijp je helemaal niet het nut van deze forumles. Het gaat hier over mengsels die op zichzelf worden aangestoken, dus niet door een AN-rookbom mengen ofzo, das zonde van je indicatoren. (en die zijn, zoals tyneman al zei, erg duur). Dit zijn gewoon mengsels die je helemaal los moet zien van AN of KAS rookbommen!

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...