Jump to content
PyroForum.nl

Glaswerk


Recommended Posts

Ik vroeg me zo al af, wat voor glaswerk hebben jullie eigenlijk allemaal?

Tyneman heeft natuurlijk al bijna alles...die is toa

Mijn glaswerk:

1 Destillatie setup

6 erlenmeyers 500ml

2 erlenmeyers 150ml

3 bekerglazen 600ml

2 stopflessen 250ml

3 bekerglazen 100ml

2 glasfilters (zeer handig voor SA)

1 maatglas 100ml

1 waterstraalpomp

Link to comment

Oei, mijn glaswerk. :S Dat valt goed mee... Ik zal het eens allemaal proberen op te noemen (uit mijn hoofd, en dan gaan controleren. :D )

-2 liebigkoelers
-2 maatcilinders (50 en 100ml)
-4 bekerglazen (2x 250, 600 e, 1000ml) <= moet echt meer zijn :/
-2 erlenmeyers (250 en 500ml)
-2 trechtertjes :(
-2 toevoegtrechters
-enkele reageerbuizen
-500ml driehalzenkolf
-250ml rondbodemkolf
-1000ml rondbodemkolf
-vacuümverlengstuk voor destillatie
-opzetstukje
-heel reeks glazen potjes en grotere flessen

Hmm, dat is het zowat qua glaswerk, als ik nog iets vergeten ben dan voeg ik het nog wel toe. Persoonlijk vind ik dat ik veel te weinig bekerglazen heb, je hebt er echt minimum 6 nodig ofzo. :S Heel irritant met zo weinig. Mja, dat komt nog... Oja, waterstraalpompje heb ik ook nog, maar dat is geen glaswerk he :D . Dan kan ik ook mijn magnetische roerder erbij zetten. :D

Link to comment

Hahaha, ziet er geinig uit nitro. Maar ik verkies toch kunststof, zo'n glazen waterstraalpomp is veel te fragiel imo. Mja, ook kwestie van hoe je er mee omgaat natuurlijk.

BTW, ik weet niet hoeveel mensen hier een kleine verzameling van glaswerk hebben, want voor pyro heb je niet zoveel nodig. Daar heb je geen echte syntheses of what so ever bij en ook geen glaswerk nodig in tegenstelling tot bv HE's of andere takken van de chemie. En grof gezien zit dit forum vol met pyrotechniekers. :D

Link to comment

Mijn glaswerk heb ik te danken aan een oud leeraar van mij.

Het was het laatste jaar dat hij op die school werkte,en anagezien ik goe dvoor chemie was en hij mij zeer goed kon verdragen heeft die zen laatste werkdagen zowat al het glaswerk dat nog in goede staat wa svan het oude labo voor me meegepakt en me bezorgt.

Bevat een bekerglas of 8 (verschillend van maat)
100ml erlenmeyer smalhals
400ml erlenmeyer smalhals
2x 500ml erlenmeyer breedhals
8 verschillende kwik T°meters
30 reageer buizen
500 ml destilleer kolf
in totaal 10 maatcylinders
enkele harloge glazen

en dan nog enkele rondbodem kolven een 2 erlenmeyers smallhalzen van 500ml.

en de nodige potten/flessen

Link to comment

Zoooo :shock: . Had ik maar zo'n docent, tegen woordig mag je bij ons niets meer. Alles gaat volgens een "belastingaangiftestelsel"...jaja...Ik kan niet eens meer een thermometer kopen bij school :evil: ! Ik zal binnenkort eens bij de "labobaas/toa" Wiersema aankloppen en eens even wat aanpappen. Missschien kan ik zo nog wat extra bij elkaar hachelen. Vooral die thermometers zijn echt handig, want die kom ik altijd tekort.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...